הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה 700 יחידות דיור ברחבי העיר

התוכניות הן בשכונות ממילא ובקעה ובמרכז העיר. בנוסף, האריכה הוועדה המחוזית את הגבלת הוצאת היתרי בנייה בארמון הנציב, לשם מתן עדיפות לתוכנית התחדשות כוללת. בנוסף, הוועדה המקומית בירושלים אישרה תוכנית של אאורה, להקמת 300 דירות בפרויקט התחדשות בדרך חברון ודרך בית לחם

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט מגדל אגרון במרכז ירושלים (משרד איאן באדר אדריכלים)הדמיה של פרויקט מגדל אגרון במרכז ירושלים (משרד איאן באדר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה להפקיד כמה תוכניות להתחדשות עירונית בהיקף כולל של כ-700 יחידות דיור בשכונות ממילא, בקעה ומרכז העיר. במקביל, הוועדה המקומית החליטה על הפקדת תוכנית דרך בית לחם של אאורה , שבמסגרתה יוקמו כ-300 יחידות דיור. 

התוכנית הראשונה שאושרה בוועדה המחוזית מציעה הריסה של 97 יחידות דיור במבני שיכון ברחוב שלמה בן יוסף בממילא ובניית שלושה מגדלים בני עד 30 קומות, שבהם יהיו 408 יחידות דיור וחזית מסחרית הפונה לרחוב. 82 מכלל יחידות הדיור יהיו דירות קטנות. עוד מציעה התוכנית כ-1,800 מ"ר של שטחים ציבוריים, מבנים, מוסדות ציבור ושטח ציבורי פתוח. התוכנית הוגשה על ידי אחוזת ירושלים בניה ויזמות ונערכה על ידי סטודיו o2a אדריכלים.

תוכנית נוספת שהופקדה מציעה הריסה של 48 יחידות דיור בשלושה מבני שיכון ברחוב אשר בבקעה, והקמת מגדל של עד 24 קומות, שישלב שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-4,000 מ"ר ומבנה למגורים של עד תשע קומות. בסך הכל התוכנית מציעה 140 יחידות דיור, שמתוכן 28 יהיו דירות קטנות. עוד מציעה התוכנית הקמת שלוש כיתות מעון ו־100 מ"ר לשימושי קהילה ותרבות, כמו גם שטחים ציבוריים. התוכנית הוגשה על ידי י.ד ברזאני , ונערכה על ידי יגאל לוי - אדריכלים.

עוד תוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית היא עבור מתחם במפגש הרחובות המלך ג'ורג' וארגון, המציעה הריסת מבנה יחיד שכולל 40 יחידות דיור ושטח מסחרי. במקומם יוקם מגדל בן 30 קומות, שיכלול 140 יחידות דיור וישלב חזית מסחרית הפונה לרחוב המלך ג'ורג'. 28 דירות יהיו קטנות. התוכנית הוגשה על ידי ענב-יזום אגרון ונערכה על ידי משרד איאן באדר אדריכלים.

בהחלטה נוספת, החליטה הוועדה על הארכת תקופת הגבלת הוצאת היתרי בנייה בשני מתחמים בשכונת ארמון הנציב, לשם מתן עדיפות לקידום תוכנית להתחדשות בראייה כוללת. מדובר על שטח של 17 דונם הכולל עשרה מבני שיכון ותיקים שבהם 180 יחידות דיור, והתוכנית החדשה מציעה כ-800 יחידות דיור, שטחים פתוחים ושטחים למבני ציבור. 

באוגוסט 2021 החליטה הוועדה המחוזית על עצירת היתר מכוח תמ"א 38 במתחם, כדי לתת עדיפות לקידום תוכנית כוללת לפינוי בינוי. בדיון ביום שני הובהר כי רוב הדיירים במתחם מעוניינים בקידום תוכנית לפינוי בינוי, וכי אף הגיעו להסכמות עם דיירי המתחם שבו תוכננה תמ"א 38. על כן החליטה הוועדה המחוזית על המשך המגבלות להוצאת היתרים, וזאת לתקופה של 18 חודשים נוספים. בהחלטתה ציינה הוועדה כי תוספות בנייה נקודתיות לא ממצות את הפוטנציאל התכנוני של ההתחדשות במתחם, ועלולות לסכל את התוכנית להתחדשות עירונית במתווה של בינוי פינוי.

הוועדה המקומית הפקידה את פרויקט בית לחם של אאורה  

במקביל להחלטות בוועדה המחוזית, הודיעה אאורה שהוועדה המקומית אישרה תוכנית שלה למתחם בדרך חברון ודרך בית לחם. התוכנית הכללית למתחם מציעה תוספת של 1,235 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, במקום 276 יחידות דיור שקיימות במתחם המשתרע על כ-16 דונם. 

יעקב אטרקצ'י (רועי טפר)יעקב אטרקצ'י (רועי טפר)

התוכנית של אאורה היא עבור חלק מהמתחם, וצפויה להביא להריסת 64 יחידות דיור קיימות, כשלחברה יש כרגע כבר 72% מהחתימות של בעלי הנכסים באותן דירות. על פי המלצת הוועדה המקומית, יוקמו כ-300 יחידות דיור חדשות בחלק של אאורה, וההחלטה הסופית תתקבל בוועדה המחוזית. בנוסף, יוקמו במקום מבני ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור. החברה צופה כי בתוך כ-12 חודשים תאושר התוכנית בוועדה המחוזית ירושלים. להערכת החברה, תחילת הביצוע ושיווק הפרויקט יחלו עד סוף 2024.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםאאורהירושליםהתחדשות עירוניתי.ד ברזאני בע"מאחוזת ירושליםבניה ויזמותענב-יזום אגרוןדרך חברוןדרך בית לחם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...