מהלך השבוע: התוכנית שתשנה את המציאות בדרום תל אביב יוצאת לדרך

על אף הפיתוח הרב בדרום תל אביב, שכונת נווה שאנן נותרה אזור קשה ומוזנח. תחילת הריסתו של מתחם התחנה הישנה לקראת בניית קומפלקס מגורים, מסחר ועסקים - היא גיים צ'יינג'ר שישנה את האזור כולו

שיתוף הכתבה
מהלך השבוע 13.1, שאול לוטן (יח"צ)מהלך השבוע 13.1, שאול לוטן (יח"צ)

מי שמסתובב לאחרונה בשכונות דרום תל אביב, שם לב לשינוי ההדרגתי שמתחולל באזור, כאשר עוד ועוד פרויקטים חדשים צצים ומביאים עמם גם אוכלוסיות חדשות. מיפו במערב ועד כפר שלם במזרח, מנווה עופר בדרום ועד רחוב הרכבת מצפון – אזור עצום שעובר הליך פיתוח מואץ.

במרכז של כל זה ניצבת שכונת נווה שאנן כמו פצע שמסרב להגליד. אמנם, גם בה נבנו מספר פרויקטים חדשים, והזינוק במחירי הדירות לא פסח גם עליה. לשכונה פוטנציאל אדיר – מבין שכונות הדרום היא המרכזית ביותר, מרחק דקות הליכה ספורות מרוטשילד ומפלורנטין.

 אך בשורה התחתונה, תופעות הפשיעה, הסמים והזנות שאפיינו אותה שנים רבות עדיין שם – גם אם בכמות פחותה, השוטטות באזור בשעות החשכה היא עדיין חוויה מאד לא נעימה וגם ביום אין ממש מה לחפש בה.

העיכוב בהתפחות השכונה נובע משתי סיבות ובשני המקרים מדובר במסופי אוטובוסים מרכזיים. האחת היא התחנה המרכזית החדשה, אשר על מגוון המטרדים הכרוכים בה נכתב רבות. השניה היא החנה המרכזית הישנה, שעל אף היותה לא פעילה שנים ארוכות, ניצבה שנים רבות נטושה, וכידוע שטח רחב ידיים נטוש מאדם במרכזה של עיר – ועוד בלב שכונה שהוותה מוקד לתופעות שליליות עד לא מזמן - לא יכול לגרום לשום דבר טוב לקרות.

עבודות הריסת מתחם התחנה הישנה (סקייפרו)עבודות הריסת מתחם התחנה הישנה (סקייפרו)

במציאות הזו - יציאתה לדרך השבוע של הריסת מתחם התחנה הישנה על ידי החברות משולם לוינשטיין ושיכון ובינוי לקראת בניית קומפלקס מגורים מסחר ועסקים - היא גיים צ'יינג'ר. כאן לא מדובר בעוד פרוייקט בוטיק, כי אם בבנייה שבסופו של דבר תניב למעלה מ-1,300 דירות ו-150 אלף מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים.

היקף פיתוח שכזה ישנה את פניה של השכונה הכי מושמצת בישראל מהקצה אל הקצה, ויקרין על השכונות הגובלות. המציאות בדרום תל אביב כולה צפויה להשתנות. יש לקוות שהעירייה, לאחר שנים ארוכות מדי של עיכובים, תמצא את הדרך לסייע ליזמים להתחיל בבבניה במהירות האפשרית, על מנת להביא סוף סוף את השינוי שהאיזור כה מצפה לו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהתחנה המרכזית הישנה בתל אביבדן קצ'נובסקינווה שאנןמהלך השבועלוינשטין הנדסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...