הוותמ"ל מאשרת: שכונה חרדית בת 3,500 דירות בנוף הגליל

השכונה - מערבית לשכונת הר יונה - תיקרא כפר יונה ג' ומתפרשת על 490 דונם במורדות הצפוניים של העיר, מדרום לעין מאהל וממערב ליער בית קשת. כמו כן תכלול 87 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
נוף הגליל (דוברות העירייה)נוף הגליל (דוברות העירייה)

אושרה שכונה חרדית בנוף הגליל בת 3,500 דירות. הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הותמ"ל) שבמינהל התכנון, החליטה אתמול (ד') להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה (הר יונה ג') בנוף הגליל, הכוללת 3,000 יחידות דיור ועוד 500 יחידות דיור מיוחדות (לצרכים מיוחדים) ודיור מוגן. הדירות מיועדות לשיווק לאוכלוסייה החרדית, זאת על רקע המחסור בהיצע הדיור לחרדים

השכונה החדשה  - במערב שכונת הר יונה הקיימת ובשטח של 490 דונם - ממוקמת במורדות הצפוניים של נוף הגליל, מדרום לעין מאהל וממערב ליער בית קשת. כמו כן התוכנית מציעה תוספת מסחר ותעסוקה של כ-87,000 מ"ר בעירוב שימושים, וכן מסוף אוטובוסים בתחנת קצה.

"לבניינים תוכננו מספר כניסות, ובאופן זה מובטחת נגישות גבוהה יותר לשימוש הדיירים ופחות קומות שנדרש לעלות מכל כניסה בהתאמה להתניידות בשבתות"

התוכנית קודמה על ידי משרד הבנוי והשיכון במסגרת יישום הסכם הגג שנחתם עם העיר בנובמבר 2022 להקמת 7,000 יחידות דיור חדשות בהשקעה שצפויה לעמוד על כ-2.3 מיליארד שקלים.

התוכנית מחולקת למתחמי מגורים אשר כוללים רחובות פנימיים ירוקים להולכי רגל אשר מבטיחים נגישות ומרחב בטוח לדיירים. לבניינים תוכננו מספר כניסות, ובאופן זה מובטחת נגישות גבוהה יותר לשימוש הדיירים ופחות קומות שנדרש לעלות מכל כניסה בהתאמה להתניידות בשבתות, כדי לתת מענה לצורכי החברה החרדית, בהם משפחות מרובות ילדים הדורשות הקצאת שטחי ציבור רבים לקיום אורח חייהם.

התוכנית מקצה שטח למגורים בצפיפות גבוהה, וכן תמהיל דירות מגוון. בנוסף לייעוד מגורים, התוכנית כוללת תוספת 180,000 מ"ר למבני ציבור ויצירת שטחי ציבור פתוחים חדשים בסך של 84 דונם, ועוד שטח ציבורי פתוח מעורב עם מבני ציבור בסך של 28 דונם במטרה לייצר מרחב ציבורי מזמין וקהילתי עבור התושבים ובפריסה מיטבית ומותאמת לאוכלוסייה החרדית תוך התמודדות עם הפרשי הטופוגרפיה הגבוהים.

תכנון מונגש במיוחד לתחבורה ציבורית - התוכנית מתבססת על הבנת החשיבות של שימוש בתחבורה ציבורית בשכונה והתחברות בין מערך התחבורה הציבורית הפנים שכונתי אל מערכת התחבורה הציבורית העירונית של נוף הגליל. כל הרחובות בשכונה מאפשרים מעבר תחבורה ציבורית.

בנוסף לתכנון רחובות ומעברים ששמים דגש על הולך הרגל, התוכנית מאפשרת הקמת מעלונים (מבנה הנעת המונים) במטרה לגשר על פערי הטופוגרפיה בשכונה.

בשיתוף פעולה עם היישוב עין מאהל תוכנן אזור הממשק לתעסוקה, מסחר ושטח פתוח ציבורי, שיהווה נקודת מפגש וישמש לצמיחת האזור. בתוכנית אפשרות עתידית להתפתחות השכונה מזרחה לרבות הכבישים הראשיים של השכונה.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני מברך על אישור הוותמ"ל להקמת שכונת מגורים חדשה בעיר נוף הגליל, זוהי החלטה חשובה שתיתן מענה לביקושים לדיור איכותי וראוי עבור החברה החרדית. הקמת השכונה החדשה בנוף הגליל היא המשך להסכם הפיתוח שחתמנו עם העירייה והוא מצטרף לשורה של פתרונות דיור כחלק מתכנית אסטרטגית שמגבש משרד הבינוי והשיכון עבור כלל אזרחי ישראל לדיור בר השגה".

לדברי מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "התכנון בותמ"ל מביא איתו ייעול של השימוש בקרקע וכן תכנית של אלפי יחידות דיור. מדובר בתכנית בעלת אתגרים תכנוניים רבים, אשר שמה דגש על פיתוח מרחב ציבורי נגיש, בטוח ומזמין שיהווה מקום מפגש קהילתי לתושבי הר יונה. התוכנית קשובה לצורכי התושבים ומציעה פתרונות לתנאי השטח והקהילה".

ראש העיר נוף גליל, רונן פלוט, מוסיף: "מדובר בפרויקט בניה גדול נוסף שמצטרף לתנופת הבניה העצומה בנוף הגליל, הכוללת למעלה מ – 7,000 דירות בהסכם גג, חלקן בבנייה מתקדמת ועוד אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית בתוכן פרויקט ראשון בצפון שנמצא בשלבי אישור אחרונים למתן תוקף וצפוי לצאת לפועל עוד בשנה זו. נתוני ההגרלות האחרונות של משרד הבינוי והשיכון מצביעים על ביקוש גבוה לדירות בעיר, על כל בית שמשווק יש עשרות מתמודדים וזאת לאור ההתחדשות האדירה של העיר, איכות החיים והרכבת הקלה המוקמת בעיר."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סיגי בארימינהל התכנוןנוף הגלילרונן פלוטיצחק גולדקנופףשכונה חרדיתנדל"ן בנוף הגלילהר יונה ג'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...