אילת: מתחם בילוי ופנאי ייבנה במקום נמל התעופה הישן

המתחם יהווה בית לתרבות ולאומנות ויציע מתחמי פופ-אפ, בילוי ואטרקציות, מלונאות ברת השגה ועוד • מבנה הטרמינל לא ייהרס, ויהפוך למרכז תרבות

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם הבילוי והפנאי באילתהדמיית מתחם הבילוי והפנאי באילת

פרויקט פינוי שדה התעופה באילת יוצא לדרך: לאחר שהעיר התחדשה בשדה התעופה הבינלאומי "רמון", שנמצא צפונית לעיר, בסמוך לבאר אורה, החלה עיריית אילת לעבוד באופן רשמי על פרויקט פינוי נמל התעופה הישן שבתחומי העיר. המטרה היא להפעיל במקום שימושי ביניים למשך עשר שנים, למען התושבים, התיירים והמבקרים בשערה הדרומי של מדינת ישראל. 

בעקבות זאת פרסמה העירייה לאחרונה, באמצעות החברה הכלכלית, קול קורא הפונה ליזמים ומפעילי אטרקציות תיירותיות להציע הצעות להקמת אטרקציות ולהפעלתן בשטח המתפנה. כשלב ראשון של יוזמה זו, יבנה ויושק בשנה הקרובה מתחם בילוי בשטח השדה, בשאיפה להנגיש ולפתח את מרכז העיר, ולחבר בין חלקיה השונים.

בהתאם להנחיית ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, קדם לפרסום הקול הקורא תהליך שיתוף ציבור, אשר בחר בתרבות ובאומנות כתכונות המרכזיות שיעצבו את זהות המתחם. התושבים העלו הצעות אשר כיוונו ליצירת מעין "סנטרל פארק" במקום, על חיבור העיר אל הים, על הכנסת מוטיבים של תרבות ואומנות ועל יצירת מרחב פתוח של אפשרויות. בהשראתם החליטה, כאמור, העירייה לפעול. 

עוד קבע ראש העיר כי מבנה הטרמינל ששירת נאמנה את תושבי העיר עשרות בשנים לא ייהרס, וישמש מרכז תרבות. "מדובר במבנה היסטורי שחשוב לשמר לדורות הבאים כנכס עירוני מרכזי", אמר ראש העירייה. 

כחלק מהמהלך ההיסטורי, ועד להשלמת התכנון והשיווק, יהפוך חלקו הדרומי של שדה התעופה המתפנה, המשתרע על פני 145 דונם, למתחם פנאי מרכזי, המחובר לקהילות השונות בעיר. הוא יהווה בית לתרבות ולאומנות ויציע מתחמי פופ-אפ, בילוי ואטרקציות, מלונאות ברת השגה ועוד. כל זאת במטרה לחזק את אילת כמעצמת התיירות של ישראל, כך על פי העירייה. 

שטח השדה, המשתרע על פני כ-800 דונם, מחולק לשלושה חלקים: מרכז השדה מיועד למלונות, למגורים ולשטחי ציבור, וישווק על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י); בחלקו הצפוני של השדה נבחנים שימושי תעסוקה עם שילובים נוספים; השימושים הזמניים במתחם, שבחלקו השלישי, יתחברו לתכנון העתידי שמבצעת רמ"י. 

מהעירייה נמסר כי בהמשך יפורסמו קולות קוראים ומכרזים ליתר המתחמים שיפעלו במקום. לעת עתה, הדבר הראשון שיקרה בשטח הוא פריצת כבישים כהמשכם של רחובות מרכזיים בעיר, שלמעשה יעברו דרך שדה התעופה. מדובר בשני רחובות מרכזיים, חטיבת הנגב ורחוב הבורסקאי (הכביש המתחבר לאמת"ל). לצד זה, מתוכנן להיסלל מסלול רגלי משדרות התמרים אל הצד התיירותי.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית אילתשדה התעופה הישן באילתמאיר יצחק הלוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...