חדשות הנדל"ן: פיבקו מזהיר מפני ה-AI, שתית מוכרת בצפון, קבלני השרון יתכנסו

חברת שתית מודיעה כי חתמה על 28 עסקאות בחודש מאי בשישה פרויקטים בצפון. בשבוע הבא יתקיים ברעננה כנס ראשון מסוגו - "ועידת הנדל"ן של מחוז השרון", והאדריכל אילן פיבקו מזהיר: "כולנו צריכים להיזהר, המקצוע שלנו בסכנה אמיתית ומיידית"

שיתוף הכתבה
האדריכל אילן פיבקו בכנס Dun's 100 (ניב קנטור)האדריכל אילן פיבקו בכנס Dun's 100 (ניב קנטור)

האדריכל אילן פיבקו מזהיר: "הבינה המלאכותית תוכל להחליף אותנו מהר מאוד"

האדריכל אילן פיבקו, המייסד והבעלים של פיבקו אדריכלים, הזהיר בפורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף האדריכלות בישראל שנערך אתמול (ה') במלון רויאל ביץ' בתל אביב,  כי "הבינה המלאכותית תוכל להחליף אותנו מהר מאוד". פיבקו אמר בכנס כי "בפעם הראשונה בהיסטוריה יש פתאום ישות אינטליגנטית, לא אנושית וזה סיפור אחר לגמרי. אם פעם הייתה פירמידה והיררכיה - אין יותר. הבינה המלאכותית תוכל להחליף אותנו מהר מאוד. כולנו צריכים להיזהר, המקצוע שלנו בסכנה אמיתית ומיידית".

הוא התייחס גם למצב בשוק ואמר כי "אנו רואים בתקופה האחרונה יזמים שנתקעו עם העלאת ריבית מטורפת, כזו שלא יוכלו לעמוד בה ובינתיים משחקים את המשחק כאילו הכל בסדר. כרגע עבודה יש, אך ברגע מסוים לא יהיו עבודות. לא יכול להיות שנמשיך כאילו הכל בסדר, בינתיים זו אוניה, לא משנה כיוון במהירות. לדעתי יש ממה לפחד, בשוק שלנו יש אנשים שנתקעו ויש אנשים שסיימו פרויקטים עם המון כסף והמון עסקאות, צריך להיות אופטימיים".

שילה זברו וייס, מנהלת מחלקת Duns 100 בדן אנד ברדסטריט, אמרה כי ענף האדריכלות בישראל מהווה חלק אינטגרלי בפעילות ענף הנדל"ן. "על פי מדדי דן אנד ברדסטריט רמת הסיכון בענף בשנת 2022 נותרה דומה לשנה הקודמת, זאת למרות ההאטה הנמשכת בענף הנדל"ן המשפיעה ישירות גם על תחום האדריכלות. בנוסף,  חשש אמיתי קיים לזניחות היבטי איכות התכנון בפרויקטים ציבוריים עקב שיקולי תקציב".

שתית: חתמנו על 28 עסקאות בחודש מאי 

חברת "שתית" מדווחת כי חתמה על 28 עסקאות בחודש מאי בצפון הארץ, למרות תנאי השוק הלא פשוטים. העסקאות נעשו ב-6 פרוייקטים שונים של החברה: פרויקט בשכונת נאות אפק בקריית ביאליק, בדרך הים בחיפה, ברחוב אינטרנציונל בחיפה, בטבעון ובפרויקט המשרדים החדש של החברה בטירת כרמל, TRE.

שלום שטרית, בעלי החברה, מסביר כי לדעתו העסקאות נסגרו בזכות הגמישות של חברת שתית לדיירים. "החלטנו שכדי לאפשר ללקוחות להנות מההיצע של השוק, אנחנו צריכים להיות יצרתיים. לכן יצאנו עם הטבה מיוחדת ללקוחות שתאפשר להם לשלוט בהוצאות שלהם ולהגיע לדירה הנכספת שלהם".

שלום שטרית (סם יצחקוב)שלום שטרית (סם יצחקוב)

חברת שתית יצאה בחודש שעבר בהטבה מיוחד ללקוחות המאפשרת להם לבחור את ההטבה שנוחה להם, בגמישות מרבית, "שתית Flex". החברה מציעה ארבעה מסלולים לדיירים לבחירה: הלוואת קבלן ללא ריבית והצמדה, פטור מהצמדת ריבית ומדד עד למסירה, מסלול הנחה מדורג ו-15% תשלום בחוזה, והיתרה במסירה. 

לראשונה: כנס "ועידת הנדל"ן של מחוז השרון" 

ביום רביעי, 21.6, יתקיים במלון "פרימה" ברעננה כנס נדל"ן ראשון מסוגו - "ועידת הנדל"ן של מחוז השרון", בהנחיית עורכת הדין שיר טורם-הספרי, ממתגת ערים ונדל"ן, בחסות התאחדות בוני הארץ ובהשתתפות נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו, ראשי ערים ורשויות מקומיות ואזוריות מאזור השרון.

הכנס יכלול פאנל בנושא זכויות דיירים בפרויקטי התחדשות עירונית ויעסוק בפוטנציאל העתידי של התחדשות עירונית בערי השרון כאלטרנטיבה לתל אביב וגוש דן, ובמיוחד לאור המחירים הגבוהים בשוק הדיור באזור המרכז.

 (שיר טורם-הספרי (יוהנס פלוטקין (שיר טורם-הספרי (יוהנס פלוטקין

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חדשות הנדל"ןאילן פיבקו אדריכליםשתיתהשרוןבינה מלאכותית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...