מגוריט מציגה: עלייה בהכנסות משכירות וירידה ברווח הכולל

קרן הריט למגורים הציגה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2023, עם ירידה ברווח הכולל מ-77.49 מיליון שקל ל-63.52 מיליון שקל. עם זאת ההכנסות משכירות עלו מכ-10 מיליון ל-13.45 מיליון, וגם הכנסות המימון זינקו מ-516 אלף שקל ל-5.23 מיליון

שיתוף הכתבה
ארז רוזנבוך, מנכ"ל מגוריט (עמית חכמוב)ארז רוזנבוך, מנכ"ל מגוריט (עמית חכמוב)

לאחר שהשבוע קרן השקעות הנדל"ן ריט 1 הציגה ביצועים טובים לרבעון הראשון של השנה, אתמול (יום ג') פרסמה קרן ריט נוספת למגורים - מגוריט - את  תוצאותיה לרבעון הראשון של 2023, עם ירידה ברווח הכולל (אחרי שערוכים של שווי נכסים, השפעות מט"ח, עסקאות גידור, תזרימי מזומנים וכדומה)  ל-63.52 מיליון שקל לעומת 77.49 מילון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, ההכנסות משכירות עלו מכ-10 מיליון שקל ל-13.45 מיליון שקל. הכנסות המימון עלו מ-516 אלף שקל ל-5.23 מיליון שקל. הרווח לתקופה (לפני שערוכים וכדומה) עלה מ-62.15 מיליון שקל בתקופה המקבילה ל-66.63 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023.

הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בהכנסות משכ"ד, מהשכרה של דירות בפרויקטים בחולון ואשקלון שהושכרו במהלך הרבעון השני של 2022 וכן פרויקטים חדשים בקריית אונו, ברמות ירושלים, גבעת שמואל ועוד. בנוסף, חל קיטון בעלויות השכרת הנכסים והפעלתם בעיקר בשל העברת כלל עובדי החברה לחברת ניהול. הוצאות המימון קטנו מ-27.8 מיליון שקל ל-27.55 מיליון שקל. הוצאות הנהלה קטנו מ-10.29 מיליון ל-9.7 מיליון שקל.

הקיטון בהוצאות מימון נובע בעיקר מהכנסות משערוך מפקדונות בנקים בסך של כ-5 מיליון שקל ומנגד, גידול בהוצאות מימון בעיקר בגין ריבית,הצמדה והפחתת ניכיון בסך של כ-3.7 מיליון שקל כתוצאה מהנפקת סדרת אג"ח. הקיטון בהוצאות הנהלה נובע בעיקר מקיטון בשכר עבודה, של 1.2 מיליון שקל. סך המאזן ירד מ-3.89 מיליון שקל ל-3.5 מיליון שקל .

בתחזית מתייחסת מגוריט לרפורמה המשפטית: "במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023 פעלה ממשלת ישראל לקידום תיקוני חקיקה, שמטרתם החלת שינויים במערכת המשפט בישראל. יש המעריכים כי לתוכנית עלולה להיות השפעה על ביצועי המשק הישראלי ואיתנותו, בין היתר נוכח המחלוקות הרבות סביב התוכנית המוצעת, אשר אף הובילו למחאה ציבורית רחבה. במסגרת ההערכות נטען כי התוכנית עלולה לגרום, בין היתר, להורדת דירוג האשראי של ישראל (כפי שכבר בא לידי לפגיעה במטבע המקומי ובשינוי תחזית הדירוג של ישראל על ידי חברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס), לפגיעה בהשקעות במשק הישראלי, לגידול עלות מקורות הגיוס במשק הישראלי ולפגיעה בפעילותו של המגזר הכלכלי בכלל ובמגזר ההייטק בפרט.

"אין ביכולתה של החברה להעריך את ההשפעות העתידיות, ככל שתהיינה, של כלל הגורמים האמורים לעיל, לרבות ההסלמה הבטחונית והרפורמה המשפטית המוצעת, על ענף הנדל"ן בישראל בכלל ועל פעילותה של החברה בפרט. החברה מעריכה כי לאור איתנותה הפיננסית ומצב נכסיה, תקופות הסכמי השכירות עליהם היא חתומה, יחד עם יתרת המזומנים שלה ותזרים המזומנים השוטף אותו היא מייצרת, נראה כי בשלב זה לגורמים האמורים לעיל, לא צפויה השפעה מהותית לרעה על התחייבויותיה בטווח הקרוב".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטהכנסותקרן הריט 1רבעון ראשוןעסקאות גידור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...