224 יח"ד ליד הרכבת הקלה: הוועדה המחוזית י-ם תדון בשתי תוכניות התחדשות של לב בית הכרם ורות רסקין

בתוכנית אחת בשכונת ארזה בבירה ייהרסו 3 מבנים משנות ה-60 עם 25 יח"ד, וייבנו מבנים של עד 13 קומות ו-2,450 מ"ר למסחר ותעסוקה. בתוכנית השנייה שנמצאת לקראת הפקדה לפרסום, ייבנו 89 יח"ד בשכונת בית הכרם, בעירוב מגורים של עד 10 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בשכונת בית הכרם בירושלים (משרד ביטמן בן צור, התמונה להמחשה בלבד) הדמיה של הפרויקט בשכונת בית הכרם בירושלים (משרד ביטמן בן צור, התמונה להמחשה בלבד)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, תדון היום (א') בשתי תוכניות להתחדשות עירונית בבירה. הראשונה, בשכונת תל ארזה, רחוב שמעון חכם פינת בר אילן, במסגרתה ייהרסו המבנים הקיימים וייבנו מבנים חדשים במתווה פינוי בינוי . היזם הוא משרד עו"ד רות רסקין מירושלים. התוכנית השנייה נמצאת לקראת הפקדה לפרסום, ממוקמת בשכונת בית הכרם וכוללת הריסת מבנה ובניית מבנה מגורים. היזם הוא לב בית הכרם בע"מ הנמצא תחת משרד כהן שמואל ייזום והשקעות בע"מ.

בתוכנית הראשונה בשכונת תל ארזה מדובר בשטח הממוקם בגבול הצפוני של שכונת הבוכרים, על הקו הירוק המתוכנן של הרכבת הקלה, ובו 3 מבנים קיימים משנות ה-60 ובהם 25 יחידות דיור. במקומם, צפויות להיבנות 135 יח"ד במבנים של עד 13 קומות, וכן כ-2,450 מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים המליצה כי 20 אחוז מהדירות יהיו קטנות, בשטח של עד 55 מ"ר. תכנון המתחם נערך מתוך התייחסות למרקם העירוני האינטנסיבי על רחוב בר אילן.

89 יח"ד במבנה מגורים בעירוב שימושים, עד 10 קומות

התוכנית השנייה נמצאת לקראת הפקדה לפרסום, וממוקמת בשכונת בית הכרם, ברחוב הרצל 97 וכוללת הריסת מבנה קיים ובניית מבנה מגורים הכולל חזית מסחרית וגן ילדים. היזם הוא לב בית הכרם בע"מ הנמצא תחת משרד כהן שמואל ייזום והשקעות בע"מ. האדריכל הוא משרד ביטמן בן צור.

מדובר גם כן בשטח שממוקם על ציר הרכבת הקלה, כשבתחום התוכנית קיימים שני מבני מגורים מחוברים הכוללים 28 יח"ד המיועדות להריסה. במקומן ייבנו 89 יח"ד, במבנה מגורים בעירוב שימושים בגובה של עד 10 קומות. כמו כן מוצעת חזית מסחרית לרחוב הרצל לרבות הרחבת זכות הדרך ובניית גן ילדים. שכונת בית הכרם ממוקמת בסמוך לקריית הממשלה, ממערב לשדרות בגין וממזרח להר הרצל. 

גם בתוכנית זו, הייתה בקשה של הוועדה המקומית תכנון ובנייה בירושלים להכניס לתמהיל הדירות לפחות 20% דירות קטנות מתחת ל-80 מטר. לדברי עו"ד שלומי נהרי, מנכ"ל כהן שמואל, "מדובר בשכונה מאוד מבוקשת בירושלים והפרויקט צפוי להיות מוקד משיכה עבור זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים. עדיין לא ידוע התמהיל המלא של הדירות הפרויקט". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרכבת הקלההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםירושליםתל ארזהרות רסקין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...