שר השיכון יאריך מועד הגשת התוכניות שיחליפו את תמ"א 38: "פעילות התמ"א תימשך כסדרה גם אחרי אוקטובר"

לדברי השר גולדקנופף היום בוועדת הפנים של הכנסת, המועד האחרון להגשת התוכניות העירוניות המחליפות את תמ"א 38 יוארך עד מאי 2024, ועד לכניסת התוכנית החדשה לתוקף תוכל כל רשות מקומית להאריך את התמ"א בתחומה באמצעות הכרזה במועצת העיר על הארכת תוקף תמ"א 38

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הכריז היום בדיון בוועדת הפנים של הכנסת כי יפעל להארכת המועד האחרון להגשת התוכניות העירוניות המחליפות את תמ"א 38 , בשנה נוספת, עד מאי 2024. זאת כדי לאפשר לכל הערים המעוניינות בהמשך קידום פרויקטים של התחדשות במגרש בודד, ולא רק מתחמי פינוי בינוי , לעשות זאת. הארכת המועד להגשת התוכניות המחליפות תאפשר לרשויות מקומיות אלה להאריך את תוקפה של תמ"א 38, עוד לפני שהתוכנית המקודמת הוגשה ועברה את תנאי הסף. זאת על ידי הכרזה במועצת העיר על הארכת תוקף תמ"א 38, והגשת התוכנית המחליפה עד מאי 2024.
 
מהרשות להתחדשות עירונית נמסר כי נכון להיום כמעט בכל הרשויות המקומיות, שבהן יוצאים לפועל פרויקטים מסוג תמ"א 38 , מקודמות תוכניות עירוניות מסוג זה. לכן משמעות הדברים היא שביישובים אלה תימשך פעילות תמ"א 38 כסדרה.
 
התוכניות העירוניות שיחליפו את תמ"א 38 , המקודמות על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, נמצאות בשלבי אישור שונים בכל הערים שבהן מתקיימת כיום פעילות מסוג תמ"א 38 . לפני כמה שבועות אושרה להפקדה בוועדה המחוזית מרכז תוכנית חלופית ראשונה מסוג זה עבור רמלה.
 
בין היתר, התוכניות מקודמות כיום על ידי הרשות הממשלתית בנהריה, פתח תקווה, אשדוד, כפר סבא, ראשון לציון, קריית ביאליק, חיפה, רעננה, לוד, בת ים, אשקלון, באר שבע, רמת גן, בית שמש, יבנה ובני ברק. בנוסף, כמה ערים מקדמות תוכניות מסוג זה באופן עצמאי, כשהבולטת בהן היא חולון, שלפני כחצי שנה אישרה תוכנית עירונית מסוג זה, המוסיפה לעיר פוטנציאל של 30 אלף יחידות דיור.

אלעזר במברגר (רז רוגובסקי)אלעזר במברגר (רז רוגובסקי)

 
מהרשות הממשלתית להתחדשות נמסר כי, "התוכניות העירוניות מחליפות תמ"א 38 שמקדמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ביחד עם הרשויות המקומיות, ומותאמות בכל מקום לצורכי העיר הספציפית ומאפייניה, הקיבולת של העיר והתשתיות שלה. זאת בשונה מתוכנית תמ"א 38 הארצית. עם זאת, בדומה לתמ"א 38, חלופת הרשות הממשלתית מאפשרת הוצאת היתר בנייה ללא צורך בהכנת תוכנית נקודתית מפורטת במוסדות התכנון, ובכך חוסכת שנים במימוש של פרויקטים אלה".
 
יצחק גולדקונפף מסר כי, "בכל רשות מקומית שמתבצעים בה פרויקטים של התחדשות בניינים יחידים ומעוניינת בהמשך של פעילות זאת, עבודה זו תימשך ללא הפסקה. לצד זאת, סיכמתי על העמדת תקציב של 120 מיליון שקל לטובת מיפוי ותכנון מתחמי פינוי בינוי בערי הפריפריה, כדי לייצר גם שם התחדשות עירונית ".
 
מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, הוסיף כי, " הרשות להתחדשות עירונית יצרה חלופה עירונית, מותאמת ואיכותית יותר ביחס לתמ"א 38 הארצית, אך באותה עת במתכונת המוכרת לשוק ושלא דורשת זמן למידה והסתגלות, כדי למנוע פער זמנים ופגיעה בפעילות זאת. יש לשמור על האפשרות לפעול לחידוש מבנה ישן יחיד, גם שלא במסגרת מתחם פינוי בינוי רחב, שאינו תמיד אפשרי".
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרתמ"א 38יצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...