לקראת יום הזיכרון: סמוטריץ' יוזם תיקון להרחבת מס רכישה מופחת למשפחות השכולות

על פי התיקון, ילדי חיילים שנספו במערכות ישראל וקורבנות פעולות איבה יזכו למס רכישה מופחת עד גיל 50 במקום 40, נוסף על התקנות שלפיהן הם פטורים ממס על עד חלק שווי של 1.92 מיליון שקל ומשלמים 0.5% בלבד מעל שווי זה

שיתוף הכתבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (לשכת סמוטריץ')שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (לשכת סמוטריץ')

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם אתמול (יום א') להערות הציבור תיקון לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) ( מס רכישה ) תשל"ה – 1974, המרחיב את זכאותם של בני משפחות שכולות להטבת מס ברכישת דירת מגורים. בהתאם לתיקון, ילדים של חיילים שנספו במערכות ישראל וקורבנות פעולות איבה, יוכלו לממש את זכאותם לשיעור מס רכישה מופחת בעת רכישת דירת מגורים עד גיל 50, ולא עד גיל 40 כפי שנקבע עד כה. 

בתקנות מס רכישה החלות כיום נקבע כי בני משפחה של חיילים שנספו במערכות ישראל, או קורבנות פעולות איבה, יהיו זכאים להטבת במס ברכישת דירת מגורים. בהתאם להטבה, בני משפחות שכולות הרוכשים דירה למגורים ששוויה עד 2.5 מיליון שקל, לא ישלמו מס רכישה על חלק השווי שעד 1,919,155 שקל המיועד למגורים וישלמו 0.5% (במקום 3.5% ו-5% בהתאם למדרגות דירה יחידה) על חלק השווי שמעל לסכום זה. בני משפחות שכולות הרוכשים דירה למגורים ששוויה מעל 2.5 מיליון שקל ישלמו מס רכישה בשיעור של 0.5% על כל הסכום.

כמו כן, זכאים בני משפחות שכולות לרכוש דירה נוספת במהלך חייהם ולשלם מס רכישה בשיעור של 0.5%  (למעט משפרי דיור במקרים מסוימים) על מלוא סכום הרכישה (במקום 8% ו-10% בהתאם למדרגות דירה נוספת), ובלבד שדירה זו תשמש למגוריהם. 

סמוטריץ' הסביר כי "אין דבר שיכול לנחם ולמלא את החור הענק שנפער בליבם של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכול, אך לנסות להקל עליהם זוהי חובתנו. קיבלנו החלטה שמהווה תמיכה נוספת במשפחות השכול. הרחבת זכאותם של יתומי חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה להטבת מס ברכישת דירות מגורים, היא הוכחה נוספת לקשר ולמחויבות העמוקה של עם ישראל למשפחות הללו".

תמי שלח, אלמנתו של סא"ל אודי שלח ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הוסיפה: "מברכת את שר האוצר על ההחלטה החשובה שחיכינו לה שנים רבות. אין שום סיבה שיתומי צה"ל יהוו קבוצה מופלית בקרב משפחת השכול, והצעד הזה הוא צעד בכיוון הנכון לסיים את אפלייתם ארוכת השנים. נמשיך לפעול בכל המישורים על מנת לקדם שינויים נוספים לשיפור תמיכת המדינה ביתומי צה"ל עד אשר יזכו לשוויון מלא בקרב משפחת השכול".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מס רכישהבצלאל סמוטריץ'משפחות שכולותיתומי חללי מערכות ישראלנפגעי פעולות איבה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...