בנק ישראל העלה את הריבית בפעם התשיעית, אך הפעם רק ברבע אחוז ל-4.5%

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (ב') להעלות את הריבית ב-0.25 נקודות האחוז לרמה של 4.5%. ריבית הפריים עומדת כעת על 6%. מדובר בפעם התשיעית ברציפות שבה מעלה בנק ישראל את גובה הריבית, אך הפעם שיעור העלייה מתון יותר

שיתוף הכתבה
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (יח"צ).אמיר ירון נגיד בנק ישראל (יח"צ).

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (ב') להעלות את הריבית ב-0.25 נקודות האחוז לרמה של 4.5%. ריבית הפריים עומדת כעת על 6%. מדובר בפעם התשיעית ברציפות שבה מעלה בנק ישראל את גובה הריבית. עם זאת, הפעם מדובר בשיעור עלייה מתון יותר לעומת הפעמים הקודמות. כזכור, שיעור עליית המדד בחודש פברואר 23' עמד על 0.5%, ובסך הכל עמד שיעור האינפלציה על 5.2% ב-12 החודשים האחרונים.

בהודעת הבנק שליוותה את החלטת הריבית נכתב כי "הפעילות הכלכלית במשק הישראלי מצויה ברמה גבוהה ומלווה בשוק עבודה הדוק, אם כי ישנה התמתנות מסויימת במספר אינדיקטורים. האינפלציה רוחבית ועדיין מצויה ברמה גבוהה. לכן, הוועדה החליטה על העלאת הריבית. תוואי הריבית יקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות".

על פי התאחדות יועצי המשכנתאות, החלטת נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית בשיעור של 0.25%, מגדילה את ההחזר החודשי על משכנתה קיימת ב- 64 שקלים, שמשמעותה, השלמת עליה של כ-1030 שקלים תוך שנה, וכ-388 אלף שקלים בעלות הריבית הכוללת במסלול זה לכל אורך חיי המשכנתה.

בהתאחדות יועצי המשכנתאות מזהירים מקריסה של משקי הבית ושל הזוגות הצעירים ומבהירים כי "העלייה המשמעותית בהחזר החודשי שהתרחשה בחודשים האחרונים, קירבה את יחס ההחזר של משקי בית רבים ל-40% מההכנסה החודשית שלהם, רף שנחשב מסוכן על-פי הפיקוח על הבנקים ומבטא קושי אמיתי של משקי הבית לעמוד בתשלומי המשכנתא לאורך זמן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלבנק ישראלאמיר ירון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...