"שאלתי צ'אט GPT אם הוא הולך להחליף את אנשי הנדל"ן - השיב שלא בקרוב"

מנהל אגף אסטרטגיה, מחקר ואנליזה ב-Yes\פלאפון, אמר באירוע "שולחן עגול" שערך מרכז הנדל"ן בנושא חדשנות וניהול בדאטה, כי "ה-GPT מגיע גם לעולם הקוד - רק זה לבד משנה המון תעשיות". מנכ"ל חברת "שכל-CRM" אמר: "AI תוכל לעשות הכל כדי למכור פגישה, אבל למכור דירה איש המכירות עדיין יודע יותר טוב"

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק) (שאטרסטוק)

"שאלתי צ'אט GPT 'האם אתה הולך להחליף את אנשי הנדל"ן בקרוב?', הוא השיב "'לא, נדל"ן זה תחום דינמי, שמצריך קשר אנושי ומצריך השקעות מורכבות וידע מקומי". את האנקדוטה הזו סיפר ערן ברנע. מנהל אגף אסטרטגיה, מחקר ואנליזה, ב-Yes\פלאפון. את הדברים אמר בפורום סמנכ"לי שיווק שעסק בחדשנות וניהול דאטה בדגש על ענף הנדל"ן, במהלך אירוע "שולחן עגול" שערך היום (ד') מרכז הנדל"ן ברמת גן.

עם זאת, הוסיף ברנע בהרצאתו שעסקה במהפכת הבינה המלאכותית היצירתית (GENERATIVE AI),כי כשנשאל הצא'ט מה לגבי הטווח הארוך, הוא השיב: "אני לא בטוח מה יקרה בהמשך". 

ערן ברנע בשולחן העגול (קרדיט מרכז הנדל"ן)ערן ברנע בשולחן העגול (קרדיט מרכז הנדל"ן )

ברנע הסביר מה בעצם אומר הכלי הזה, ומדוע הוא מגיע לכאלו עוצמות. "בינה מלאכותית היא לא תחום חדש. התחום היצרני פגש את המיינסטרים ויצר את המהפכה שאנחנו בתוכה. מודל של AI רץ על המון דאטה, טקסטואלית, ויזואלית. אם יש לי המון דאטה, אני יכול ליצור המון תחזיות איך דברים יתנהגו ולייצר פיצ'רים. גם כשאני מדבר עם צ'אט הוא יוצר תחזית של מה המילה הבאה".  

"למה זה קורה עכשיו? כוח עיבוד מכפיל את עצמו, זה קיים כרגע בתחום ה-NLP (עיבוד שפה טבעית). ככל שלמודל יש יותר הקשרים אני אבין אותו והוא יבין אותי בחזרה. חברת OPEN AI הביאה 70 מיליארד הקשרים. זה תנאי הכרחי".  

לדבריו, "OPEN AI אמרה  'אני רוצה להיות התשתית בעולם, ואשים את זה בצ'אט וניתן לאנשים להתחיל'. זה לא מוצר בגימור מאוד גבוה. במקביל הם משיקים מודל נוסף, דאלי 2, שעוסק באיך תמונה צריכה להיראות וההיסטוריה מתחילה להיכתב. זה מגיע גם לעולם הקוד, נותנים לצ'אט לכתוב לפייתון (שפת תוכנה - דנ"'ק). רק הדבר הזה לבד משנה המון תעשיות. אמזון הוציאו הוראה לא לעבוד עם GPT כי הקוד שלהם מסתובב בחוץ". 

השולחן העגול במרכז הנדל''ן השולחן העגול במרכז הנדל''ן
ברנע סיפר עוד כי "יש ל-OPEN AI גם המון מתחרים וזה מתפוצץ. ופתאום שחקניות חדשות אומרות 'זה לא תת-תחום של חננות', ומתחילות לרוקן את המחסנים ורואים המון כלים, ביניהם המון כלים של יצירת וידאו. היום בבוקר הכלים כבר בעולם השיווק, וזה פוגש מאות מיליוני משתמשים, נוצרות הרבה דרכים לעבוד, זה לא מוצר שנמכר לחברת טכנולגייה אחת". 

"ביל גייטס אמר שתוך שנה וחצי AI ילמד ילדים קרוא וכתוב" 

"לפני שלוש שנים תמיד דיברו על כך שהטכנולוגיה תחליף מקצועות במפעלים", הוסיף ברנע. "אם אתם קריאייטייבים אתם יכולים להיות בראש שקט, אבל היום גם הנושא הזה יש עליו עולמות שיח. אנשים מבקשים שיוציאו אותם מהמאגרים, שלא ישתמשו ביצירות שלהם לבינה מלאכותית". 

"אנחנו קרובים לעולמות שאפשר לעשות אותם בכלים מאוחדים (שימוש בכמה כלי בינה מלאכותית בטכנולוגיה אחת - דנ"ק). מישהו חלם להיות מעצב באיקאה, הלך לצ'אט, נתן לנו מלא פרמטרים. הדביק את התוצאה שקיבל בטכנולוגיה ויזואלית - וזה נתן לו איקאה. ככל שאתה מדויק יותר המערכת נותנת תחזית יותר מדויקת. זה פתח שאלות של זכויות יוצרים וזה מתפוצץ. ביל גייטס אמר שתוך שנה וחצי AI ילמד ילדים קרוא וכתוב".

הוא הסביר גם את מגבלות הטכנולוגיה נכון להיום. "אשליית הקוהרנטיות, דבר נכון ודבר בביטחון!, והכול מאוד לוגי ומאוד מסודר, זה נכון. זו תחזית ואפשר גם לטעות בה. גוגל נפלו שם בקטנה-גדולה (אובדן ערך המניה לאחר השקת גוגל בארד - כלי בינה מלאכותית של גוגל שהושק על דעת רבים מוקדם מדי - דנ"'ק),יש מגבלות פוליטיקלי קורקט. המודלים של AI הם כמו פקיד אמריקאי. לכל מוד יש את ההגבלות. כרגע הנתונים עדכניים עד דצמבר 21".  

"יש את שאלת העולם המסחרי, למי זה שייך, לי או לקהילה, איך הוא מייצר פנים ומצייר אצבעות. יש ביקורות מעולם הסוציולוגיה על מי ייפגעו, העצמאים, הפרילנסרים, היותר חלשים. מיקרוסופט רואה כבר איך היא משלבת GPT במוצרים, אקסל, וורד, 'בינג' (מנוע חיפוש של מייקרוסופט - דנ"ק) ל-AI. בבינג היא רצה מאוד חזק, משלבת בתוצאות החיפוש את הצ'אט GPT. חבר אמר, 'זה גרם לנו לעשות משהו שחשבנו שלא נרצה לעולם, לגלוש בבינג'".

בברנע התייחס להשפעה של הטכנולוגיה החדשה על עולם הנדל"ן. "באתרי חיפוש נדל"ן אתה אומר לו איזה דירה אתה רוצה, הוא כבר מגיע לתצוגה של הדירות ואתה לא צריך לחפש באתר. כשמגיעים לעולמות הנדל"ן, אתה אומר לו להביא תמונות של הבית שלך ולייצר ממנו וידאו, הרבה כלים שמראים איך נראה בעיצוב כזה או אחר, איך זה פוגש אתכם בשרשרת הערך מול הלקוח, ואם אני בעולם הנדל"ן, להעריך פרויקט, להבין כדאיות, גם ביכולות עיצוב ותכנון, לתת ללקוח, לתת לו ערך שהוא משתתף בתכנון, גם בדברים רחבים יותר כמו שכונות". הוא הזכיר גם בהקשר זה שהטכנולוגית החדשות כוללות גם וידאו וסאונד.

"בעברית יש אתגר קשה יותר, כי צריך הרבה נתונים ודאטה מתאים. בנוסף, גם מודלים מתחילים לאמן מודלים אחרים וצריך לראות לאן זה מוביל. האם צריך רגולציה? מה נעשה ברגולציה? צריך לראות איך הדברים משתלבים באישי, במקצועי. צריך גם לראות מאיפה הכסף מגיע, איזה דאטה יש לכם והרבה ניסוי וטעייה". 

"היום יש המון תוכנות CRM, ולא מעט מהן מותאמות נדל"ן" 

אייל שלו, שותף ומנכ"ל של חברת "שכל - CRM", התייחס להתפתחות מערכות קשרי לקוחות (CRM). "פעם בעולם הנדל"ן לא היה CRM, היו עובדים עם מחברות. ההתקדמות המטורפת הייתה שאפשר לעשות אקסלים, זה לא היה זה, היו תוכנות וידעו לקבל לידים - אבל לא יכלו להתקדם לשום דבר. פרסמת לפי תחושה והפסדת הרבה כסף. הכול היה לפי 'אני ארגיש את זה ואני מקווה שאני צודק'. היום יש המון תוכנות CRM, ולא מעט מהן מותאמות נדל"ן. בעולם הנדל"ן הן יודעות לשפר אחוזי המרה, לקצר תהליכים, לשפר תהליכים, עושים המון עבודה לשפר את המכירות, שהעבודה תהיה טובה וזולה יותר".

אייל שלו (מרכז הנדל''ן)אייל שלו (מרכז הנדל''ן)
לדבריו, "מערכות CRM מתממשקות למערכות אחרות, יכולות לנתח כל דבר, מאיפה הגיע, ואם אני מפרסם בתל אביב אולי יש דירה מתאימה גם באשקלון. המערכת מזהה מקור הגעה, כמה מפייסבוק, כמה מבאנר באתר, יודעת לספר לנו את הסיפור הזה. המערכת נותנת גם כוח למנהלים, המנהל יודע לקחת את איש המכירות ולכוון אותו לעבודה נכונה יותר". 

"המערכת יודעת לתת מעקב לאיש המכירות ונותנת לו גיוון, מסדרת לו את היום, מערכות חכמות יודעות גם לקצר תהליכם בלחיצת כפתור, לשלוח מייל, וואטסאפ, מתוך המערכת, תוכניות דירה, אפילו סיור וירטואלי, היא תדע כל דבר שמעניין אותך, כשתגיע לאיש מכירות הוא יידע מה אתה אוהב". 

(מרכז הנדל''ן)(מרכז הנדל''ן)
"היא גם מזהה את מי שהכניסו את עצמם לשירות 'אל תתקשר אלי' (שירות ממשלתי שנועד למנוע שיחות ספאם - דנ"ק)", הוסיף שלו. "מערכת CRM חייבת להיות מושקת לשירות 'אל תתקשר אלי' ומיד מופיע שהאיש שייך לשירות הזה. המערכת מתעדכנת מאוד. היא עוזרת לנו לנתח סטטיסטיקות, שיודעות לנבא נכון למקומות שאנחנו רוצים לשווק. אנשים באשקלון רוצים דירות גדולות, בחיפה דירות קטנות. AI זה הדבר הבא, אנחנו עובדים להכניס AI לנתונים הסטטיסטיים, כדי שהמערכת תתאם איפה לשים את הכסף שלנו וגם תוכל לתאם פגישה - שזה דבר שכואב לאנשי מכירות. היא תוכל לעשות הכל כדי למכור פגישה, אבל למכור דירה איש המכירות עדיין יודע יותר טוב". 

"רואים פחות משקיעים ויותר צעירים ומשפרי דיור" 

נוסף על כך דיבר בפורום משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בלאומי משכנתאות. "אנחנו נמצאים בשוק מאתגר", אמר פלדמר. "התמורות שראינו בשנים קודמות לא היו בשנה הזו. זה יותר דומה למה שהיה לפני שלוש שנים, אבל יש שוק תחרותי. נכון שרואים פחות משקיעים ויותר צעירים ומשפרי דור, אבל השוק משתכלל כל הזמן ויש עסקאות. בחודשים האחרונים אנחנו רואים תנועה יותר ערה מזו שהייתה בתחילת השנה. השנה הזו תהיה מבחינת היקף משכנתאות כמו 2019 ו-2020". 

"לאומי יצא בקמפיין שמדבר על בנקאי בזום. בבנקאות זה די חדש, במשכנתאות זה ישן. החדש בזה שהיום אנחנו חותמים גם דיגיטלי.. מהלך חדש ממש שעלה שלא קיבל פרסום - בלאומי משכנתאות יש פיצ'ר, 'צעד ראשון לדירה', שמונה שדות שצריך למלא, שהאדם מקבל תוצאה של כמה כסף יש לו לדירה שהוא רוצה לקנות, ועם זה יאללה לך תחחום עסקה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מרכז הנדל"ןהשולחן העגולGPTערן ברנע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...