הוועדה המחוזית אישרה תוכנית ענק לאזור התעסוקה המטרופוליני של נתניה

התוכנית, שכוללת בניית 8 מיליון מ"ר למסחר ולתעסוקה, הוכנה ביוזמת רמ"י ועיריית נתניה, ומשתרעת על שטח של כ-5,200 דונם. מדובר באזור התעסוקה הגדול ביותר במחוז המרכז. האזור מחולק לשישה אזורי משנה, שעבור כל אחד מהם תוכן תוכנית מתאר מקומית

שיתוף הכתבה
נתניה (By Hanay - Own work, CC BY-SA 3.0)נתניה (By Hanay - Own work, CC BY-SA 3.0)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה למתן תוקף את תוכנית נת/1000 – אזור התעסוקה המטרופוליני המשני של נתניה. מדובר באזור התעסוקה הגדול במחוז המרכז, והוא מתפרש על כ-5,200 דונם. התוכנית עצמה היא כוללנית ומציעה כ-8 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. היא הוכנה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית נתניה.

אזור התעסוקה נמצא ממזרח לכביש 2 וממערב לשכונות המגורים החדשות, כך שהוא מוקף משני עבריו במגורים. התוכנית גם מציעה לחזק את צירי הקשר לרכב ולהולכי רגל בין מערב למזרח. באזור זה נכללים שישה אזורי תעסוקה: קריית אליעזר, קריית יהלום, רצועת האמצע - בין כביש החוף למסילת הרכבת, ברכת חנון, קריית ספיר ופארק המדע (מזרחית לקריית ספיר). לכל אזור כזה נקבע כי תוכן תוכנית מתאר מקומית.

הדמיה של אחת התוכניות באזור התעסוקה המתוכנן (כנף פרנס אדריכלים)הדמיה של אחת התוכניות באזור התעסוקה המתוכנן ( כנף פרנס אדריכלים )

תוכנית זו היא אחד הנדבכים המרכזיים בתוכנית המתאר הכוללת של נתניה, נת/2035, שהופקדה ביולי 2021. התוכנית הכוללת לעיר עתידה להוסיף לה עשרות אלפי יחידות דיור, וכן להכפיל את שטחי התעסוקה של נתניה, תוך הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור. משמעות אישור התוכנית היא שניתן לקדם תוכניות בנייה בסמכות הוועדה המקומית, ובכך לקצר משמעותית את הליכי התכנון.

הדמיה של אחת התוכניות באזור התעסוקה שבתוכנית (רמי וימר אדריכלים)הדמיה של אחת התוכניות באזור התעסוקה שבתוכנית (רמי וימר אדריכלים)

לדברי אדריכלית העיר, אלבירה גולדשטיין בן יוסף, "התוכנית מאפשרת חידוש וחיזוק מתחמי התעסוקה, בילוי ופנאי בעיר, הפיכת אזור התעשייה לאזור תעסוקה עירוני פעיל והמשכי לעיר, הגדלת היצע מקומות העבודה בעיר, הרחבת הנגישות התחבורתית, לרבות הקמת שלוש תחנות רכבת ועוד".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזמרים פיירברגנתניהאלבירה גולדשטיין בן יוסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...