רמ"י ודירה להשכיר יקדמו בניית 12 אלף דירות במתחם חוף התכלת בהרצליה

בעקבות סרוב העירייה לקדם תכנון מפורט במתחם חוף התכלת, המדינה מרימה את הכפפה במתחם שבו אושרה בינואר האחרון תוכנית מתאר ל־12 אלף דירות, שטחי תעסוקה ומלונאות. בעיריית הרצליה מדגישים: "אישור התכנון יהיה בוועדה המקומית של הרצליה"

שיתוף הכתבה

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחברת דירה להשכיר יקחו על עצמן את הכנת התוכנית למתחם "חוף התכלת" שבדרום רצועת החוף של הרצליה. זאת, לאחר שביולי האחרון הודיעה הוועדה המקומית הרצליה לבעלי הקרקעות במתחם כי אין בכוונתה לקדם בקרוב תכנון מפורט במתחם. תוכנית המתאר, המציעה הקמת רובע עירוני שיכלול כ־12 אלף יח"ד על קרקע בהיקף של כ־2000 דונם, אושרה בחודש ינואר האחרון בוועדה המחוזית תל אביב

בעיריית הרצליה אישרו את הדברים, אך הדגישו כי בכל מקרה - סמכויות התכנון יוותרו בידי הוועדה המקומית: "עיריית הרצליה מברכת על קידום התוכנית לחוף התכלת. בעירייה מדגישים כי אישור התכנון יהיה בוועדה המקומית של הרצליה, היות ותוכנית המתאר שאושרה הופכת את התוכניות המפורטות לסמכות מקומית, זאת בעידודה של הוועדה המחוזית".

בנוסף לדירות, התוכנית מציעה שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם. שטח המתחם חולק בתוכנית לשלושה מתחמי משנה, שלכל אחד מהם תאושר תוכנית מפורטת משלו

קידום תוכנית המתאר החל במרץ 2019, והיא עברה מהמורות רבות בדרכה, בהם דיוני התנגדויות רבים ודיון בוועדת הולחו"ף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית). בנוסף לדירות התוכנית מציעה שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם. שטח המתחם חולק בתוכנית לשלושה מתחמי משנה, שלכל אחד מהם תאושר תוכנית מפורטת משלו.

בעלי הקרקע, אשר מספרם נאמד במאות, דרשו מעיריית הרצליה והוועדה המקומית לקדם את התוכניות המפורטת כפי שלטענם, התוכנית הכוללת מחייבת אותם. הוועדה התנערה מאחריות ובהודעה שהוציאה בנידון טענה אדריכלית העיר, מוניקה זר ציון כי "תוכנית המתאר הכוללנית אושרה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לאחר שנים רבות של עבודת תכנון. בשלב זה לעיריית הרצליה אין כוונה לקדם את התכניות המפורטות". עם זאת הוסיפה כי "התכנית המאושרת הניחה את התשתית התכנונית כך שכל מתחם יוכל להתארגן האופן עצמאי ולצאת לדרך".

לאחר שהעירייה סירבה לקדם את התוכנית, עלתה ההצעה שהתוכנית תקודם על ידי החברה הממשלתית דירה להשכיר ולא באופן עצמאי בעקבות מורכבות הקרקע לה מספר רב של בעלים פרטיים. כתוצאה מסירובה של העירייה והוועדה המקומית לקדם את התוכנית בעלי הזכויות הגישו בתחילת חודש ספטמבר עתירה מנהלית כנגד הוועדה המקומית והוועדה המחוזית בתל אביב.

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב ממשרד עו"ד מוסרי& חביב המייצגים למעלה מאלף בעלי זכויות, אומרים כי הודעת העירייה לא היתה מפתיעה והיא נמנעה מלקדם את התוכנית ברצינות מ 2007 ועד היום ובנוסף עירית הרצליה לא התעקשה ולא הכניסה לתקנון התכנית את הקביעה שמי שיעשה את התוכניות המפורטות זו תהיה היא. 

כאמור, לאור כך הציעו בתחילת חודש יולי שהמועצה הארצית באמצעות ' דירה להשכיר ' תיקח על עצמה את קידום התכנית. לדבריהם, חלק מתפקידיה לטפל בקרקעות מרובות בעלים גם ששיעור החזקות המדינה בהן נמוך וכעת ניתן לברך על ההחלטה שהתקבלה כתוצאה מההד הציבורי.

עורכי הדין יובל גלאון ועידו סונדרס ממשרד עמית פולק מטלון , המייצגים את עמותת חוף התכלת המאגדת מאות מבעלי הזכויות בקרקע מסרו: "אנו שמחים לשמוע שהמאבק העיקש של העמותה הצליח להניע את מקבלי ההחלטות לפעולה. כעת יש לוודא שרמ"י ודירה להשכיר אכן יפעלו בהקדם לקידום התכניות, ללא בזבוז זמן יקר. בדיוק מסיבה זו גם לאחר שקיבלנו את תשובת יו"ר הוועדה המחוזית הנזכרת בכתבה פנינו לרמ"י ולחברת דירה להשכיר בדרישה כי יעמדו בלוח זמנים מוגדר ומצומצם לקידום התכניות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהדירה להשכירהרצליהחוף התכלתרמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...