עזריאלי מרחיבה את תחום ההשכרה לטווח ארוך: זכתה במכרז בהרצליה

קבוצת עזריאלי זכתה לראשונה במכרז של "דירה להשכיר" ורמ"י בשכונת גליל ים שכולל 147 יח"ד, המיועדות לדיור בטווח ארוך. 50% מיחידות הדיור הן בשכירות מופחתת, עזריאלי תשלם בסך הכל כ-109 מיליון שקל, כולל כ-19 מיליון שקלים בגין הוצאות פיתוח

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בגליל ים, דנה עזריאלי וענבל דוד (אול אין אול, דורון לצטר, זיו קורן) הדמיה של הפרויקט בגליל ים, דנה עזריאלי וענבל דוד (אול אין אול, דורון לצטר, זיו קורן)

קבוצת עזריאלי זכתה ביום חמישי האחרון במכרז של " דירה להשכיר " ורמ"י בשכונת גליל ים בהרצליה. זהו המכרז הראשון של קבוצת עזריאלי במודל של "דירה להשכיר". הפרויקט, הממוקם סמוך לקיבוץ גליל ים, כולל 147 יחידות דיור, המיועדות לדיור לטווח ארוך למשך תקופה שלא תפחת מ-20 שנה ברציפות ממועד השלמת ההקמה. 

50% מיחידות הדיור הן בשכירות מופחתת - 80% משכר הדירה בשוק החופשי. סכום הזכייה עומד על 85 מיליון שקל בתוספת מע"מ, המשקף מחיר של 578 אלף שקל ליחידת דיור בתוספת מע"מ. על פי תנאי המכרז, עזריאלי תשלם בנוסף לעלות הקרקע כ-19 מיליוני שקלים (כולל מע"מ),בגין הוצאות פיתוח, בסך הכל 109 מיליון שקל. שטח המתחם - 5.23 דונם.  

דנה עזריאלי (זיו קורן)דנה עזריאלי (זיו קורן)
מדובר במכרז שבתחילת מרץ לא ניגשו אליו מציעים. בעוד שבמכרז הראשון, שפורסם לראשונה ב-8 בדצמבר האחרון, מחיר המינימום היה 101.54 מיליון שקל, במכרז העדכני, שמועד ההגשה שלו היה בסוף אפריל, הועמד מחיר המינימום על 56.67 מיליון שקלים. 

שכונת גליל ים ממוקמת במרחק נסיעה קצרה מאוניברסיטת רייכמן, קניון שבעת הכוכבים, קיבוץ גליל ים, כבישי הגישה ללב העיר ולהרצליה פיתוח וכן לנתיבי איילון. הקרקע שבה זכתה עזריאלי ממוקמת מרחק הליכה קצר של דקות ספורות מתחנת הרכבת. להערכת עזריאלי, סך העלות הכוללת, לרבות עלות קרקע ופיתוח, מוערכת ב-400 מיליון שקל כולל מע"מ.

פרויקטים דומים להשכרה שהושלמו: באשדוד, ראש העין, אופקים ומעלות 

זכייה זו נעשית במסגרת מהלך אסטרטגי של קבוצת עזריאלי להעמיק את פעילותה בענף המגורים להשכרה עם מערך שירות מתאים לכל בית, במודל דומה למודל שמקובל בארה"ב. הקבוצה מקדמת בימים אלה מספר פרויקטים אשר נבנים בעירוב שימושים וישלבו בין משרדים, מסחר ודיור להשכרה. הפרויקטים הבולטים כוללים את עזריאלי טאון ומגדל הספירלה, שניהם בתל אביב, אשר צפויים לבדם לכלול למעלה מ-381 יח"ד להשכרה.

בשלהי 2020 רכשה הקבוצה קרקע בתל אביב, עליה ממוקם בניין המשמש כיום את Abraham Hostel, אשר כולל זכויות בהיקף של כ-10,000 מ"ר לבניית 110 יחידות דיור. בנוסף, לחברה יש כיום 67 יח"ד להשכרה במתחם קניון עזריאלי מודיעין אשר מושכרות בהצלחה כבר מעל לעשור והיא בונה בנוסף במודיעין כ-80 יח"ד להשכרה, המהוות חלק חדש שהקבוצה מקימה בימים אלה, ושיכלול בנוסף גם שטחי משרדים, מסחר ובית מלון בן 84 חדרים.

ענבל דוד, מנכ''לית ''דירה להשכיר'' (דורון לצטר) ענבל דוד, מנכ''לית '' דירה להשכיר '' (דורון לצטר)

מתחילת שנת 2023 הושלמו בהצלחה מספר מכרזים של דירה להשכיר , בין השאר באשדוד, ירושלים, פתח תקוה, ראש העין וכעת בהרצליה. בשנתיים האחרונות שיווקה "דירה להשכיר" בשיתוף עם רמ"י כ-13,000 יחידות דיור. סה"כ שווקו על ידי החברה עד כה כ-90 פרויקטים של החברה ברחבי הארץ, באזורי ביקוש ובערים באזורי הפריפריה. הפרויקטים ששווקו בשנתיים האחרונות: בתל אביב, הרצליה, רמת גן, ירושלים, לוד, אשדוד, אשקלון וכן בערים פריפריאליות כגון: רכסים, שדרות, קריית גת, אופקים, כרמיאל, נוף הגליל, חצור הגלילית ומעלות. 

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי , אמרה כי "זכיה זו מהווה אבן דרך חשובה בהעמקת פעילותנו בענף הדיור למגורים להשכרה לטווח ארוך". היא הוסיפה כי "לאור הניסיון הרב שצברנו בתכנון פרויקטים מורכבים הכוללים מגוון שימושים, ועל רקע שוק שהולך וצומח בערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור בקרקעות באזורי הביקוש וצורך משמעותי של היצע של דיור להשכרה איכותי לטווח ארוך, אנו מאמינים כי פעילות זו של הקבוצה מהווה מנוע צמיחה עם פוטנציאל משמעותי. השוק המקומי בתחום הדיור להשכרה, סובל ממיעוט של קומפלקסים שלמים המוחזקים ומנוהלים על ידי יזם יחיד, ואנו בטוחים כי לקבוצת עזריאלי יש את היכולת לקחת פעילות זו אל השלב הבא בכל הקשור לאיכות הניהול ולמגוון השירותים שמוצעים לדיירים". 

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף: ״המכרז שהושלם הוא בשורה נוספת בתנופת הבנייה שאנו מקדמים לטובת כלל תושבי המדינה. אני מודה לרמ״י ודירה להשכיר על שיתוף הפעולה לקידום פתרונות דיור לציבור אזרחי ישראל. נמשיך הלאה לייצר דירות מגורים גם להשכרה ארוכת טווח במחיר מוזל בשאיפה להעניק קורת גג לזוגות צעירים ולהוביל הלאה את הורדת מחירי הנדל״ן".

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר : "נמשיך לפעול להגדלת היצע השיווקים במודל 'דירה להשכיר', במטרה לספק למשקי הבית המתגוררים בשכירות פתרון דיור ארוך טווח בהישג יד. על רקע עליית מחירי הדיור והריבית העולה, אין כל ספק בדבר נחיצותו של שוק שכירות מוסדי ארוך טווח מבוסס ומשמעותי. פתרון דיור זה מאפשר לציבור השוכרים להנות מיציבות וודאות בשכירות ארוכת הטווח, מבלי להשתעבד ולכרוע תחת נטל המשכנתא". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עזריאלידנה עזריאליהשכרה ארוכת טווחרמ"יהשכרהגודלקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...