חזרה
להורדת אפליקציה

אושרה תוכנית הפינוי-בינוי בגדוד העברי בגבעת אולגה

התוכנית, שתוסיף 274 יח"ד לשכונה שבמערב חדרה, אושרה למתן תוקף ביולי – וכעת אושרה התוכנית המפורטת, שתאפשר הוצאת היתרים.

עודכן לאחרונה:
גבעת אולגה במבט מדרום (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה עובדת במרץ: פחות מארבעה חודשים לאחר הפקדתה, ופחות מחודשיים לאחר אישורה למתן תוקף, זוכה תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב הגדוד העברי בשכונת גבעת אולגה לאישור נוסף – אישור התוכנית המפורטת, שמאפשר הוצאת היתרי בנייה מכוחה.

התוכנית, אחת המרכזיות בתחום ההתחדשות העירונית בשכונה שבמערב חדרה, כוללת הריסה של שלושה מבני מגורים קיימים, הכוללים 36 יח"ד, ובינוי מחדש של שני בנייני מגורים הכוללים 274 יח"ד בסך הכול – אחד בן 25 קומות, והשני בן 33 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 55 יהיו דירות קטנות, עד 75 מ"ר שטח עיקרי, שיפוזרו בין שני הבניינים.

מטרת התוכנית - פינוי הדרגתי של שלושה בניינים בני 36 יח"ד ובניית שני בניינים רבי קומות, כולל מסחר ושטחים לצורכי ציבור בקומת הקרקע ושני גני ילדים בקומה הראשונה, מעל חניון תת-קרקעי משותף"

"התוכנית ממוקמת בצומת הרחובות הגדוד העברי והרב ניסים, מול המידעטק", נכתב בדברי ההסבר. "מטרתה - הוספת 238 יח"ד על ידי פינוי הדרגתי של שלושה בניינים בני 36 יח"ד ובניית שני בניינים רבי קומות, כולל מסחר ושטחים לצורכי ציבור בקומת הקרקע ושני גני ילדים בקומה הראשונה, מעל חניון תת-קרקעי משותף.

התוכנית כוללת שינוי ייעוד מאזור מגורים מיוחד למגורים ד', עם חזית מסחרית לכיוון דרום, קביעת גובה המבנים ל-33 ו-25 קומות ברוטו, מתן זכויות בנייה בסך 27,400 מ"ר עיקרי עבור מגורים, 500 מ"ר עבור שטחי רווחה לדיירים, 400 מ"ר עיקרי עבור מסחר ו-510 מ"ר לצורכי ציבור, וכן קביעת הוראות בינוי ופיתוח. התכנית תואמת את מדיניות מוסדות התכנון ואת תוכנית המתאר של העיר, התומכת בהתחדשות עירונית, וכן בציפוף הבנייה ובניצול יעיל של הקרקע תוך תרומה לרווחת הדיירים".

בין היתר כוללת התוכנית גם הנחיה להרחבת רחוב הגדוד העברי, לטובת מדרכות רחבות וסלילת נתיב לתחבורה ציבורית. המתכננים אף התחשבו בעובדה שהפרויקט נמצא בסמוך למצפה כוכבים מקומי, ולכן קבעו כי הבניין הגבוה יותר יהיה מרוחק ממנו, כדי לאפשר צפייה חלקה וללא הפרעות.

התוכנית כוללת גם הנחיה להרחבת רחוב הגדוד העברי, לטובת מדרכות רחבות וסלילת נתיב לתחבורה ציבורית. המתכננים אף התחשבו בעובדה שהפרויקט נמצא בסמוך למצפה כוכבים מקומי, וקבעו כי הבניין הגבוה יותר יהיה מרוחק ממנו

התוכנית, המשתרעת על מעט יותר משישה דונמים, הוגשה על ידי חברת אורון נדל"ן, חברה בת של קבוצת אורון, המשמשת גם כיזמית ותקים את הפרויקט בפועל. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל רן בלנדר, ממשרד רן בלנדר אדריכלים. בעדכון שמסרה החברה בסוף חודש יולי האחרון היא עדכנה כי עדיין נדרשת הסכמת 100% מהדיירים במתחם. את הדיירים מייצג עו"ד אלדר אדטו.

קבוצת אורון עצמה הודיעה בשבוע החולף על זכייתה, באמצעות חברה בת וחברה נכדה שלה, בשני מכרזים – אחד מכרז תשתית והשני מכרז בתחום הנדל"ן למגורים – אשר ההיקף הכספי הכולל של שניהם יחד הוא 254 מיליון שקל.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search