קליש רותם נגד התוכנית לפינוי בתי הזיקוק: "מי יסכים לגדל ילדים על אדמה מלאה ברעל"?

בעקבות ההחלטה להמשיך לקדם את התוכנית טוענת ראש עיריית חיפה כי המדינה מסתירה את תוכניותיה להקמת נמל דלקים. "לו היו חושפים את הנתונים, לא היתה נמכרת שם אפילו יח"ד אחת". מינהל התכנון: "צר לנו שעיריית חיפה מחמיצה הזדמנות לתת רוח גבית למהלך היסטורי זה והפכה להיות גורם מעכב"

שיתוף הכתבה
עינת קליש רותם ורפי אלמליחעינת קליש רותם ורפי אלמליח

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, תוקפת בחריפות את החלטת ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה, הוולנת"ע, לקדם את תמ"א 75 לפינוי התעשיות המזהמות במפרץ חיפה, וטענת להסתרת מידע מהציבור: "במסווה של מעל 100 אלף יחידות דיור, מינהל התכנון סירב להזכיר היום בישיבה הקמת נמל דלקים חדש גדול פי 6 ורציף כימיקלים חדש גדול פי 3, בצמוד לעיר החדשה", כתבה בפוסט בפייסבוק, דברים שגם נאמרו על ידה במהלך הדיון.

אתמול החליטה ועדת המשנה של הוועדה הארצית לתכנון ולבניה, הוולנת"ע, על העברתה של תמ"א 75 לפנות את מפעלי הזיקוק ושבמסגרתה ייבנו כ-140 אלף דירות במפרץ חיפה, להערות הוועדות המחוזיות. אלא שההחלטה, שעל פניו היתה אמורה לשמח את תושבי העיר חיפה, דווקא הביאו לתגובה חריפה וביקורתית של ראשת העיר עינת קליש רותם, הטוענת לחוסר בשקיפות ומטילה ספק ביכולתו של מנהל התכנון לנקות את הקרקע המזוהמת.

לדבריה, "לו היו חושפים את הנתונים בשקיפות בפני הציבור, ולא רק נצמדים למנטרת 'סוגרים את בז"ן' בלי תאריך ובלי שלבים, סביר שלא היתה נמכרת שם אפילו יחידת דיור אחת, כי מי יסכים לגדל את ילדיו על אדמה מלאת רעל".

עוד אמרה כי "בניגוד מוחלט לטענות מנהל התכנון , תמ״א 75 לא רק שתנציח את תעשיית הפטרוכימיה במפרץ חיפה, אלא אף תגדיל את מצבורי התזקיקים, הגפ״מ (גז פחמימני מעובה) והחומרים המסוכנים שיעברו דרך מפרץ חיפה ויאוכסנו בו. ושלא ישלו אתכם - הקרקעות תישארנה מזוהמות לדורות קדימה, גם לאחר הניקוי המתואר בתכנית".

את תגובתה חתמה קליש בנימה פסימית למדי לגבי עתיד המטרופולין במידה שהתוכנית תצא לפועל: "כל עוד לא חושף השלטון המרכזי את תוכנית תפרושת משק האנרגיה במדינה בכלל ובמפרץ בפרט, ועל פי הנתונים הידועים לנו היום, התכנית הזו דנה את תושבי מטרופולין הצפון לעוד עשרות שנים של זיהום סביבתי, חורצת גזר דין של מחלות קשות וסיכונים על תושבי חיפה והסביבה, כמו גם אובדן מוחלט של ערכי הנדל"ן. מוכרים לכם את 'נאות הדקלים', בפועל תקבלו את 'נאות הדלקים'".

בתגובה לדברים הקשים אמר מנכ"ל מינהל התכנון ויו"ר הוולנת"ע רפי אמליח כי "מינהל התכנון ממשיך בקידום התוכנית לפינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה, בהתאם להחלטת הממשלה, והיום (אתמול, ס"ש) עשה צעד נוסף במימוש החלטה זו. מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית למשק הישראלי, שתתרום לשיפור איכות חיי התושבים במטרופולין חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט, ותיתן מענה להיצע יחידות דיור בתוך המרקם העירוני. התוכנית המקודמת עושה את האיזון הראוי בין פיתוח מגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים ובכלל זה הרחבה משמעותית של הפארק המטרופוליני. צר לנו שעיריית חיפה מחמיצה הזדמנות לתת רוח גבית למהלך היסטורי זה והפכה להיות גורם מעכב".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חיפהנמל המפרץרפי אלמליחמינהל התכנוןבז"ןעינת קליש רותםתמ"א 75הוולנת"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...