ירידה של כ-35% ברווח הכולל: גב-ים פרסמה את נתוני הרבעון הראשון

מהדו"ח הכספי של גב-ים לרבעון הראשון של 2023, עולה כי היא סיימה ברווח של כ-111 מיליון שקל, לעומת 172 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. מאידך חל גידול של כ-43% ב-FFO, גידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, והוצאות המימון והריבית -פחתו

שיתוף הכתבה
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים (אלדד רפאלי) אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים (אלדד רפאלי)

גב-ים מסיימת את הרבעון הראשון של 2023 עם רווח כולל של 110.74 מיליון שקל לעומת 172 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כך על פי הדו"ח הכספי לרבעון הראשון של שנת 2023 שפרסמה היום (א') החברה. החברה מסבירה את השינוי בקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן, ביחס לרבעון הראשון של 2022.  

לעומת זאת בפרמטרים התפעוליים, חל שיפור. כך למשל חל גידול של כ-43% ב-FFO - רווח נקי ללא אירועים חד פעמיים ואירועים תקופתיים -  המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם בסך של 96 מיליון ש"ח לעומת 67 מיליון שקל. הגידול בסעיף זה נובע בעיקר מגידול בהכנסות וכן מקיטון בהוצאות הריבית, נטו, בעקבות גידול בהכנסות הריבית מפיקדונות החברה.

עוד חל גידול של כ-16.5% ב-NOI - הכנסה תפעולית נטו של החברה, אשר הסתכם בסך של 155 מיליון ש"ח לעומת 133 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בסעיף זה נובע מהגידול בהכנסות מהשכרת מבנים. כמו כן חן גידול של כ-8.3% ב-NOI מנכסים זהים ל-155 מיליון שקל. הגידול בסעיף זה נובע בעיקר מעליית מדד המחירים לצרכן ומעלייה ריאלית בדמי השכירות.

עוד חל גידול של כ-38% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, אשר הסתכם בסך של 141 מיליון שקל. נוסף על כך למרות עליית הריבית במשק, הוצאות ריבית והוצאות מימון אחרות פחתו ל-33 מיליון שקל לעומת 36 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הקיטון בסעיף זה נובע בעיקר מירידה בשיעור הריבית המשוקלל של חוב החברה, כתוצאה מפירעון אגרות חוב בריבית גבוהה והנפקת אגרות חוב בריבית נמוכה יותר. 

בתחזית כותבת גב-ים , שעל אף האינפלציה והאטת הצמיחה, לאורך הרבעון ניכרו ביקושים לשטחי משרדים, לוגיסטיקה ותעשיה במרבית שטחי הפעילות של החברה, שהתבטאו ביציבות מחירים ובשמירה על שיעורי תפוסה גבוהים של כ98%.

עוד היא מזכירה את ההשפעת הרפורמה המשפטית על הענף ובכך מצטרפת ללוינשטיין ולאמות: "יש המעריכים כי לתוכנית עלולה להיות השפעה על ביצועי המשק הישראלי ואיתנותו, בין היתר נוכח המחלוקות הרבות סביב התוכנית המוצעת, אשר אף הובילו למחאה ציבורית רחבה. נטען כי התוכנית עלולה לגרום, בין היתר, להורדת דירוג האשראי של ישראל, לפגיעה במטבע המקומי, לפגיעה בהשקעות במשק הישראלי, לגידול עלות מקורות הגיוס במשק הישראלי ולפגיעה בפעילותו של המגזר הכלכלי בכלל ומגזר ההיי-טק בפרט". עם זאת החברה מסייגת בדו"ח ואומרת כי "אין ביכולתה להעריך את ההשפעות העתידיות, ככל שתהיינה, של כלל הגורמים האמורים לעיל, לרבות ההסלמה הבטחונית והרפורמה המשפטית המוצעת, על ענף הנדל"ן בישראל בכלל ועל פעילותה של החברה בפרט". 

גב-ים : 14 פרויקטים בשטח כולל של כ-515 אלף מ"ר בכל הארץ 

לאחר תאריך הדו"ח חתמה החברה על שני הסכמי שכירות בגין שטחים בפרויקטים בייזום, האחד בפארק גב-ים רעננה, עם חברת טקסס אינסטרומנטס, לשכירות שטח של כ-4,000 מ"ר, והשני בפארק גב-ים מפרץ חיפה, עם חברת הלוגיסטיקה אלמוג, לשכירות שטח של כ-7,800 מ"ר - המרלו"ג החמישי בפארק. החברה חתמה על הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-8% במהלך הרבעון הראשון של השנה.

לגב-ים צבר פרויקטים, בפריסה רחבה במוקדי הביקוש המרכזיים, הכולל 14 פרויקטים, בשטח כולל של כ-515 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של כ-5.2 מיליארד ש"ח, אשר יוסיפו להכנסות החברה כ-450 מיליון ש"ח בשנה.

לדברי אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים , מתחילת השנה אנו עדים לשינוי באקלים הכלכלי-פוליטי בישראל, אשר נגזר הן ממגמת העלייה באינפלציה ובריבית והן מהשלכות המצב הפוליטי, שינוי המציב את גב-ים ואת המשק כולו בפני שנה מאוד מאתגרת. "אנו עוקבים בדריכות אחר רחשי השוק ולטלטלות העוברות על ענף ההייטק ומקרינות על הנדל"ן המניב בישראל. לצד סביבה עסקית זו גב-ים ערוכה עם ארגז כלים שמאפשר לחברה לצלוח תקופה מאתגרת זו, תוך המשך הפעילות השוטפת והיזמית, עמידה בהתחייבויות ושליטה בניהול התזרים, לצד מבנה הון חזק. החברה פועלת תוך ראייה לטווח ארוך, המבוסס על גל שיכול לספוג התאמות על ציר הזמן. 

לסיום אמר מנכ"ל גב-ים כי החברה "ממשיכה להתמקד בפעילות הייזום האינטנסיבית ובהשבחת נכסי החברה, בהתאם לתוכנית האסטרטגית אותה התוותה החברה. במהלכים אלו גלום פוטנציאל רב".     


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי יעקובוביץמניותהכנסותגב-ים קרקעות בע"מ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...