בתוך שנה: זינוק של 30% במספר הדירות החדשות הלא מכורות

היצע הדירות החדשות שובר עוד שיא, כאשר למעלה מ-55 אלף דירות חדשות לא מכורות נרשמו באפריל. היקף המכירות באפריל לעומת זאת היה הנמוך ביותר מאז תקופת סגר הקורונה הראשון עם פחות מ-1,500 עסקאות

שיתוף הכתבה
בנייה בצפון הארץ (שאטרסטוק) בנייה בצפון הארץ (שאטרסטוק)

1,456 דירות חדשות בלבד נמכרו באפריל האחרון ברחבי הארץ, כך עולה מנתוני העסקאות לרכישת דירות חדשות שפרסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מדובר באחד הנתונים החודשיים הנמוכים ביותר בשנים האחרונות, והנמוך ביותר מאז אפריל 2020 שחל בתקופת הסגר הראשון בשיא משבר הקורונה, אז נמכרו 1,080 דירות. 440 מהדירות נמכרו במסגרת מבצעי המכר הממשלתיים, כך שמספר הדירות במחירי שוק עומד על כ-1,000 בלבד.

היקף המכירות החדשות באפריל נמוך ב-50% מזה של חודש מרץ, במהלכו נמכרו 2,905 דירות. מעבר להאטה החמורה שנוצרה בשל עליית הריבית המשבר הכלכלי העולמי וההשלכות השליליות של הרפורמה המשפטית, נראה כי הסיבה לנתון הנמוך היא מספר ימי העבודה המועט בחודש אפריל, שהיה חודש עמוס בחגים.

בהשוואה לאפריל אשתקד חלה ירידה של 57% במספר העסקאות, אך בחודש זה עדיין אופיין השוק בריבית אפסית וביקושי שיא.

המחוז שבו נחתם המספר הגבוה ביותר של העסקאות הוא מחוז המרכז, עם 380 עסקאות. במחוז הדרום נחתמו 353 עסקאות, במחוז הצפון 215, במחוז תל אביב 167, במחוז חיפה 158, במחוז ירושלים 130 ובאזור יו"ש 53 עסקאות.

היצע הדירות החדשות שנותרו למכירה המשיך לצמוח גם בחודש אפריל, ועמד על 55.5 אלף דירות בסוף החודש. מדובר בעלייה של 30% במספר הדירות החדשות המוצעות למכירה, לעומת נתון של 43 אלף דירות חדשות בסוף אפריל אשתקד.

היצע הדירות הגדול ביותר שנותר למכירה הוא דווקא במחוז תל אביב, שסובל בחודשים האחרונים מממספר עסקאות מועט במיוחד. שם עומד מספרן של הדירות הלא מכורות על 16.4 אלף. כ-13,250 דירות לא מכורות נותרו במחוז המרכז, וקרוב ל-10,000 במחוז הדרום. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורדירות למכירהדירות חדשותלמ"ס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...