תוספת של עד 13 אלף דירות: אושרה תוכנית ההתחדשות ברעננה

הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את התוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות, שתבטל את הזכויות הנוכחיות בתוכנית המתאר של רעננה. התוכנית לא תאפשר מסלול חיזוק ותוספות, ותאפשר התחדשות של כ-400 בניינים הכוללים כ-4,000 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
אזור התעשייה של רעננה (שאטרסטוק) אזור התעשייה של רעננה (שאטרסטוק)

לא יותר מתשע קומות ורק במסלול הריסה ובנייה: ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית מרכז, אישרה היום  להפקדה (ד') את תוכנית התחדשות הבניינית לרעננה, תוכנית לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה והתגוננות אזרחית. תוכנית זו מבטלת את הזכויות הנוכחיות בתוכנית המתאר העכשווית של רעננה.

התוכנית מאפשרת התחדשות של כ-400 בניינים, הכוללים כ-4,000 יחידות דיור, אשר לא ניתן לחדש כחלק ממתחם פינוי בינוי רחב, ומאפשרת בנייה של כ-13,000 יחידות דיור חדשות בעיר. התוכנית היא ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועורך אותה אליהו אברהם דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלות בע"מ. התוכנית תחול גם לאחר שתפקע תמ"א 38 בנובמבר הקרוב.

התוכנית חלה על כל המבנים שקיבלו היתר לפני 1992 ובתנאי שהם בשתי קומות מעל הקרקע וכוללים לפחות ארבע יחידות דיור בכניסה משותפת, למעט תחום המע"ר (מרכז עסקים ראשי),שבו תימשך התוכנית הקיימת. התוכנית מתפרסת על 14,867 דונם.

התוכנית ברעננה מאפשרת הריסה ובנייה בלבד ולא מאפשרת מסלול חיזוק ותוספות. במבנה קיים בן שתי קומות יותרו 6.5 קומות מעל הכניסה הקובעת. במבנה בן  3 קומות יותרו 8 קומות במצב החדש. ובמבנה בן ארבע קומות ומעלה יותרו 8.5 קומות במצב החדש.

30%-25% מיחידות הדיור בכל מגרש יהיו קטנות

נוסף לזכויות אלו יתאפשרו תוספת זכויות במקרים הבאים: תוספת 10% באיחוד מגרשים לחניון תת קרקעי במגרשים צמודים ורישום זיקת מעבר לרכב; תוספת 5% לאיחוד מגרשים עד רוחב מגרש מקסימלי של 75 מטר; תכנון פתרון מיגון קומתי;  התחדשות מבנה קיים עם דירת גג מוצמדת; עבור כל קומת מרתף בתכנון חניון תת קרקעי ללא מכפילי חניה; תוספת 2.5% תתאפשר עם שתילת 3 עצים תוספתיים בקדמת המגרש.

תוספות אלו הן  לפי שטח המגרש ולא לפי מכפלת הקומות ומותנות בבנייה של עד 9 קומות פלוס גג. לא תתאפשר בנייה מעל מספר קומות זה. במגרש מתחת לשני דונם תתאפשר מכפלת של 55% לשטח המגרש  ובמגרש של מעל 2 דונם מכפלת של 50%.

25%-30% מיחידות הדיור בכל מגרש יהיו יחידות דיור קטנות בשטח של עד 80 מ"ר שיכללו שטר עיקרי ופתרון מיגון. מחסנים יתאפשרו בדירת המרתף וישויכו לדירה אחת. קו בניין קדמי (גבול הבנייה הקדמי ביחס לדרך הסמוכה) יהיה 3 מטרים, למעט ברחובות ראשיים וכמה רחובות מסומנים שבהם הקו יהיה 4 מטרים. קווי הבניין הצדדיים והאחוריים יהיו ארבעה מטרים במגרשים ברוחב העולה על 40 מטר, 3.5 מטרים במגרשים ברוחב 20-40 מטרים, 3 מטרים ברוחב 18-20 מטרים.

במגרשים שבהם חזית מסחרית, השטח בין החזית המסחרית  לחזית המבנה יהיה רשום בזיקת הנאה לטובת העירייה ולטובת הולכי הרגל ויהיה נקי מגדרות ומעמודים. 

בשלבי הביצוע: שלב ראשון יהיה מתן היתרים לכל יחידת דיור בשטח התוכנית בהתאם לקיבולת. השלב השני יהיה מתן היתרים למעל 500 יחידות דיור שיותנו בסקירה תכנונית לוועדה המקומית, עבור כל מדרגה של 500 יחידות דיור המשווה בין המענה התכנוני הנדרש בפועל להיקף ההיתרים המוגדר מבחינת הקיבולת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית מרכזרעננההתחדשות בניינית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...