שר השיכון הורה לקדם את הקמת היישוב יתיר במועצה האזורית תמר

על פי תב"ע שאושרה ב-2018, צפוי היישוב לכלול 500 צמודי קרקע על שטח של 800 דונם. עוד אושרה תחילת הקמה של מחנה זמני במקום לגרעין משפחות צעירות עולות מצעירי חב"ד, שבהמשך יגורו ביישוב

שיתוף הכתבה
הישיבה אתמול במשרד השיכון. במרכז: מנכ"ל משרד השיכון, יהודה מורגנשטרן, ושר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)הישיבה אתמול במשרד השיכון. במרכז: מנכ"ל משרד השיכון, יהודה מורגנשטרן, ושר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, החליט על המשך קידום הקמתו של היישוב יתיר, לאחר כמה שנות הקפאה. היישוב יתיר מתוכנן במועצה האזורית תמר, מצדו המערבי של יער יתיר ומדרום לקו התפר. על פי תב"ע שאושרה ב-2018, יכלול היישוב כ-500 יחידות דיור צמודות קרקע, על שטח של כ-800 דונם. משרד השיכון יחל בעבודות להקמת מחנה זמני שבו תשוכן קבוצת משפחות מצעירי חב"ד, שעלו לישראל בשנים האחרונות, שצפויות לגור ביישוב.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי אתמול (א') קיים גולדקנופף ישיבה בנושא עם מנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן, וראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר, שבה הוחלט כי הקמת הישוב תקודם כבר בתקופה הקרובה. עוד מסר המשרד כי, "בישיבה נפגשו הנוכחים עם גרעין חב"ד המקומי, שהחטיבה להתיישבות אישרה לאנשיו לשהות במקום במחנה זמני. מדובר בקבוצת משפחות מצעירי חב"ד שעלו לארץ בשנים האחרונות, כחלק מקבוצה גדולה שנמצאת בהליכים מתקדמים לעלייה לארץ. עם סיום הישיבה, הנחה השר את המינהל לענייני הכפר במשרד להתחיל בתכנון ופיתוח היישוב, וכן קידום מתן ההרשאות מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לחטיבה להתיישבות לשיווק היישוב".

עוד נמסר כי, "בימים אלה יחלו במשרד, בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים, לקדם את תכנון מפורט לאזור, וכן בהקמת מחנה זמני לשיכון משפחות ראשונות שיתגוררו ביישוב כבר בקרוב".

מדובר ביישוב צמודי הקרקע השני שמקדם משרד הבינוי והשיכון תחת השר גולדקנופף בתוך זמן קצר. זאת לאחר החלטת הממשלה אתמול לאשר את קידום תכנון היישוב חנון באזור עוטף עזה, המיועד אף הוא ל-500 משקי בית.
 
גולדקנופף מסר כי "המינהל לענייני הכפר במשרד, בשיתוף כלל הגורמים המקצועיים, יפעל כדי שהתכנית תיושם במלואה ובהקדם ואזרחי ישראל יוכלו להתגורר ביתיר כבר בקרוב. סמלי ומבורך בעיניי שביום זה, ט"ו בשבט, בו אנו נוטעים עצים לחיזוק השורשים בארץ ישראל, הוא יום בו אנו מקבלים החלטה לקידום ישוב נוסף לחיזוק ההתיישבות בארץ ישראל".

מורגנשטרן הוסיף כי, "אני סמוך ובטוח כי לצד אנשי המקצוע במשרדנו ושותפינו במועצה האזורית תמר, נגיע להישגים ואכלוס היישוב בצורה מוצלחת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק גולדקנופףיהודה מורגנשטרןיתירמשרד הבינוי והשיכוןניר ונגר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...