יו"ר התאחדות הקבלנים: "אם יאמצו את תוכנית החירום שלנו - נקפיא מחירים"

ראול סרוגו דיבר היום בפסגת הנדל"ן אילת של "מרכז הנדל"ן". הוא הציע עסקת חבילה בין הקבלנים, הרשויות והיזמים, שכוללת תמרוץ לרשויות, מכירת כל קרקעות המדינה, משרד אחד שיהיה אחראי לבינוי ותשתיות, והקמת מטרופולינים חדשים. "המגזר העסקי לא יסבול בחירות שישיות, וייקח בהן חלק כדי לפתור את הבעיות אחת ולתמיד"

שיתוף הכתבה
ראול סרוגו בפסגת הנדל"ן אילת (עדי טפר)ראול סרוגו בפסגת הנדל"ן אילת (עדי טפר)

"הקבלנים מוכנים להקפיא מחירים - בתנאי שיקום צוות בין-ממשלתי, שיאמץ את תוכנית החירום של התאחדות הקבלנים". כך אמר היום (א') יו"ר התאחדות הקבלנים ובוני הארץ, ראול סרוגו, בכנס "פסגת הנדל"ן אילת" של מרכז הנדל"ן , שנפתח היום בעיר הדרומית, בנוכחות מאות מבכירי הענף

סרוגו הציג את תוכנית החירום של התאחדות הקבלנים למשבר הדיור. הוא הדגיש כי "אומרים שהקבלנים חגגו עד עכשיו, וכעת הם צפויים להפסיק לחגוג. אצלנו אין חגיגות. מחירי הקרקעות עולים פי ארבעה ממחיר הדירות. עצירת שרשרת האספקה מתרחשת בכל עולם, ולכן הסיכונים שלנו גדלים. כשמחירי הדיור עולים זה לא טוב לנו".

"אין בועה - זה כדור בטון"

"צריך לבסס מדיניות על נתונים ולא על הגיגי לב. מדינת ישראל לא מצליחה לפתור את הבועה כבר 15 שנה. אין בועה - זה כדור בטון. כלכלת ישראל והמגזר העסקי לא יסבלו בחירות שישיות. המגזר העסקי ייקח חלק בבחירות השישיות כדי לפתור את הבעיות אחת ולתמיד.

"לא שמעתי מאף גורם - לא יש עתיד, לא הליכוד, לא המחנה הממלכתי, לא הציונות הדתית - תוכנית רצינית לאיך פותרים את משבר הדיור. הציבור מצפה לזה. אנחנו מייצגים את ענף הבנייה בכללותו. יש לנו אינטרסים, והם מתלכדים עם האינטרסים של אזרחי ישראל. אני חש לא בנוח כשהמשכנתאות עולות וכשמדד תשומות הבנייה עולה.
עוד אמר סרוגו כי "אנחנו מתבססים על נתונים. מ-2012 ועד 2021 היתה עלייה של 85% במחירי הדיור. כדי לפתור את המשבר יש להכיר בזכות לקורת גג לכל אדם - זה צורך בסיסי. אם המדינה לא מספקת את זה, יש כשל שוק. יש מחסור אדיר בתשתיות. חסרות 200 אלף דירות.

"אוכלוסיית ישראל תוכפל בשני העשורים הקרובים. אנחנו מדברים על כך שממשלת ישראל צריכה לנקוט צעד בלתי מידתי. הפעם האחרונה שנחתמה עסקת חבילה היסטורית כזו היתה בשנות השמונים, בתקופת האינפלציה. חתמו אז על עסקת חבילה שהורידה את האינפלציה מ-45% לשיעור חד ספרתי. אנחנו מדברים על עסקת חבילה בין הרשויות, הממשלה והיזמים.

"היעד: 100 אלף דירות בתוך שלוש שנים"

"היעד הוא לבנות 100 אלף דירות לאורך שלוש שנים, על ידי מכירה של כל קרקעות המדינה. צריך למכור אותן במחירים של 2019. הקבלנים יתחייבו להקפיא את מחירי הדיור מידית. הרשויות המקומיות יקבלו 40 אלף שקל על כל היתר בנייה. זה יהיה תמריץ לא לעכב בנייה. זה יעלה למדינה 15 מיליארד שקל בשנה - טיפה בים ביחס להכנסות מכירת הקרקע.

"עד 2031 נוריד את הגירעון בדירות, וזה יאפשר לישראל להיערך לדור הבא - עם 18 מיליון תושבים. הממשלה תקים משרד שיכלול את כל גורמי התכנון: משרד התכנון, הבנייה והתשתיות. במקום שמשרד התחבורה יקים תשתיות, ומשרד הבריאות יבנה בתי חולים – המשרד החדש יקים אותם. אנחנו צריכים פרויקטור שיוביל את הדיור".

סרוגו אף הוסיף כי "אנחנו צריכים הגדלה בהשקעה ובתשתיות. במסגרת הזינוק בהתחלות הבנייה, חייבים להגדיל את ההתחדשות העירונית - מיליון דירות על השולחן באזורי הביקוש. אנחנו חייבים להגדיל את ההתחדשות העירונית ב-50%, להסיר חסמים ולקבוע יעדים".

יו"ר התאחדות הקבלנים אף העלה כמה הצעות שיסייעו אף הן, לדבריו: "חייבים לאפשר את הרישוי העצמי בכל סוגי הבנייה ובכל קרקע. בשנתיים האחרונות עלה מחיר הרישוי לקבלנים ב-200 אלף שקל, רק בגלל הרגולציה. צריך להגדיל את מכסת העובדים - צריך להגדיל ב-50 אלף את מספר העובדים במקצועות הרטובים (רצפות, טייחות, ברזלנות וטפסנות, דנ"ק). לא רק עובדים זרים ופלשתינאים. צריך לבטל את המכסות של העובדים פלשתינאים. נצטרך להוסיף עובדים ישראלים בעבודות הגמר.

"המשבר האמיתי עוד לפנינו. מה שבנינו בתוך 100 שנה, צריך לבנות ב-25 שנה. חייבים לבנות בישראל שני מטרופולינים מודרניים על מגדלים. בקרוב התאחדות הקבלנים תציע להקים ברמת הנגב מטרופולין. המדינה יכולה לתקצב את זה בשילוב עם שוק ההון. ערים של מגדלים עם יותר מ-100 קומות. ערים שמייצרות אנרגיה, עיר עם אפס זיהום אוויר. הצעירים צריכים להגיע לשם. מספיק עם שדרות רוטשילד בתל אביב - צריך עיר חדשה עם שדרות רוטשילד משלה, אחרת אי אפשר יהיה לגור בתל אביב, ירושלים וחיפה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משבר הדיורראול סרוגוהתאחדות בוני הארץפסגת הנדל"ן אילת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...