האם יו"ר ועדת ערר יכולה לדון בתיק המיוצג ע"י עו"ד אצלה עבדה

יו"ר ועדת ערר חיפה דחתה דרישה כי תפסול עצמה מדיון בתיק שייצגה עו"ד ענת בירן, אצלה עבדה לפני 9 שנים; "אין קמצוץ של משוא פנים"

שיתוף הכתבה
עו"ד ענת בירןעו"ד ענת בירן

האם יושבת ראש ועדת ערר צריכה לפסול את עצמה מלדון בתיק, בגלל שעבדה בעבר הרחוק כשכירה של עורכת הדין שמתייצבת מולה בדיון? ועדת הערר של מחוז חיפה קבעה לאחרונה כי התשובה שלילית.

עו"ד דקלה מוסרי טל עבדה בין השנים 2004 ל-2009 כעו"ד שכירה במשרד יגנס-טויסטר-בירן. ביוני 2014, לאחר שהספיקה לעבוד כשכירה גם במשרד עו"ד צבי שוב , מונתה ליושבת ראש ועדת הערר בחיפה. לאחרונה נדרשה ועדת הערר המחוזית לקבל הכרעה בערר שהוגש נגד שתי החלטות של הוועדה המקומית מורדות הכרמל, שנתנה היתר להקמת 2 בניינים (58 דירות) בטירת הכרמל על ידי חברת אודור נכסים, אותה ייצגה עו"ד ענת בירן , שהיתה שותפה במשרד שבו עבדה בעבר מוסרי טל. לטענת העורר ברק מלמד, "מדובר במשרד 'בוטיק' שהעסיק באותה תקופה כוח אדם מצומצם, לכן יש להניח שהקשרים הבינאישיים שנוצרו בין העובדים בו היו קרובים, וקיים חשש, או לפחות מראית עין של ניגוד עניינים, בתיקים בהם מייצגת עו"ד בירן".

מעבר לכך, טען מלמד כי "כהונתה של יו"ר הוועדה הנוכחית עומדת להסתיים והיא תחזור לשוק הפרטי ותצטרף למשרד מוביל בתחום, שסביר שיהיה זה משרדה של עו"ד בירן, לאור היכרות אישית קרובה עם עו"ד בירן ועם השותפות במשרד". לדברי העותר, אין הוא צריך להוכיח ניגוד עניינים בפועל, "ודי בכך שקיים חשש למשוא פנים בניהול ההליך" כדי שתפסול עצמה מהדיון.

מוסרי טל החליטה לדחות את העתירה. לדבריה, היא אמנם עבדה עם בירן והופיעה לצידה בערכאות שונות, אולם מדובר באירועים שהתרחשו לפני "תשע שנים ארוכות", ומאז אין ביניהן קשרי עבודה, "קשריים עיסקיים או חבריים". בנוסף, היא הדגישה כי "השערותיו של המבקש באשר למועד סיום כהונתה אינן נכונות. בנוסף, ועל אף שהמבקש טוען את הדברים כאילו הם דבר דבור על אפניו, אין המבקש יודע את העתיד, ואין מקום להשערות וניחושים, אשר אין להם ולו בדל של תימוכין, באשר ליום שלאחר סיום כהונתה, הגם שכאמור, אין מדובר במועד קרוב".

[quote]

לדברי ועדת הערר, "על פי הוראות סעיף 12א לחוק התכנון והבנייה, לתפקיד יו"ר ועדת הערר ימונה עורך דין, הבקיא בענייני תכנון ובנייה. לכן, ברי כי המחוקק יצא מנקודת הנחה כי יו"ר ועדת ערר , יהיה אדם אשר בעברו קשרי עבודה, כאלה או אחרים, עם עורכי דין, כמו גם, יזמים, רשויות וגופים ציבוריים העוסקים בתחום זה ועובדה זו נלקחה בחשבון". הוועדה ציינה כי הגורמים האמונים על מנויים ותפקודם של יושבי ראש ועדות הערר, מצאו לנכון לקבוע כי החשש לניגוד עניינים, מתקיים בעיקר במהלך השנתיים הראשונות, והביעו עמדה חדה וברורה באשר לזמן סביר ל'צינון' קשרים קודמים. למען הסר ספק, ציינה הוועידה, "יובהר ויודגש כי אין בהיכרות הקודמת של מוסרי טל עם עו"ד בירן כדי לפגום ביכולתה לדון ולהכריע בהליך באובייקטיביות הנדרשת וללא קמצוץ של משוא פנים".  לאור האמור, דחתה יו"ר ועדת הערר את בקשת העורר כי תפסול עצמה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק התכנון והבנייהעו"ד דקלה מוסרי טלמשרד צבי שובועדת ערריגנס-טויסטר-בירןסעיף 12א
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...