התאחדות הקבלנים: המשק מפסיד מיליארד שקל מהסגר על יו"ש בחול המועד

ענף הבנייה מפסיד השקעות בסך יותר מ-2 מיליארד שקל. כל יום סגר עולה למשק רבע מיליארד שקל. את עלות האיחור של עבודות בנייה ציבוריות ייאלצו הקבלנים לספוג, וכן את האיחור במסירת דירות. בשנתיים האחרונות לא הוטל סגר בימי חול המועד

שיתוף הכתבה
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו (רועי טפר)נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו (רועי טפר)

המשק מפסיד מיליארד שקל מהתוצר בגין החלטת מערכת הביטחון להטיל עוצר על יהודה ושומרון (יו"ש) לאורך חול המועד פסח. כך עולה מהערכת כלכלני התאחדות הקבלנים בוני הארץ. על פי ההערכה, כל יום סגר שמונע כניסת עובדים מהרשות הפלשתינית לעבודה בענף הבנייה בישראל נאמד בהפסד השקעות של כ-590 מיליון שקל והפסד תוצר של כ-250 מיליון שקל. כך שבארבעת ימי חול המועד, הכוללים את שישי וערב החג הקרובים, המשק מפסיד מיליארד שקל - וענף הבנייה מפסיד יותר מ-2 מיליארד שקל. תחשיב זה מביא בחשבון את כלל ההשפעות של עצירת עבודות בנייה ברחבי הארץ (סגר זה מצטרף לסגרים שהוטלו על יו"ש בחגי תשרי - תשעה ימים ללא חול המועד, ובפורים  - שלושה ימים).
 
בחישוב זה נכללים, בין השאר, עצירת עבודות של ספקי שירות לענף, ושיתוק מלא או חלקי של אתרי בנייה ותשתיות. חברות הבנייה לא מקבלות פיצוי על השבתת העבודה, כך שאת עלות האיחור של עבודות בנייה ציבוריות ייאלצו הקבלנים לספוג, וכן את האיחור במסירת דירות, שלפי החוק היא באחריות הקבלן . בהתאחדות הקבלנים מציינים כי באירועי סגר בשנים קודמות ביצעה המדינה תחשיב דומה, ובמקרים מעטים פיצתה את ענף הבנייה על הפסד ימי העבודה האלה.

לצד זאת, מזכירים בהתאחדות כי בשנתיים האחרונות, למרות המתח הקבוע סביב תקופת החגים, החליטה מערכת הביטחון על כניסת עובדים מיו"ש לעבודה בבנייה ולהקמת תשתיות בימי חול המועד פסח, והסגרים הוטלו רק על ימי החג עצמם. עוד מבקשים לציין בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, כי עובדי הבנייה שנכנסים בצורה חוקית לעבודה בישראל לא יכולים להגיע לאתרי הבנייה בעת סגר. עובדים אלה נושאים אישור עבודה שמנפיקה להם המדינה, הניתן להם לאחר בחינת עומק שעורכת מערכת הביטחון אודות כל אחד מהם.  

בתגובה להחלטה על הטלת הסגר, מסר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אנו סבורים שיש לאפשר לעובדים הפלסטינים לעבוד בימי חול המועד, בדיוק כמו שהיה בשנתיים האחרונות. באופן מובהק, כפי שקרה עד כה, העובדים שנבדקים במסרקות של ברזל על ידי מערכת הביטחון אינם מפגעים בפוטנציה. עם זאת, אנו בהחלט מבינים וסומכים על השיקולים של מערכת הביטחון״.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סגרפועלי בנייןהתאחדות יועצי המשכנתאותראול סרוגו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...