בנק ישראל מייקר פעם נוספת את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.25%

זו הפעם השמינית בתוך 9 חודשים שבה מייקר הבנק את הריבית, לאחר שבאפריל 22 עוד עמדה הריבית על 0.1%. מטרת הצעד היא בלימת האינפלציה, שהגיעה ל-5.3% ב-12 החודשים האחרונים, אך הוא צפוי להביא להמשך ההאטה בשוק הדירות.

שיתוף הכתבה
אמיר ירון (מארק ניימן לעמ)אמיר ירון (מארק ניימן לעמ)

בנק ישראל הודיע היום (ב') על עלייה נוספת בריבית בנק ישראל בשיעור של 0.5% נוסף, בהתאם להחלטת הוועדה המוניטרית של הבנק. בכך תיקבע ריבית הבנק על רמה של 4.25 אחוז, וריבית הפריים על 5.75%.

מדובר בפעם השמינית ברציפות שבה מעלה הבנק המרכזי את שיעור הריבית. החלטה זו צפויה להמשיך את מגמת ההאטה בשוק הדיור, בשל הכבדת נטל המשכנתאות על הרוכשים, והגדלת עלויות המימון של הקבלנים. הריבית החדשה תיכנס לתוקפה בעוד 3 ימים בתאריך 23/2.

בהודעה שבה פורטו שיקולי הוועדה המוניטרית בכתיבת הריבית נכתב כי "במשק הישראלי נרשמת פעילות כלכלית איתנה, המלווה בשוק עבודה הדוק תוך עלייה בסביבת האינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להמשיך בתהליך העלאת הריבית. קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות." עוד נכתב כי "סביבת האינפלציה בעולם מוסיפה להיות גבוהה אך נרשמת מגמת התמתנות במדינות רבות. עם זאת, במדדי הליבה המגמה מעורבת. נמשכות העלאות הריבית בעולם אך הקצב מתמתן".

בהתייחס לשוק הדיור נכתב כי "היקף הפעילות בשוק הדיור מתמתן. מחירי הדירות עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים ב-17.1%, קצב גבוה בהשוואה לקצב של השנים האחרונות, אך בנתוני הקצה רואים התמתנות של קצב העלייה. נמשכת הירידה בהיקף העסקאות ובביצועי המשכנתאות; בחודש ינואר ניטלו משכנתאות בסך 6.4 מיליארדי ש"ח, כמחצית מהסכום שנרשם לפני כשנה. מחירי השכירות עלו ב-0.7% בינואר. סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן בינואר המשיך לעלות ועמד על 6.6% בשנה האחרונה".

החלטת המדיניות המוניטרית הבאה תתפרסם ביום שני, ה-3/4/2023.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריביתבנק ישראלאמיר ירון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...