שפיר הנדסה נחקרת ע"י הנציבות האירופית בחשד להונאה ברומניה

פרויקט שבו הייתה מעורבת נחקר על ידי ה-OLAF בימים אלו • שפיר הנדסה: "החברה שוקלת את הצעדים שתנקוט בנושא"

שיתוף הכתבה
משאית בטון - שפיר משאית בטון - שפיר

ה-OLAF (ר"ת European Anti-Fraud Office), גוף הפועל תחת הנציבות האירופית ונאבק במקרי הונאה ותרמית הקשורים באיחוד האירופי, הודיע אתמול (ד') לחברת שפיר מבנים, החברה הבת של שפיר הנדסה , כי פתח בחקירת הונאה סביב פרויקט של החברה ברומניה, DN-18, שבו היא לוקחת חלק. בנק ההשקעות של האיחוד האירופי (European Investment Bank) השתתף במימונו של הפרויקט, ועל כן החליט ה-OLAF על בדיקתו.

הפרויקט מעסיק את חברת שפיר מבנים כבר יותר משנה: בחודש מרץ 2018 פרסמה חברת שפיר הנדסה , במסגרת הדו"ח הכספי לשנת 2017, כי החברה הבת שלה פנתה לבוררות מטעם האיחוד האירופי (ה-ICC) בנוגע לפרויקט DN-18, בבקשה לביטול הערבויות מול מזמין העבודות בפרויקט ולחיובו בפיצוי כספי. הבורר מטעם האיחוד קיבל את בקשת החברה הבת, ופסק באוגוסט 2018 על ביטול ערבויות בסך 31 מיליון שקל, ואף הורה למזמין העבודות לפצות את החברה בכ-7.5 מיליון שקל.

בהודעה שנמסרה אתמול מטעם שפיר הנדסה לרשות לניירות ערך ציינה החברה כי הטענות להונאה מצד חברת שפיר מבנים הועלו על ידי מזמין העבודות במהלך הבוררות, אך אלו נדחו על ידי הבורר. החברה מסרה כי בהודעה מטעם ה-OLAF הוסבר שהחקירה נפתחה "בדבר הפרת החוזה לביצוע הפרויקט עקב הסבה לכאורה של ביצוע העבודות נשוא הפרויקט לשפיר מבנים רומניה, בניגוד להוראות החוזה. בהתאם, ניתנת לחברה הבת ההזדמנות להגיב בכתב על טענה זו בטרם סיכום מסקנות החקירה".

"החברה בוחנת את הפנייה שהתקבלה, ושוקלת את הצעדים שתנקוט בנושא", נכתב בהודעת שפיר לרשות לניירות ערך. "החברה תעדכן בעניין בהמשך על פי דין".

יש לציין כי בחודש פברואר 2018 פשטה משטרת ישראל על משרדי חברת שפיר הנדסה , בעקבות פעילות החברה ברומניה ובשל החשד למתן שוחד במסגרת זו. הפשיטה אף הובילה לחקירת ארבעת בעלי השליטה בחברה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךשפיר הנדסהנדל"ן בחו"לבנק ההשקעות האירופיOLAFשפיר מבנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...