1,645 יחידות דיור חדשות: הוועדה המחוזית בירושלים אישרה הפקדת ארבע תוכניות התחדשות בעיר

התוכניות הן בשכונות קטמונים ח'-ט' הכוללות כ-600 יח"ד, שמואל הנביא (575) וגילה (460). התוכניות כוללות גם אלפי מ"ר למסחר ואלפי מ"ר למבני ציבור. מתחילת מרץ אושרו ברחבי העיר תוכניות התחדשות עירונית בהיקף של כמעט 2,000 יחידות דיור, לא כולל ארבע התוכניות שהופקדו

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי-בבאי (לשכת התכנון המחוזית ירושלים, מינהל התכנון)יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי-בבאי (לשכת התכנון המחוזית ירושלים, מינהל התכנון)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה לקדם ארבע תוכניות להתחדשות עירונית בשכונות שמואל הנביא, קטמונים וגילה, שכוללות ביחד 1,200 יחידות דיור ואלפי מ"ר למסחר. ירושלים נמצאת בתנופת התחדשות עירונית חריגה בנוף הישראלי, כשרק מתחילת מרץ אושרו תוכניות התחדשות עירונית רבות בעיר: 440 יחידות דיור בקטמון, 740 יחידות דיור בקריית מנחם, 600 יחידות דיור בקריית יובל ו-212 יחידות דיור בגבעה הצרפתית.

בשכונת שמואל הנביא, החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב פיתוחי חותם 4-3 וברחוב שמואל הנביא 120-110, בסמוך לקו הרכבת הקלה. התוכנית, שהוגשה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וחוצות ירושלים שמואל הנביא מגורים, היא על שטח כולל של כעשרה דונמים, והיא כוללת 575 יחידות דיור שיוקמו בשישה מבני מגורים בני 12 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 115 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות, בשטח של עד 55 מ"ר. 

כיום יש במתחם שלושה מבני שיכון ישנים, בני חמש קומות, הכוללים 156 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-3,900 מ"ר של שטחי מסחר שישולבו בחזיתות מבני המגורים, וכ-1,700 מ"ר למבני ציבור. התוכנית נערכה על ידי סטודיו o2a אדריכלים.

בשכונת קטמונים ח'-ט', החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב סן מרטין 6-4. התוכנית, שהוגשה על ידי כרמים, היא על שטח כולל של כשבעה דונמים, וכוללת כ-280 יחידות דיור שיוקמו בשני מבני מגורים בני 30-19 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-56 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות, בשטח של עד 55 מ"ר. כיום מצויים במתחם שני מבני שיכון ישנים, בני ארבע-חמש קומות, הכוללים 65 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-1,000 מ"ר לשטחי מסחר כלפי רחוב אלמליח, וכ-1,950 מ"ר לשטחי ציבור. התוכנית נערכה על ידי יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

בקטמונים ח'-ט' החליטה הוועדה להפקיד תוכנית נוספת, ברחוב בר יוחאי. התוכנית, שהוגשה על ידי מגדלי ברגר 2, היא על שטח כולל כשבעה דונמים, והיא כוללת 330 יחידות דיור שיוקמו בשני מבני מגורים בני 35 קומות, שישלבו שטחי מסחר בקומת הקרקע. מתוך כלל יחידות הדיור, 66 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות, בשטח של עד 80 מ"ר. כיום מצויים במתחם שני מבני שיכון בני ארבע-חמש קומות, הכוללים 94 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי סטודיו o2a אדריכלים.

בשכונת גילה החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית ברחובות המור והאפרסמון. התוכנית, שהוגשה על ידי פלא מימושים באפרסמון והוועדה המקומית ירושלים, היא על שטח כולל של כשמונה דונמים, והיא כוללת כ-460 יחידות דיור שיוקמו בחמישה מבני מגורים: שני מגדלים בגובה של עד 35 קומות ושלושה מבנים בני עשר קומות. במבנים בפינת הרחובות, ישולבו בקומות התחתונות שטחי תעסוקה, מרפאה וחזית מסחרית.

מתוך כלל יחידות הדיור, כ-92 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות, בשטח של עד 55 מ"ר. כיום מצויים במתחם ארבעה מבני שיכון שבהם 89 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקצו 8.5 דונמים לשטחי ציבור. התוכנית נערכה על ידי ביטמן בן צור אדריכלים.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן, מסר כי, "התוכניות ממשות הלכה למעשה את החזון של הוועדה המחוזית להמשך פיתוח העיר, ומתן מענה לתוספת יחידות דיור. זאת לא על חשבון שטחים פתוחים, אלא על ידי חידוש הרקמה הבנויה תוך שדרוג השלד הציבורי, לרבות הרחבת דרכים, תכנון שטחים פתוחים ציבוריים, הקצאות מגוונות לצורכי ציבור וחיבורים רגליים לתחנות הרכבת הקלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםדן קינן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...