הממונה על חוק המכר חתם מול ג׳פרי פיטוסי על מתווה לתיקון ההפרות במעונות בחיפה

פיטוסי ישלם עיצום כספי בסך 271 אלף שקל. המתווה לתיקון הליקויים כולל, בין היתר, את האפשרות לכל רוכש דירה בפרויקט לבטל את הרכישה ולקבל את כספו בחזרה; והחזרת כספים לכלל רוכשי הדירות שנגבו מהם ועולים על 7% משווי הדירה - הסכום המקסימלי שהחוק מאפשר למוכר להחזיק מבלי לתת לרוכש בטוחה בגין הכספים

שיתוף הכתבה
הממונה על חוק המכר במשרד השיכון, עמית גריידי (רועי טפר)הממונה על חוק המכר במשרד השיכון, עמית גריידי (רועי טפר)

בסוף אוקטובר האחרון התקבל מידע באגף להגנה על רוכשי הדירות במשרד הבינוי והשיכון, שלפיו עלה חשד לביצוע עבירות על חוק המכר בפרויקט מעונות סטודנטים ברחוב חסן שוקרי 5 בחיפה. החשד הוא, בין היתר, שהיזמים עברו על החוק בכך שגבו מהרוכשים כסף בלי לספק להם בטוחות, כמו ערבות בנקאית . חשד נוסף הוא שבניגוד להוראת החוק, לא הובהר לרוכשים מה הזכויות המגיעות להם, וכן עסקות לא דווחו לממונה על החוק המכר - גם זאת בניגוד לחוק. יזם הפרויקט הוא ג'פרי פיטוסי, שביולי 2019 הוכרז פושט רגל.

עם קבלת המידע, פתח ממונה חוק המכר במשרד, עמית גריידי, בהליך מינהלי מול פיטוסי. השבוע הסתיים ההליך, והיום (ד') פורסם המתווה לתיקון כלל הליקויים והפרות החוק, שכולל עיצום כספי על היזם פיטוסי בסך של 271 אלף שקל. 

המתווה שנחתם כולל, בין היתר, את האפשרות לכל רוכש דירה בפרויקט לבטל את הרכישה ולקבל את כספו בחזרה; החזרת כספים לכלל רוכשי הדירות בפרויקט שנגבו מהם ועולים על 7% משווי הדירה - הסכום המקסימלי שהחוק מאפשר למוכר דירה להחזיק מבלי לתת לרוכש בטוחה בגין הכספים; החזרת סכומים שנגבו ביתר בכל הקשור להוצאות משפטיות, ובהתאם למקסימום הקבוע בתקנות לכלל רוכשי הדירות בפרויקט שביטלו את הרכישה במהלך הדרך; פניית היזם לכלל רוכשי הדירות ועדכון הסכמי המכר בפרטים החסרים שבהם, בהתאם להוראות חוק המכר. 

לדברי גריידי, "הדאגה שלנו היא לאינטרס הציבורי ולרוכשי הדירות. במקרה הזה החתימה על המתווה מול היזם, מהווה פתרון לכלל הבעיות שעלו בהתקשרויות מול רוכשי הדירות. מצד אחד היזם לקח אחריות על הליקויים והפרות החוק שנמצאו, ופועל לתקן את כלל ההתקשרויות, בדרך של החזר כספים ומתן אפשרויות ביטול חוזים ללא פיצוי. מצד שני, היזם ישלם עיצום כספי, כקבוע בחוק, שמטרתו גם להתריע בפני כל מוכר דירה המבקש לעקוף את הוראות חוק המכר ולפגוע בציבור הרוכשים".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידימשרד הבינוי והשיכוןהממונה על חוק המכרג'פרי פיטוסי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...