שיכון ובינוי מתבססת באמריקה: רוכשת את חברת i+icon USA

חברת הקבלנות האמריקאית פועלת בחוף המזרחי של ארה"ב • העסקה צפויה להתממש בתוך שלושה חודשים • סכום הרכישה לא פורסם

שיתוף הכתבה
משה לחמנימשה לחמני

חברת שיכון ובינוי מסרה היום (ד') דיווח לרשות לניירות ערך על חתימת הסכם לרכישתה של חברת הקבלנות האמריקאית i+icon USA, חברת קבלנות בתחומי התשתיות האזרחיות (civil engineering). הרכישה תתבצע על-ידי SBA, זרוע הקבלנות של שיכון ובינוי בארה"ב. מהחבר הנמסר כי השלמת העסקה צפויה לארוך עד כשלושה חודשים, וכפופה לקיומם של כמה תנאים מתלים כדוגמת אישורים רגולטוריים בארה"ב.

בהודעת החברה לתקשורת נכתב כי חברת שיכון ובינוי פעלה זה תקופה ארוכה לאיתור ולהשלמת עסקה לרכישה של חברת ביצוע אמריקאית בתחומי התשתיות, אשר תהווה פלטפורמה לפעילות של הקבוצה בשוק זה, שבו היא רואה הזדמנות ארוכת טווח משמעותית. "הרכישה הינה אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה של שיכון ובינוי לפתח ולבסס פעילות משמעותית בשוק התשתיות בארה"ב", נמסר בהודעה. 

חברת i+icon USA פועלת באמצעות שתי חברות בנות, Joseph B. Fay ו-i+icon Southeast, בחוף המזרחי של ארה"ב ובעיקר במדינות פנסילבניה, מרילנד, וירג'יניה ופלורידה. את i+icon USA מוביל צוות הנהלה מקומי. ל-i+icon USA מחזור פעילות שנתי בין 200 ל-250 מיליון דולר, והיא מחזיקה כעת בצבר הזמנות של יותר מ-250 מיליון דולר. ב-2017 עמד המחזור השנתי שלה על 231 מיליון דולר.

SBA, בראשות המנכ"ל אייל כהן, הינה זרוע הקבלנות של שיכון ובינוי בארה"ב אשר הוקמה ב-2017 כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות מערבה (‘Go West’) של שיכון ובינוי, והיא מתמקדת בביצוע פרויקטי תשתיות גדולים ומורכבים בשיטות ביצוע שונות, כגון PPP (שותפות ציבורית-פרטית) ו-Design & Build (תכנון וביצוע). בימים אלה שותפה שיכון ובינוי לביצוע פרויקט להקמת נתיבים מהירים ביוסטון, טקסס, בהיקף של יותר ממיליארד דולר, בשותפות עם קבלן תשתיות בינלאומי מוביל. במקביל הקבוצה ממשיכה להתמודד במכרזים של פרויקטי תשתיות ענקיים נוספים בארה"ב, שבכמה מהם עברה לרשימת המועמדים הסופיים (Short List) שהוזמנו להגיש הצעה. 

כאמור, חברת שיכון ובינוי מעריכה כי העסקה תושלם בעוד כשלושה חודשים. החברה לא פרסמה לפי שעה את סכום העסקה, אך ציינה כי סכום התמורה בעסקה אינו מהותי עבורה, וכי להערכתה העסקה אינה צפויה להשפיע באופן מהותי על מצבת נכסי החברה או על רווחיה. עוד נמסר בהודעת החברה כי היא מתכוונת להשאיר בתפקידם את חברי ההנהלה הבכירה של החברה האמריקאית.

תמיר כהן, יו"ר קבוצת שיכון ובינוי , אמר בעקבות ההודעה: "רכישת החברה הקבלנית בארה"ב היא צעד הכרחי בשורה של צעדים שתכליתם להרחיב את פעילותה של שיכון ובינוי בשוק האמריקאי, יעד מרכזי באסטרטגיית ההתעצמות של החברה. בעלי השליטה בשיכון ובינוי פעילים בהצלחה יתרה זה 40 שנה בשוק האמריקאי, לפיכך אנו בטוחים שמהלך הרכישה, בשילוב הפעילויות הנוכחיות של החברה בשוק האמריקאי, יוביל לסדרה ארוכה של הצלחות עסקיות משמעותיות".

לדברי משה לחמני, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי , הרכישה של i+icon USA תומכת באסטרטגיה של שיכון ובינוי לפתח ולבסס פעילות תשתיות משמעותית בארה"ב. "קבוצת שיכון ובינוי פועלת כיום בארה"ב גם באמצעות חטיבת הזכיינות וגם באמצעות SBA, שמובילה את פעילות הקבלנות. הניסיון, הוותק והמוניטין של i+icon USA, יחד עם צוות ניהולי איכותי ומחויב, יאפשרו לשיכון ובינוי לבסס שותפויות במגה-פרויקטים עתידיים, בדגש על שווקי הבית של i+icon USA. דוגמא לכך היא תוכנית ה-PPP לשדרוג כבישים במרילנד, מדינת פעילות של החברה, אשר צפויה לצאת לדרך בחודשים הקרובים והיקפה הכולל מוערך בכ-8-7 מיליארד דולר". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךתמיר כהןמשה לחמנינדל"ן בחו"לi icon USASBAאייל כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...