שר הפנים החליט להעביר לקריית גת 5,500 דונם: "יאפשר בנייה של עשרות אלפי דירות"

משה ארבל חתם על העברת אלפי דונם מהמועצות האזוריות שפיר ולכיש לתחומה השיפוטי של קריית גת, שחווה תנופת פיתוח. בשטח צפויה בין היתר בניית רובע עירוני חדש מדרום לקריית גת הוותיקה. שר הפנים: "בשורה אדירה לתושבי העיר וצעד משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור של האוכלוסייה החרדית"

שיתוף הכתבה
בנייה בשכונת כרמי גת (עיריית קריית גת)בנייה בשכונת כרמי גת (עיריית קריית גת)

שר הפנים, משה ארבל, חתם אתמול (א') על העברת 5,467 דונם לתחומה השיפוטי של קריית גת, מהמועצות האזוריות שפיר ולכיש. זאת, לאחר שקיבל את המלצתו של מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, לפיה יש להרחיב את שטחה של קריית גת באמצעות הוספת עתודות פיתוח. אלו יאפשרו לה להמשיך בתנופת ההתפתחות שהיא עוברת וצפויה לעבור, לאור אישור תוכניות לבניית 25,000 יחידות דיור בשטחים הללו, המיועדות לציבור החרדי.

מדובר בשטח הכולל 4 מתחמים, בהם צפוי מימוש של 3 תוכניות בינוי: תמ"ל 1011 ותמ"ל 1011/א הקובעות הוראות בנייה לרובע מגורים במערב העיר וכן קביעת שטח לתכנון בעתיד בדרום התוכניות, במסגרתן ישונה ייעוד הקרקע מקרקע חקלאית לקרקע למגורים, מסחר ותעשייה. ותוכנית 'רובע דרום' להקמת רובע עירוני חדש מדרום לעיר הוותיקה של קריית גת, הכולל אלפי יח"ד ובנוסף שטחי מסחר, תעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים.

עם זאת, החליט השר ארבל על הותרת שטח המיועד להקמת מתקן פוטו-וולטאי בתחומי המועצה האזורית שפיר. התוכניות להרחבת קריית גת נידונו בוועדה הגיאוגרפית ירושלים, יו"ש והשפלה כבר בשנת 2020, וכעת, ועל רקע מסקנות דוח מבקר המדינה מ-2023, לפיהן שיעור תוכניות הדיור החדשות לאוכלוסייה החרדית נמוך מאוד מהנדרש, החליט שר הפנים להוציא אותה אל הפועל. 

שר הפנים משה ארבל (אתר הכנסת)שר הפנים משה ארבל (אתר הכנסת)

שר הפנים, משה ארבל, אמר כי מדובר ב"בשורה אדירה לתושבי קריית גת וצעד משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור של האוכלוסייה החרדית בישראל. הרחבת תחום השיפוט של העיר יאפשר בנייה של עשרות אלפי יח"ד חדשות, הקמת אזורי מסחר ראויים ומקומות תעסוקה רבים, בהתחשב בגידול האוכלוסייה העתידי הצפוי. ההחלטה החשובה שמה דגש על דו"ח מבקר המדינה החמור שיצא השנה, וקבע כי מדינת ישראל נכשלה במתן מענה לצורכי הדיור של הציבור החרדי. המהלך שאנו מקדמים היום מתחיל את התיקון ואת השלמת הפערים שנוצרו".  

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, אמר: "המלצתי לשר ניתנה מאחר ומדובר בעתודות פיתוח חשובות לעיר קריית גת המתפתחת ומימושן יכול לסייע במתן מענה לצרכי הדיור הלאומיים. העיר קריית גת הוכיחה את יכולתה בפיתוח שכונות עירוניות חדשות ואני סמוך ובטוח שתמשיך בכך הן בשכונות המגורים העתידיות והן בפיתוח מרכזי מסחר עירוניים ויצירת מקומות תעסוקה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שר הפניםמשה ארבלקריית גתלכיש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...