חדרה תחתום על הסכמי פיתוח לבניית 18 אלף דירות על קרקעות פרטיות

העירייה, באמצעות החברה הכלכלית העירונית, מקדמת הסכמי פיתוח בכמה מתחמים, על שטח כולל של כ-4,000 דונם. היקף ההשקעה בקידום התשתיות במסגרת הסכמי הפיתוח הוא כ-1.6 מיליארד שקל. הסכם ראשון, במתחם פרדס ביל"ו, שבו ייבנו 560 יחידות דיור, נחתם באחרונה

שיתוף הכתבה
חדרה (שאטרסטוק)חדרה (שאטרסטוק)

החברה הכלכלית חדרה מגבשת וחותמת בימים אלה על תשעה הסכמי פיתוח מול בעלי קרקעות פרטיות בעיר, לצורך קידום בנייה למגורים בהיקף כולל של 18 אלף יחידות דיור, על שטח של כ-4,000 דונם. כשליש מהקרקעות כבר מצויות בשלבי קידום קרקע ותכנון מפורט. הסכם ראשון מתוך התשעה, להקמת מתחם פרדס ביל"ו בהיקף של 560 יחידות דיור, נחתם לפני כשבועיים, ובחברה הכלכלית מתכוונים להתחיל בעבודות הפיתוח בשטח בעוד כחודשיים.

הסכם הפיתוח הוא הסכם משולש שנחתם בין בעלי הקרקע, הרשות המקומית והחברה הכלכלית שמקדמת את התכנון וביצוע התשתיות התומכות. היקף ההשקעה בקידום התשתיות במסגרת הסכמי הפיתוח בעיר צפוי להגיע לכ-1.6 מיליארד שקל, שייועדו לפיתוח כבישים, שטחי ציבור, שבילי אופניים, תאורה, ניקוז, מים וביוב ועוד. "הסכמי הפיתוח דומים מאוד מבחינת ההיגיון שבהם להסכמי הגג שחתמו רשויות רבות מול המדינה ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י),אך הם נחתמים מול גורמים פרטיים", מסביר מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט-כהן. "93% מקרקעות העיר הן פרטיות, וכמעט שאין כאן אדמת מינהל".

שי ארנט-כהן (חכל חדרה)שי ארנט-כהן (חכל חדרה)

עוד לדבריו, "הרעיון בהסכמים הוא שבעלי הקרקעות מקדימים תשלום של חלק מהאגרות וההיטלים, שבכל מקרה היה עליהם לשלם בהמשך התהליך, ואילו אנחנו מקדימים את פיתוח המתחם שבבעלותם. כך, במקום שימתינו ליום שבו תתפנה הרשות לפיתוח הקרקע - אירוע שעשוי היה להתרחש רק בעוד 30-20 שנה, הם מצמצמים את זמן ההמתנה לשנים ספורות".

הבנייה הנרחבת מקודמת כחלק מתוכנית המתאר של העיר ל-2040, שלפיה צפויה אוכלוסיית העיר לגדול פי 2.5 – מכ-100 אלף תושבים כיום ל-250 אלף. הסכם ראשון כאמור נחתם באחרונה, ולהערכת ארנט-כהן צפויים כל שמונה ההסכמים הנותרים להיחתם בשנתיים הקרובות. "חלקם כבר מוכנים, וכל שנותר הוא להמתין לתב"ע שתאושר", הוא מסביר. 

בין המתחמים הבולטים שלגביהם מקודמים כיום הסכמים, ניתן למנות גם את מתחם פארק מרכז, שכונת הפארק השנייה. הכוללת קרוב ל-5,000 יחידות דיור על שטח של כ-653 דונם, בהמשכה של שכונת הפארק במזרח חדרה. השכונה המתוכננת תכלול בנייה מגוונת של צמודי קרקע ובנייה רוויה, וגם תכלול מתחם קריות חינוך ומרכז תרבות ופנאי.

עוד בתכנון גם מתחם 17, שנמצא מזרחית לשכונת ברנדייס ולשכונת הפארק.  במסגרת הסכם הפיתוח של מתחם זה, מתוכננת שכונה חדשה של כ-1,544 דירות על 216 דונם, בבניינים בני שלוש עד 24 קומות. 

מתחם מעניין נוסף הוא מתחם אלי כהן בשכונת גבעת אולגה, שבמערב העיר. שם  מקודמת הבנייה בתהליך ייחודי המשלב הסכם פיתוח עם תהליך של התחדשות עירונית . בשל כך, יבוצע הפרויקט בשיטת בינוי פינוי. על פי התכנון, בעלי הדירות יעברו קודם לבניינים חדשים שיקים היזם בשטח, המשולבות עם דירות שישווקו לשוק החופשי, ורק לאחר מכן יהרוס את המבנים הישנים. 

פרט להסכמי הפיתוח הנרחבים, אישרה ועדת התכנון המקומית בשנה החולפת 1,000 היתרי בנייה בחמישה מתחמים של פינוי בינוי בעיר, ויש עוד כ-3,000 דירות במתחמי התחדשות עירונית נוספים הצפויים לקבל היתרי בנייה בשנתיים הקרובות. לכך ניתן לצרף את תוכנית פארק התעסוקה של חדרה - האנרג'י פארק, שעתיד לכלול 1.6 מיליון מ"ר. השימושים בפארק יהיו מעורבים, בהם תעסוקה, מסחר, מגורים, לוגיסטיקה ומלונאות.

ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, אמר כי, "ביחד עם תהליכי הבנייה בהתחדשות עירונית, הסכמי הפיתוח יכניסו לעיר עוד שטחי תעסוקה איכותיים, פרויקטים בשימושים מעורבים ואוכלוסייה הצפויה לשלש את כמות התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם אלי כהן בחדרהשכונת הפארק בחדרהחדרהניר בן חייםשי ארנט-כהןהסכם פיתוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...