ניר ברקת: "נפרק את רמ"י שמספסרת בקרקעות המדינה ופוגעת בצעירים"

כך אמר הח"כ מהליכוד לדנה וייס בועידת פסגת הנדל"ן אילת. ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד): "30% מהשיווקים יהיו לדירה להשכיר ו-70% לתוכניות דיור בר השגה"

שיתוף הכתבה
ניר ברקת (RnDmS, depositphotos)ניר ברקת (RnDmS, depositphotos)

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) אומר שמפלגתו תפרק את רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). לטענתו היא "מספסרת בקרקעות המדינה ופוגעת בצעירים". ברקת דיבר אתמול (ג') עם העיתונאית דנה וייס בפסגת הנדל"ן אילת של " מרכז הנדל"ן ". בכנס שנערך בעיר הדרומית השתתפו מאות מבכירי הענף.

וייס ערכה סדרת ראיונות עם מועמדים ברשימות המובילות, לקראת הבחירות לכנסת ה-25 שייערכו ב-1 בנובמבר, בנוגע למשבר הדיור. המרואיינים האחרים היו ח"כ גלעד קריב (העבודה),ח"כ איתן גינזבורג (המחנה הממלכתי),שרון ניר (ישראל ביתנו),ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) וח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד).

ברקת: "הפתרון האסטרטגי לכל אתגר הדיור נמצא בגליל ובגולן, בנגב ובערבה, וביהודה בשומרון. אנחנו נפרק את רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שמספסרת בקרקעות המדינה ופוגעת בצעירים. אני מבין שההתכנסות במרכז הארץ היא קטסטרופה למדינה. ההיצע של הקרקעות נמצא בשאר המדינה, ואנחנו צריכים לדאוג שלזוגות צעירים תהיה סיבה לעבור לפריפריה. הגישה צריכה להיות לתעדף את הפריפריה מלמעלה, ולא רק במשרד הבינוי והשיכון. זה לא תיק ספציפי. צריך לייצר היצע בעזרת הורדת וסבסוד תשומות. כך יוכל להיווצר מיתון ואף ירידה".

חבר הכנסת גלעד קריב (רועי טפר)חבר הכנסת גלעד קריב (רועי טפר)


קריב: "יש גורמים רבים שצריך לטפל בהם כדי לפתור את משבר הדיור, אבל בסופו של דבר, כל עוד המדינה רואה בקרקעות מכשיר להגדלת הכנסות ולא פתרון למשבר הדיור, יש בעיה. הצעד הראשון שצריך לעשות הוא הגדרת יעד ברור: 50% מהקרקעות ישווקו לדיור בר השגה. הצעד השני צריך להיות בינוי של 150 אלף דירות בפרויקטים של דיור מוסדי (שכירות ארוכת טווח),בשיתוף פעולה בין הממשלה לרשויות המקומיות ולגופים השונים. מי שלא אומר את הדברים האלה - משקר לציבור".

גינזבורג: "אי אפשר לפתור משבר כה רציני בשנה. עם זאת, השנה שווקו הכי הרבה דירות בשבע השנים האחרונות. המחירים יתחילו לרדת כשהממשלה תתחיל להעביר החלטות להורדת המחירים ותיקון שוק הדיור". 

שרון ניר (רועי טפר)שרון ניר (רועי טפר)


ניר: "אנחנו נתונים במשבר עולמי, אבל הריבית בארץ היא מחצית מזו שקיימת בכלכלות העולם. המפתח לשינוי ולבלימת המחירים הוא הגדלת ההיצע. מספר התחלות הבנייה השנה נמצא בשיא של 20 שנה. אנחנו נראה האטה ובלימה בנתוני המשכנתאות בספטמבר. מדובר במשהו שצריך להסתכל עליו בראייה ארוכת טווח, ולא זבנג וגמרנו.

חבר הכנסת איתמר בן גביר (רועי טפר)חבר הכנסת איתמר בן גביר (רועי טפר)

 
בן גביר: "אין לי בעיה עם כניסת פועלים, אבל אני כמובן מעדיף עבודה עברית. יש לי בעיה כשהעובדים האלה לוקחים את הקבלנים לבית משפט ותמיד זוכים – אני רוצה לשנות את זה. אני גם רוצה לתקן את חוסר השוויון בין ההנחות שמקבלים יהודים שמשרתים בצבא לערבים ששירתו בצבא - בדואי מקבל יותר ממוסלמי, שמקבל יותר מיהודי – אני רוצה דין שווה לכל מי שמשרת בצבא. אני חושב שאנחנו צריכים להתמקד בנגב ובגליל - צריך להקל ולאפשר בנייה עירונית גם בנגב וגם בגליל. קרקע בסלמה עולה משמעותית פחות מקרקע בצורית". 

טופורובסקי: "השנה נרשם שיא מאז ימי אריק שרון בהתחלות בנייה: שיא בשיווקים, שיא במכרזים שיצאו. אנחנו צריכים להמשיך את זה בכוח רב. ראינו עכשיו את הרפורמה לרישוי עצמי שתקטין את הביורוקרטיה. לא ייתכן שלוקח כל כך הרבה זמן להשיג היתר בנייה במדינה הזו. אפשר לבנות בשיטה זולה יותר. אנחנו נעלה את השיווקים של דירה להשכיר ל-30%, ול-70% בתוכניות דיור בר השגה (דירה בהנחה ומחיר מטרה, ד"ו). אנחנו נטפל בכל האלמנטים האלה ביחד, אנחנו רואים את המהלכים שהתחיל יאיר לפיד כששימש שר האוצר ב-2014. אני לא רוצה לפגוע בביקוש - אני רוצה להעלות את ההיצע". 
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איתן גינזבורגניר ברקתגלעד קריבפסגת הנדל"ן אילתבחירות 2022שרון ניראיתמר בן גבירבועז טופורובסקידנה וייס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...