תמורת 100 מיליון שקל: קורקס זכתה במכרז על זכויות לבניית 37 דירות קטנות בהרצליה

החברה כבר החזיקה בזכויות לבניית 100 דירות נוספות באותה הקרקע דרך חברה-בת שלה. בנוסף, יוקמו על קרקע זו, ששטחה 9.5 דונמים, גם 25.7 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 1,700 מ"ר שטחי ציבור

שיתוף הכתבה
בית קורקס בהרצליה (Google Street View)בית קורקס בהרצליה (Google Street View)

קורקס זכתה בתחילת בחודש במכרז פומבי שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),לרכישת זכויות לבניית 37 יחידות דיור קטנות במתחם שבו שוכן כיום בניין המשרדים בית קורקס, באזור התעשייה של מערב הרצליה. תמורת הקרקע תשלם החברה 100,018,018 שקל. בקרקע יש זכויות לבניית 137 דירות, כשיתרת הזכויות לבניית 100 דירות נוספות מצויות בידי חברה-בת של קורקס, מרצף. הצעת קורקס היתה היחידה במכרז.

בקרקע יש זכויות לבניית 137 יחידות דירות קטנות בלבד – עד 50 מ"ר ושני חדרים, ששייכות לאחר המכרז כולן לקורקס. הזכויות הנוספות שבהן זכתה קורקס במכרז כוללות גם מסחר ותעסוקה. הבעלות על מרצף היא בידי קורקס (75%) ומשפחת אוריאלי (25%). 

כאמור, קורקס הגישה את ההצעה היחידה במכרז, אף שמדובר בשטח אטרקטיבי באזור התעשייה של הרצליה. ייתכן כי הסיבה לכך היא היותן של הזכויות משולבות במגרש שרובו נמצא כבר כיום בשליטת קורקס.

הדמיה של פרויקט בניין קורקס בהרצליה (ישר אדריכלים)הדמיה של פרויקט בניין קורקס בהרצליה ( ישר אדריכלים )


בית קורקס ממוקם בין הרחובות ספיר מצפון, משכית ממערב, החרש מדרום וכביש 2 ממזרח. הבניין מתפרש על שטח של כ-9.5 דונמים. מדובר באחד הפרויקטים הראשונים באזור זה, אם לא הראשון שבהם, שמשלב בתוכניותיו מגורים ומלונאות. שטחי הבנייה בתוכנית הם 48,091 מ"ר מעל הקרקע (עיקרי ושירות),ועל פי הגדרת מטרות התוכנית, היא מיועדת ל"פיתוח והתחדשות האזור על ידי הקמת מתחם לתעסוקה הכולל עירוב שימושים של תעסוקה, יחידות דיור קטנות מיוחדות, מסחר ומלונאות, בהתאם למדיניות העירייה לאזור". בפרויקט יהיו גם 25,723 מ"ר שטחי תעסוקה, ועוד 1,757 מ"ר שייועדו למבני ציבור.

קורקס נוסדה ב-1972 על ידי גדי גולן ואייזיק בלוך, שמחזיקים כל אחד בכ-10% ממנה. היתר נמצאים בבעלות של עשרות משקיעים מדרום אפריקה. השליטה החברה נרכשה ב-2008 על ידי אמפא נדל"ן, ששילמה 41.5 מיליון שקל תמורת 78.2% ממניותה. הנכסים העיקריים שבבעלות החברה הם בית אורנים באזור התעשייה של בני ברק, שמתוכו מחזיקה החברה ב-40%, נכס של כ-500 מ"ר בסמוך למגדל ב.ס.ר 1 שבבני ברק, וכן נכס נוסף בשטח של 2,000 מ"ר באזור התעשייה של חולון. ביולי 2022 מכרה החברה את אחד הנכסים המובילים שלה, בניין המשרדים קורקס ברעננה, תמורת כ-100 מיליון שקל לקרן תימורה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרצליה פיתוחבית קורקסרמ"יקורקס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...