השופט אורנשטיין יעמוד בראש ועדת ההגרלה בין הבעלים הפרטיים בשדה דב

ביהמ"ש אישר את המתווה שהציעו חמשת מנהלי הגוש הגדול, במסגרתו יחולקו 1,700 בעלי הזכויות בגוש בין שלושה מתחמי בניה שונים בהגרלה. עוד הורה ביהמ"ש למנהלים להתחיל בתכנון מפורט במתחם אשכול והורה לרמ"י לשפר את שיתוף הפעולה עם המנהלים

שיתוף הכתבה

בית משפט השלום בהרצליה דן השבוע במתווה לחלוקת הזכויות בקרקע בין כ-1,700 בעלי זכויות באזור שדה דב והגוש הגדול, שאותו הגישו חמשת מנהלי הגוש הגדול בגוש לבית המשפט, וכן בהסתייגויות שונות שעלו מצד בעלי הקרקעות עצמם למתווה. לבעלי הקרקע זכויות בנייה בשלושה מתחמים שונים: שניים מהם ברובע שדה דב המתוכנן, והשלישי בתוכנית תא/3700 הגובלת ברובע מצפון.

בהחלטות שהתקבלו במסגרת הדיון נקבע כי הזכויות בין בעלי הקרקע הפרטיים יחולקו במסגרת הגרלה, שתתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יחולקו בעלי הזכויות בין המתחמים השונים, ואילו בשלב השני יוגרלו המגרשים הספציפיים לאחר אישור התכנון המפורט. כמו כן, בית המשפט אישר את מינויו של השופט בדימוס איתן אורנשטיין לראשות הועדה שתפקח על הליך ההגרלה, שבה יהיו חברים גם עו"ד גלית רוזובסקי שתייצג את מנהלי הגוש,  ושמאי המקרקעין שאול רוזנברג המלווה את המנהלים.

עוד נקבע כי רוזנברג יערוך בתוך 3 שבועות בחינה מחודשת של מקדמי ההקצאה והניקוד הפנימי שנקבעו בשומה המקורית, שנערכה לפני כשנה, בשל השינויים החדים במחירי הדירות בתקופה שחלפה מאז עריכתה.

כמו כן, לבקשתו על עו"ד שמואל שוב, שותף מנהל במשרד שוב ושות' המייצג בעלי קרקעות רבים במתחם נקבע כי המנהלים יחלו בהכנת תכנית אדריכלית מפורטת למתחם אשכול ללא דיחוי. במתחם אשכול כבר אושרה התוכנית המתארית וככל שתאושר תוכנית מפורטת במקביל להליכי ההגרלה ניתן יהיה לממש את הקרקע באופן מהיר יותר.

טענות לאי שיתוף פעולה

במהלך הדיון טענו מנהלי הגוש הגדול שהם אינם זוכים לשיתוף פעולה מצד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בתכנון המתחם השני בשדה דב, שבו בעלי הזכויות הפרטיים מחזיקים בכרבע מהזכויות במתחם. בעקבות זאת עדכן נציג רמ"י כי הישיבה הבאה לתכנון המתחם צפויה להתקיים בחודש דצמבר, וכי נציגי המנהלים מוזמנים. השופט יעקב שקד הורה לרמ"י לשתף פעולה עם המנהלים בקידום התכנון של המתחם השני בכל דבר וענין, לרבות זימונם של המנהלים לכל הישיבות הקשורות בתכנון המתחם השני ועדכונם באופן שוטף על אודות קידום התכנון בו.



עוה״ד שמואל שוב ונעמה שיף ממשרד שוב ושות׳ המייצגים בעלי קרקעות במתחם ציינו כי ההחלטות שהתקבלו מסדירות מספר סוגיות שיאפשרו לקדם את חלוקת הזכויות לבעלי הקרקעות הפרטיים במתחם: "ראשית, הוחלט על מתווה ההגרלות לחלוקת הזכויות של בעלי הקרקע במתחמים השונים ולאחר מכן במגרשים עצמם, ומונה השופט בדימוס אורנשטיין לביצוע ופיקוח על ההגרלות, הוחלט על עדכון השומות וכן הוחלט על קידום תוכנית העיצוב במתחם 1 בשדה דב שהתוכנית שלו כבר אושרה.

"בשלב הבא מומלץ לבעלי הקרקעות הפרטיים להתאגד על מנת שיוקצו להם זכויות במשותף והם יוכלו לצאת לבנייה באופן מיידי לאחר אישור התוכניות המפורטות מבלי להדרש להליכי פירוק שיתוף שעלולים לעכב את מימוש הקרקע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השופט איתן אורנשטייןשדה דבמנהלי הגוש הגדולהגוש הגדולהמנהלים המיוחדים של הגוש הגדולרובע שדה דבשמואל שוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...