410 דירות ו-111 אלף מ"ר תעסוקה, מסחר ומלונאות: אושרה להפקדה תוכנית קרסו למתחם ריב"ל

עירית תל אביב אישרה את התוכנית, שמתפרשת על 13 דונם וכוללת הקמת שלושה מגדלים בני 48-41 קומות עם שטח בנוי של כ-158 אלף מ"ר. שווי המתחם מוערך בדו"חות קרסו האחרונים בכ-966 מיליון שקל, וה-NOI ממנו צפוי לזנק פי שמונה לאחר השלמתה

שיתוף הכתבה
דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן (לני בן בשט)דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן (לני בן בשט)

קרסו נדל"ן קיבלה את אישור עיריית תל אביב להקים קומפלקס מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות במתחם ריב"ל. החברה, מקבוצת קרסו דיווחה היום (ה') לבורסה כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה להפקדה להתנגדויות את תוכנית מרחב ריב"ל קרסו שמקדמת החברה. 

לפי התוכנית, במתחם ששטחו כ-13 דונם, הממוקם בפינת הרחובות יגיע כפיים, יד חרוצים וריב"ל בתל אביב, יש זכויות בנייה לקומפלקס מעורב שימושים המשלב מגורים, מסחר, תעסוקה, מלונאות ושטחי ציבור. התוכנית מציעה הקמת שלושה מגדלים בני 48-41 קומות, בשטח בנוי של כ-158 אלף מ"ר. הקומפלקס יכלול 410 יחידות דיור (144 מוגדרות כדיור בהישג יד),כ-111 אלף מ"ר למסחר, תעסוקה ומלונאות, וכ-9,500 מ"ר של שטחי ציבור. מפלס הקרקע, שאינו בנוי, יוגדר "זיקת הנאה" ויהיה פתוח לשימוש הציבור. 

בחלקו הדרומי של המתחם יהיה מגדל הכולל זכויות למגורים בהיקף של 30,642 מ"ר וזכויות למבנים ומוסדות ציבור בהיקף של כ-500 מ"ר. בחלקו הצפוני של המתחם יהיו שני מגדלים (מגדל מזרחי ומגדל מערבי),הכוללים זכויות בנייה לתעסוקה בהיקף של 111,554 מ"ר, זכויות למגורים בהיקף של 6,543  מ"ר וכן זכויות למבנים ומוסדות ציבור בהיקף של 9,085 מ"ר. המגדל המזרחי כולל זכויות לתעסוקה, מסחר ושטחי ציבור; והמגדל המערבי כולל זכויות לתעסוקה, מסחר מגורים ומבנים ומוסדות ציבור.  הדירות שייבנו במגדל המערבי ישמשו להשכרה.

התוכנית למתחם נערכה על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיון , והיא כוללת בין היתר שימור של המבנה ברחוב ריב"ל 26/יד חרוצים 15, שבו ממוקמים כיום משרדי קרסו נדל"ן ומסעדת הקופי בר. 

מתחם ריבל של קרסו נדלן (הדמיה: יסקו מור סין אריכלים)מתחם ריבל של קרסו נדלן (הדמיה: יסקו מור סין אריכלים)

שווי מתחם ריב"ל מוערך בדו"חות קרסו האחרונים בכ-966 מיליון שקל (חלק החברה),המחושב על בסיס שווי של 22 אלף שקל למ"ר משרדים בנוי. להערכת החברה, המתחם צפוי להניב ב-2023 NOI בסך של כ-16.4 מיליון שקל, ועם השלמת הפרויקט הוא צפוי להניב NOI שנתי בסך של כ-132 מיליון שקל. ביולי 2022 השלימה החברה הנפקה לציבור ורישום למסחר בבורסה, ובמסגרת המסלול המהיר של עדכון מדדי הבורסה, החברה נכנסה למדד ת"א 90 ות"א 125 באוקטובר 2022.

לדברי מנכ"ל קרסו נדל"ן, דן פרנס, "התוכנית המוצעת תייצר מתחם פעיל ושוקק של מגורים, מסחר, מלונאות ותעסוקה במיקום אטרקטיבי בתל אביב, שצפוי להניב לחברה רווח תפעולי (NOI) שגבוה פי שמונה מזה שמייצר המתחם כיום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרסו נדל"ןדן פרנסמתחם ריבל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...