אושר להפקדה: אאורה וברזאני דבלינגר יבנו 1,500 דירות בפרויקט התחדשות בירושלים

התוכנית, על שטח של 16 דונם בשכונת תלפיות, כוללת הריסת 300 דירות שייהרסו, ובמקומן ייבנו שבעה מגדלים בני 42-34 קומות, ו-2,500 מ"ר למסחר ותעסוקה. כ-300 יחידות דיור מבין אלה שייבנו יהיו קטנות – עד 55 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט ההתחדשות העירונית בירושלים (רוזנפלד ארנס אדריכלים)הדמיה של פרויקט ההתחדשות העירונית בירושלים (רוזנפלד ארנס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, אישרה להפקדה בשבוע שעבר תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת תלפיות שבעיר. יזמיות התוכניות הן אאורה ישראל יזמות והשקעות ובראזני דבלינגר. התוכנית נערכה על ידי רוזנפלד ארנס אדריכלים.

התוכנית היא על שטח כולל של כ-16 דונם, והיא ממוקמת בפינת דרך חברון ורחוב האומן. היא כוללת 1,500 יחידות דיור שיוקמו בשבעה מגדלים, בני 42-34 קומות. כיום מצויים במתחם שבעה בנייני שיכון בני ארבע-חמש קומות, הכוללים כ-300 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. המגדלים ישלבו בקומת הקרקע כ-2500 מ"ר של מסחר ותעסוקה. מתוך כלל היחידות בתוכנית, כ-300 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות של עד 55 מ"ר. 

בנוסף למבני הציבור שישולבו בקומת הקרקע של מגדלי המגורים, התוכנית מקצה כ-3 דונמים למבני ציבור, בהם אשכול מעונות יום, תשע כיתות גן ושני בתי כנסת; וכ-3 דונמים של שטח פתוח, הכוללים שבילים להולכי רגל לתחנת הרכבת הקלה בדרך חברון.

בדברי ההסבר לתוכנית, נכתב כי "מדובר בתוכנית שתואמת את מדיניות התכנון של הוועדה, ומציעה מתווה ראוי להתחדשות עירונית בראייה מתחמית, בצומת דרכים משמעותי בעיר ובסמיכות לתחנת רכבת קלה, תוך שיפור משמעותי של המרחב הציבורי. בהתאם לכך, הוועדה החליטה להפקיד את התוכנית".

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי, מסרה כי, "תוכנית התחדשות זו היא חלק מהחזון של הוועדה המחוזית לשיפור איכות החיים העירונית בירושלים ואיכות חיי תושבי השכונה. התוכנית מייעלת את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, ותורמת להנגשת השכונה לציר הרכבת הקלה, והגדלת שטחי המסחר והתעסוקה לרווחת תושבי השכונה והאזור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםשירה תלמי באבאיבראזני דבלינגר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...