מהלך השבוע: ניצול ההזדמנויות והמומנטום הם הכל בענף הנדל"ן

רכישת מניות אלרוב על ידי החברה שבשליטת אקירוב מידי ישראל קנדה הממונפת במחיר המשקף דיסקאונט של 22% ממחישה לנו עד כמה המומנטום בענף שלנו יכול להשתנות - הפעם בחסות עליית הריבית, וכמה חשוב לדעת לנצל הזדמנויות

שיתוף הכתבה
אלפרד אקירוב, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (התאחדות התעשיינים, אריק סולטן)אלפרד אקירוב, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (התאחדות התעשיינים, אריק סולטן)

העסקה שהתרחשה השבוע במסגרתה רכשה אלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב 7% ממניות החברה מידיה של ישראל קנדה תמורת 285 מיליון שקל, במחיר המשקף דיסקאונט של 22% על מחיר השוק למניה, ממחיש את חשיבות ניצול ההזדמנויות בעולם העסקים בכלל – ובענף הנדל"ן בפרט.

בשנים האחרונות, תחת ניהולם של השותפים ברק רוזן ואסי טוכמאייר, צמחו ישראל קנדה – החברה הציבורית שבשליטת השניים, לצד קנדה ישראל הפרטית שבבעלותם, במהירות ותוך קידום כמות מרשימה של מגה-פרויקטים. את הצמיחה המהירה הזו עשו באמצעות לא מעט אשראי. במקביל, בשנים האחרונות ביצעה ישראל קנדה מהלכי רכישה שאפתניים של נתחים נכבדים ממניות גזית גלוב , וכן רכישת 13% ממניות אלרוב במרץ 2021. 

אל המחצית השניה של 2022 הגיעה החברה בהיקפי פעילות מרשימים אך גם ברמת מינוף גבוהה, וככל שהתקרבה השנה לסופה, ובנק ישראל המשיך להעלות פעם אחר פעם את הריבית, הבינה החברה כי עליה להתחיל ולממש חלק מרכישותיה. מי שהיה במקום ובזמן הנכון כדי לאפשר לחברה לממש במהירות את רכישותיה באלרוב הוא לא אחר מבעל השליטה בחברה אלפרד אקירוב.

מחיר רכישת מניות אלרוב נעשה כאמור בדיסקאונט משמעותי, שמשקף את להיטותם של רוזן וטוכמאייר לצמצם את רמת המינוף שבה נתונה החברה. אגב, גם עליהם לא צריך לרחם. ביחס למחיר הרכישה, משקף מחיר המכירה עליית שווי של 11.5%. זו אולי לא העסקה שעליה חלמו השניים כאשר ביצעו את ההשקעה לפני קרוב לשנתיים, אך שום אסון לא קרה כאן, רחוק מכך.

בשורה התחתונה, משובר בעסקה ששוב מממחישה עד כמה משנה רמת הריבית הגבוהה של השבועות האחרונים את חוקי המשחק של הענף ועד כמה המומנטום שבו מצויות החברות בתחום שלנו נזיל ומשתנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דן קצ'נובסקימהלך השבועאלפרד אקירובאלרוב נדל"ןקנדה ישראלישראל קנדהאסי טוכמאיירברק רוזן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...