המדינה: 750 דירות מחיר למשתכן ייבנו ברמת החייל בתל-אביב

רשות מקרקעי ישראל תקדם בניית שכונה חדשה בשטח שתפנה חברת החשמל בתל אביב • כחלון: בשטח ייבנו עשרות אלפי מ"ר למסחר, תעסוקה, ושטחים לצורכי ציבור

שיתוף הכתבה
רמת החייל בתל-אביברמת החייל בתל-אביב

במסגרת אישור הרפורמה בחברת החשמל שנחתמה בינואר 2018, מתבצעת הסדרת נכסים שבמסגרתה חברת החשמל מפנה 16 נכסים שבהם ישבה בכל רחבי הארץ ומוסרת את הקרקעות למדינה – רשות מקרקעי ישראל , וזו אמורה מצידה לייצר מהן אלפי יחידות דיור חדשות בלב אזורי הביקוש בישראל. 

אחד מהשטחים שנמסרו ע"י חברת החשמל למדינה הוא שטח של כ-75 דונם הממוקם ברמת החייל בת"א (אתר ירקון, עתידים) – אזור ביקוש גבוה מאוד שבו ערכי הקרקע מרקיעים שחקים. היום המדינה הודיעה כי היא תקדם בשטח זה בניית שכונת מגורים חדשה ובה יהיו 750 דירות שישווקו במסגרת מחיר למשתכן במחירים מסובסדים. 

ההודעה נמסרה בטקס שהתקיים היום בתל אביב במעמד שר האוצר משה כחלון, ובהשתתפות יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל, מנכ"ל החברה עופר בלוך, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון ומנכ"ל עיריית ת"א.

לדברי השר כחלון, "באתר ירקון ניתן להקים לצד יחידות הדיור גם עשרות אלפי מ"ר למסחר ומאות אלפי מ"ר לתעסוקה. כל זאת לצד יעוד שטחים נרחבים לצרכי ציבור. בין היתר מתוכנן כביש חיוני המקשר את הפעילות העסקית ברמת החייל צפונה לכוון עתידים ורצועת הנופש, שטחים פתוחים ושטחי פארק גדולים".

כחלון הוסיף, כי "השבת אתר הירקון מחברת החשמל לידי המדינה היא בשורה שהציבור ייהנה ממנה, וזה לא מובן מאליו. בשנים עברו מדינת ישראל הייתה מספסרת בקרקע שלה לטובת רווחים לקופת המדינה. גם כאן יכלו לגזור קופון לקופת המדינה באמצעות מכירת הקרקע למרבה במחיר,  אך ימי הספסרות בקרקע הסתיימו".

עדיאל שמרון אמר בטקס, כי "מיצוי הפוטנציאל של השטח נאמד בכ-1.7 מיליארד שקל. השלמת התכנון ומימושו יאפשר את השלמת המרקם התכנוני של האזור כולו, כמו גם חיבור תחבורתי חיוני בציר צפון-דרום. הרשות מקדמת שורה של הסכמים אסטרטגיים דוגמת ההסכם עם חברת חשמל במטרה להשיב לידי המדינה עתודות קרקע משמעותיות שניתן לשווקן כקרקע לדיור ברחבי הארץ". 

פינוי הנכסים ומסירת הקרקעות יצאו לדרך כבר בתחילת נובמבר 2018 אז עשרות דונמים הועברו לידי המדינה לטובת הציבור, ובינהם שטחי אתרי הדלק בחוף תל ברוך, פארק הירקון, ובסמוך לנמל תל אביב השייכים לתחנת הכח רדינג הועברו לעיריית ת"א, כמו כן הועברו אתרים בחוף אילת, שטחים פוטנציאליים לדיור בירושלים, שטחים בחיפה, אשדוד, באר שבע, תל אביב וחדרה, שטחי מתקן התפלה ושטחי ציבור.

בתמונה מימין לשמאל: עדיאל שמרון, יפתח רון-טל, משה כחלון, עופר בלוך. צילום חברת החשמל

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חברת החשמל לישראלרשות מקרקעי ישראלאתר ירקוןמשה כחלוןיפתח רון-טלעופר בלוךעדיאל שמרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...