בחסות סערת קרן הארנונה: ועדת הכספים נתנה פרס למעלימי הכנסות משכר דירה

יו"ר ועדת הכספים גפני הותיר את חבילת החוקים להסדרת מיסוי השכרת דירות מחוץ לחוק ההסדרים בנימוק כי הדיונים הממושכים בחוק "קרן הארנונה" לא הותירו לכך זמן. חבילת החוקים כללה חובת דיווח על כלל ההכנסות משכירות, גם אם הן אינן חייבות במס, ביטול הצמד

שיתוף הכתבה
משה גפני (שאטרסטוק) משה גפני (שאטרסטוק)

בחסות סערת "קרן הארנונה", ורגע לפני שוועדת הכספים אישרה את הצעת התקציב לשנת 23-24 ואיתו גם את חוק ההסדרים, החליט יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, להשאיר את רפורמת מיסוי השכירות בחוץ. הסיבה הרשמית: לא היה מספיק זמן לדון בחוקים, בין היתר בגלל המאבק על קרן הארנונה שגזל את זמנה של הוועדה.

מקבץ החוקים אלו כללו בראש ובראשונה חוק שיחייב דיווח על השכרת דירות החל מהדירה הראשונה, גם אם שכר הדירה שנגבה נמצא מתחת לתקרת הפטור ממס שעומדת על 5,471 שקל בחודש. זאת, כחלק מהמאבק בהעלמות מס הנפוצות מאוד בשוק השכרת הדירות, וגם כדי שלממשלה ולציבור כולו, יהיה מאגר מידע איכותי ועדכני על הנעשה בשוק השכירות בישראל, בדומה למידע שקיים בתחום עסקאות הרכישה.

כל העדכונים על סערת קרן הארנונה 

על פי ההערכות, ישנם מאות אלפי בעלי דירות שלא מדווחים על הכנסות משכר דירה שהם מקבלים, ובהקשר הזה עלו נגד ח"כ גפני טענות כי הוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים כדי לא לפגוע באותם משכירים.

סעיף נוסף שמצא את עצמו בחוץ, ביקש לבטל את ההצמדה של תקרת הפטור למדד מחירי הדירות, המובילה להעלאת תקרת הפטור בכל שנה. גם הוא היה פוגע ברווח השנתי של משכירי הדירות.

סעיף נוסף שכללה הרפורמה דווקא היטיב עם משכירי הדירות, שבעצמם שוכרים דירה במקביל. לפיו, אדם המשכיר דירה יחידה שבבעלותו ושוכר דירה אחרת במקביל, יוכל לנכות מדמי השכירות שהוא גובה את דמי השכירות שהוא משלם ולהיות פטור ממס הכנסה עד לתקרה של 7,500 שקלים.

במשרד האוצר ורשות המיסים מנסים כבר שנים להעביר את החוקים הללו, וחוק ההסדרים הנוכחי אמור היה להיות ההזדמנות לעשות זאת. על אף אמירות שחבילת חוקים זו תאושר בכל מקרה, מחוץ לחוק ההסדרים, כלל לא בטוח שהדבר יהיה בראש סדר העדיפויות של הוועדה ומה תהיה רמת המוטיבציה של היו"ר גפני לקדם זאת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה גפניקרן הארנונהארנונהועדת הכספיםשכירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...