חדשות הנדל"ן: רמ"י משיקה מערכת מבוססת בינה מלאכותית, איגוד המתכננים מעניק פרסים

רמ"י מציגה שדרוג למערך ניהול המסמכים שלה עם מערכת שמאפשרת ניתוח מסמכים. הוכרזו זוכי פרסי התכנון שיוענקו במסגרת "בלב העיר" - הכנס השנתי של איגוד המתכננים

שיתוף הכתבה
מפגש ההוקרה שנערך ברמ''י (רשות מקרקעי ישראל)מפגש ההוקרה שנערך ברמ''י (רשות מקרקעי ישראל)

רמ"י משיקה מערכת טכנולוגית חדשנית לניהול מסמכים, המשלבת בינה מלאכותית

השבוע נערך מפגש הוקרה לחברות "IBM ישראל" ו"מלם תים" במעמד מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט, ומנהל מערכות מידע ראשי, רביד שמואלי, לרגל הצלחת שדרוג מערך ניהול המסמכים של רשות מקרקעי ישראל למערכת ׳רמידוקס׳ מבוססת IBM Cloud Pak.

המערכת  החדשנית כוללת עשרות מיליוני מסמכי ניהול מקרקעין בכמיליון וחצי תיקי נכסים ומשתלבת בשאר מערכות הליבה והדיגיטל ברשות. המערכת מאפשרת חידושים ושיפורים, כולל יכולת ניתוח מסמכים ושילוב כלי בינה מלאכותית (AI).

מפגש ההוקרה שנערך ברמ''י (רשות מקרקעי ישראל)מפגש ההוקרה שנערך ברמ''י ( רשות מקרקעי ישראל )

יכולות המערכת באות לידי ביטוי כבר כיום בכמה תהליכים ויוטמעו בהדרגה בתהליכים נוספים. דוגמה לתהליך כזה היא בקשת התחייבות לאישור משכנתה, שבמסגרתה המערכת משווה את הנתונים שהגיעו במסמך מן הבנק אל הנתונים שפקיד רמ"י או האזרח מזינים, ובכך מתריעה, מצמצמת טעויות אפשריות ומקצרת את זמן הטיפול בבקשה. התהליך מתאפשר באמצעות שימוש בכלים מתקדמים של OCR  ובהמשך ישולבו בו גם כלים של בינה מלאכותית.

צעד זה הוא שלב נוסף במהלך שמבצעת רמ"י להשבחת מערכות המידע והטכנולוגיות במסגרת תוכנית רמיטק. זה מסייע במישרין לשיפור השירות לציבור, והדבר מתבטא בין השאר גם בהרחבת הפונקציונלית של האזורים האישיים באתר הרשות - רמ"י שלי ורמ״י למייצג. 

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , ציין כי "זהו צעד נוסף במהפכה הדיגיטלית שמזניקה את רשות מקרקעי ישראל קדימה, מביאה לשיפור זמני המענה ללקוחות, מסייעת לייעל ולקיצור של אין ספור תהליכים ובונה תשתית איתנה שתאפשר לרשות לנהל את המסמכים ומשאביה באופן מיטבי שנים קדימה". 

הוכרזו זוכי פרסי התכנון שיוענקו במסגרת הכנס השנתי של איגוד המתכננים

אמש (ה') נערך בירושלים הכנס השנתי של איגוד המתכננים, שמהווה את האירוע המרכזי של קהילת התכנון בישראל, בהשתתפות של למעלה מ-800 אנשי מקצוע מהתחום. כמדי שנה במסגרת הכנס יוענקו פרסי התכנון לשנת 2023 למתכננים שהשאירו חותם מיוחד. 

איגוד המתכננים בישראל מעניק מדי שנה את התואר "יקיר התכנון בישראל" למי שעשייתו רבת השנים תרמה רבות לעולם התכנון הישראלי והשאירה חותם בתכנון המרחבי בישראל לדורותיו. חברי הוועדה ל-2023 הם מתכננת תמי גבריאלי, פרופ' ערן רזין, פרופ' אלי שטרן, מתכנן אורי פוגל.

ישראל (לוליק) קמחי (חן לאופולד, באדיבות מכון ירושלים למחקרי מדיניות) ישראל (לוליק) קמחי (חן לאופולד, באדיבות מכון ירושלים למחקרי מדיניות)

אות יקיר התכנון לשנת 2023 יוענק למתכנן הערים ישראל (לוליק) קמחי. "לוליק הוא מהמתכננים הוותיקים בישראל ואחד המתכננים המזוהים ביותר עם ירושלים מזה קרוב ל-60 שנה", נכתב בנימוקי הזכייה. "לוליק שימש כמנהל האגף למדיניות תכנון בעיריית ירושלים, כחוקר בכיר במכון ירושלים למחקרי מדיניות, כיו"ר המועצה לשימור אתרים בירושלים ועוד. אין שני לו בידע המקיף והמעמיק על העיר ותכנונה לאורך השנים. על כל אלה ועל השפעתו הרבה על התכנון בארץ ובירושלים בפרט, מצאנו את המתכנן ישראל קמחי, ראוי לאות יקיר התכנון לשנת 2023". 

הפרס לעבודת תכנון כלכלי מצטיינת מאת ד"ר אליהו בורוכוב, מתכנן ערים וחבר ותיק באיגוד המתכננים בישראל, מוענק השנה בפעם הראשונה במסגרת הכנס השנתי של האיגוד. צוות השופטים בחר להעניק את הפרס לאדריכלית מרסלה זוהר על עבודתה "נטל רגולטורי עודף בתכנון הסטטוטורי המפורט".

נקודת המוצא של זוהר היא  שהליכי התכנון והרישוי של תוכניות מפורטות ברמה המקומית הם ארוכים, מסורבלים ומייקרים את עלויות הדיור. מחקרה הוא הראשון שמנסה לבחון את השאלה החשובה - האם יש עודף רגולטורי מוצדק בהליכי התכנון המפורט הגורמים לנטל על מהלך הרישוי ומשפיעים על התמשכות תהליך התכנון.

מרסלה זוהרמרסלה זוהר

לדברי ועדת הפרס, "זוהר, אשת מקצוע בעלת ניסיון רב והכרות ארוכת שנים עם מערכת התכנון המקומית, הצליחה להתמודד בהצלחה, ביסודיות ובבהירות עם האתגר המורכב. עבודתה מאפשרת למערכת התכנון והרישוי להתמודד עם קשיי התהליך בכלל,  ויוקר המחייה בפרט. בכך מחברת אדר' מרסלה זוהר בין עולם התכנון והכלכלה, ברוח פעילותו ארוכת השנים של ד"ר אליהו בורוכוב.

הפרס ע"ש חגית אדיב-ג'ינאו לתכנון חברתי מוענק זו השנה השנייה במסגרת הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל, ע"י קרן שהקימה משפחת ג'ינאו להנצחת זכרה של חגית אדיב- ג'ינאו ז"ל, פורצת דרך בהקמת מסד התכנון החברתי. הפרס ניתן לפרויקט סטודנטיאלי העוסק בתפיסת עולם מקצועית המדגישה את צרכי הפרט, החברה והקהילה. 

בת-אל יוסף רביד (חיים זינגר) בת-אל יוסף רביד (חיים זינגר)

צוות השופטים בחר להעניק את הפרס לאדריכלית בת-אל יוסף רביד - תלמידת מחקר תואר שלישי, על עבודתה: המפנה החברתי של העיר החכמה - תאום דיגיטלי חברתי, בהנחייתה של דר' מירב אהרון גוטמן.

"זהו פרויקט פורץ דרך בתפיסת העיר החכמה ובחשיבה חדשנית ליצירה של חוסן קהילתי ופיתוח בר קיימא, באמצעים של יצירת תשתית פיסית חכמה למדידה ואמידה של רעיונות חברתיים ופיתוח מתודולוגיות היוצרים יחדיו שילוב מרתק של מעבדה מולטידיספלינרית. השימוש בכלים הודגם עבור מקרה הבוחן של שכונת הדר שבחיפה תוך שימוש בכלי טכנולוגי -"התאום הדיגיטלי החברתי", כאשר הסוגייה החברתית הייתה - אזרחים ותיקים במרחב אורבני. תרומת הפרויקט ויישום מודל זה עשוי להיות שלב חשוב ביותר להכלת התכנון החברתי כחלק אינטגרלי של התכנון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמתכנניםחדשות הנדל"ןבינה מלאכותיתאדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...