תנופת התחדשות בחדרה: היתרים ל-674 דירות במיזמי פינוי-בינוי

מפת הפינוי-בינוי מתרחבת: ההיתרים ניתנו לשני מיזמי התחדשות בעיר ובכך הגיעה חדרה להיתרים ליותר מ-1,000 יחידות דיור בפינוי בינוי בשנה החולפת. עבור יחידות הדיור שאושרו, צפויה העירייה לזכות במימון בהיקף של 30-20 מיליון שקל מהמדינה

שיתוף הכתבה
ראש מינהלת ההתחדשות העירונית בחדרה, גל לחמי (יח"צ)ראש מינהלת ההתחדשות העירונית בחדרה, גל לחמי (יח"צ)

ועדת התכנון המקומית בחדרה אישרה בסוף השבוע היתרי בנייה לשני פרויקטים בהיקף כולל של 600 דירות. בכך, סיימה הרשות את שנת 2022 כולה עם היקף היתרים עבור למעלה מ-1,000 דירות בפינוי בינוי.

ההיתרים ניתנו עבור מתחם העלייה השנייה שבלב העיר, בו צפויות להיבנות 400 יחידות דיור חדשות במקום 62 דירות ישנות, וכן עבור פרויקט הגדוד העברי, שהתוכנית עבורו אושרה ב-2020 והוא סנונית ראשונה של התחדשות עירונית בגבעת אולגה הוותיקה. במסגרת פרויקט זה יוקמו 274 דירות חדשות במקום 36 דירות ישנות. 

פרויקטים אלה מצטרפים לעוד שלושה פרויקטים במרכז העיר שקיבלו היתרי בנייה ב-2022: מתחם סמילנסקי (184 יחידות דיור),רחוב צה"ל (94 יחידות דיור) ורחוב ששת הימים (120). בכך אישרה הוועדה המקומית יותר מ-1,000 יחידות דיור חדשות שעתידות להיות מנוע צמיחה לפרויקטים נוספים שיאושרו בשנים הקרובות. הרשות צפויה לקבל עבורן מימון של 30-20 מיליון שקל מהמדינה, על פי הסכמים שחתמה.

הצפי בעירייה הוא שבעוד עשר שנים ישתנו פני העיר: מרכז העיר, שכיום משופע בבניינים ישנים בני שתיים-שלוש קומות, ייהפך למרכז אורבני המשלב מגורים, תעסוקה ומסחר בבינוי אינטנסיבי, עם מגדלים בני 30-20 קומות.

במהלך 2022, כפי שפורסם, חתמה חדרה, עם עוד 11 רשויות מקומיות, על הסכם מול משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית לקבלת סיוע במימון הקמת תשתיות עירוניות בפרויקטים של התחדשות עירונית , בהיקף של 440 מיליון שקל. העיר תקבל מימון של 30-20 אלף שקל לכל היותר על כל יחידת דיור חדשה. מהלך זה יסייע לעיר בהכלת יחידות הדיור שצפויות לקבל אישורים ולהיבנות בשנים הקרובות. 

הדמיה של פרויקט העלייה השנייה בחדרה (סטודיו לומו תכנון -שלג אדריכלים)הדמיה של פרויקט העלייה השנייה בחדרה (סטודיו לומו תכנון -שלג אדריכלים)


במסגרת התוכנית ברחוב העלייה השנייה, שנמצאת על התפר שבין שכונת האוצר למרכז העיר, ייהרסו שישה בניינים ישנים בני שתיים עד ארבע קומות עם 62 דירות לטובת פרויקט שיכלול 400 יחידות דיור בחמישה מגדלים בני 26-18 קומות. הפרויקט, שמשתרע על כ-7.5 דונמים, יכלול גם שטחי ציבור ומסחר ושטח ציבורי פתוח בהיקף של 850 מ"ר, כמו גם שטחי ציבור לגני ילדים ומעונות יום. 

בגדוד העברי - גם הוא פרויקט במרכז העיר, תקים קבוצת אורון 274 דירות חדשות לאחר הריסה של שלושה מבני מגורים קיימים, הכוללים 36 יחידות דיור. הפרויקט החדש יכלול שני מגדלים: אחד בן 25 קומות והשני בן 33 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 55 יהיו דירות קטנות, עד 75 מ"ר שטח עיקרי, שיפוזרו בין שני הבניינים. 

בנוסף, בנובמבר ודצמבר אושרו שתי תוכניות גדולות: תוכנית סלע בית"ר שקיבלה מתן תוקף, שבה צפויות להיבנות 1,452 יחידות דיור; ותוכנית אזורים, שבה אושרו 1,840 יחידות דיור. זו תוכנית להקמת שכונה חדשה שמשלבת מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן ושטחי ציבור. אחרי שנים רבות, אושרה השנה גם תוכנית אלי כהן בגבעת אולגה, שמציעה הקמת כ-1,300 דירות.

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, מסר כי "מדובר על פרויקטים שישנו מהותית את המרקם העירוני במרכז העיר ובחדרה בכלל".

לדברי ראש מנהלת התחדשות עירונית בחברה הכלכלית, גל לחמי, "מדובר בצעדים חשובים לקידום הבניה האורבנית והעירונית בחדרה. בשנים הקרובות יצאו לפועל פרויקטים רבים בתהליכי פינוי בינוי בכל חלקי העיר. הבנייה החדשה בחדרה מהווה בשורה הן ליזמים ולחברות נדל"ן, והן לתושבים".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחדרהניר בן חייםגל לחמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...