אחרי שנתיים של עבודות: נפתחו דרכי הגישה למע"ר הצפוני של תל אביב

עלות הפרויקט היא 90 מיליון שקל, והוא קודם על ידי החברות היזמיות הפועלות במתחם: עזריאלי, ישראל קנדה, נצבא, קבוצת חג'ג' וקרדן. בשלב הבא תיפתח טיילת איילון להולכי רגל ורוכבי אופניים. בימים אלה נבנה גשר שיחבר את האזור לשכונת נחלת יצחק

שיתוף הכתבה
דרכי הגישה למע"ר (כפיר סיון)דרכי הגישה למע"ר (כפיר סיון)

דרכי הגישה למע"ר (מרכז עסקים ראשי) הצפוני של תל אביב - לולאת וולובלסקי, דרך מנחם בגין ודרך השירות המזרחית, נפתחו בטקס שנערך ביום ה' האחרון. לאחר כשנתיים של עבודות, סיימה עיריית תל אביב את העבודות, וכעת נפתחו הדרכים לרווחת הציבור, לתנועת כלי רכב והולכי רגל. הפרויקטים במע"ר הצפוני כוללים את מגדל נצבא, הרחבת מרחב עזריאלי, הקמת מעבר תת-קרקעי, לולאת ולוובולסקי, מגדלי הצעירים/מגדלי ארלוזורוב, מגדל מטרופולין, מתחם תנובה-מידטאון, מגדל H ועוד. 

הפרויקט בוצע במטרה לשפר את התשתיות למשתמשי הדרך שמגיעים למע"ר, על ידי סלילת כביש טבעתי המאפשר כניסות ויציאות מחניוני הבניינים לדרך מנחם בגין דרום ולרחוב מוזס (לפני ביצוע הפרויקט הגישה אליו היתה רק לכלי הרכב הבאים מדרך בגין לכיוון צפון). ליבת הפרויקט היא הקמת מנהרה לכלי רכב שכוללת מערכות תאורה, בקרה, גילוי אש וביטחון. עלות הפרויקט היא 90 מיליון שקל, ויזמי הפרויקט הן החברות היזמיות במתחם המע"ר: עזריאלי, ישראל-קנדה, נצבא, קבוצת חג'ג' וקרדן.

בשלב הבא צפויה להיפתח טיילת איילון להולכי הרגל ורוכבי האופניים. הפרויקט בוצע על ידי העירייה, באמצעות החברה העירונית אחוזות החוף. בימים אלו נבנה גשר שיחבר בין המע"ר הצפוני לשכונת נחלת יצחק.

מתחם המע"ר הצפוני של תל אביב-יפו הוא רצועה צרה בין מגדלי הצעירים למגדל הספירלה, שמקבילה לנתיבי איילון, בין תחנות הרכבת סבידור לשלום. בעירייה מתעתדים שהאזור יהיה אבן שואבת לעסקים ופנאי, והוא מציע 500 אלף מ"ר למשרדים, 2,500 יחידות דיור למגורים, שטחי מסחר, מסעדות, מלונאות, אולם ספורט עירוני וגני ילדים. באזור זה מקודמים פרויקטי תחבורה נוספים, בהם דרך בגין המתחדשת (שדרת הקריה),מהיר לעיר, נתיבים מהירים בנתיבי איילון, רשת אופנידן והרכבת הקלה.

לולאת וולובלסקי (כפיר סיון)לולאת וולובלסקי (כפיר סיון)


ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר כי "דרך המע"ר הצפוני שנפתחה תייצר רצף תנועתי זמין, מהיר ובטוח לכלל באי מרכז העסקים. השבוע הורדנו את הגדרות ופתחנו את דרכי הגישה למע"ר הצפוני. בחודש שעבר הורדנו גדרות בפארק המסילה ובשדרות ירושלים ובחודשים הקרובים נוריד גדרות במקומות נוספים ברחבי העיר".

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי הוסיפה כי "מנהרת המע"ר הצפוני שנחנכה השבוע מבוססת על תוכנית מלפני 20 שנה, שלפיה נבנה מרכז עסקים ראשי בצומת מרכזית, והיא אמורה לנקז תנועת כלי רכב בנתיב תת-קרקעי. לשמחתי, התוכנית כוללת גם חיבור לטיילת הולכי רגל ורוכבי אופניים, שתחבר את אזור התעסוקה של המע"ר הצפוני עם מחלף השלום".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיעיריית תל אביב-יפומיטל להבימע"ר תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...