הוועדה המחוזית ירושלים תגביל היתרים בשכונת נווה יעקב כדי לקדם תוכנית התחדשות כוללת

המתחם שאליו התייחסה הוועדה הוא בגודל של 40 דונם, וכיום יש בו ארבעה בניינים שבהם 128 דירות בסך הכל, שבמקומן יוקמו 450 דירות. הוועדה גם הפקידה תוכנית לבניית 240 דירות בשכונת קריית מנחם בעיר, בהם 60 דירות קטנות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בשכונת קרית מנחם בירושלים (בריידמן אגמון אדריכלים)הדמיה של התוכנית בשכונת קרית מנחם בירושלים (בריידמן אגמון אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, החליטה באחרונה לקדם שתי תוכניות להתחדשות עירונית בשכונות קרית מנחם ונווה יעקב בירושלים. הוועדה החליטה להגביל הוצאת היתרי בנייה בשדרות נווה יעקב לשם קידום התחדשות עירונית , בראייה כוללת על שטח של כ-40 דונם, ולהפקיד תוכנית להקמת 238 יחידות דיור ברחוב פנמה.

הוועדה החליטה על הגבלת הוצאת היתרי בנייה במתחם בשדרות נווה יעקב, בשכונת נווה יעקב, לשם מתן עדיפות לקידום תוכנית להתחדשות בראייה כוללת. מדובר במתחם הכולל ארבעה בנייני שיכון ותיקים שבהם 128 יחידות דיור, וכן חלק מפארק פיטרי, שצמוד לקו האדום של הרכבת הקלה וסמוך למרכז מסחרי וקהילתי. 

הוועדה ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בקידום תוכנית להתחדשות עירונית בראייה כוללנית במתחם, המצוי בסמוך לתוואי רכבת קלה. בהתאם לכך, הוועדה קבעה שתפורסם הודעה על הכנת תוכנית להתחדשות עירונית מתחמית, באמצעות הריסת המבנים הקיימים והקמת תשעה מבנים בני עד 12 קומות, ובהיקף של כ-450 יחידות דיור, תוך שדרוג משמעותי של המרחב הציבורי. התוכנית מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון , ונערכה על ידי פלד-קימלמן אדריכלים ומתכנני ערים.

במקביל, בשכונת קרית מנחם, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב פנמה, הכוללת 238 יחידות דיור, שייבנו בשני מגדלים בני 30 קומות עם קומת מסחר. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, 60 יוקצו לדירות קטנות. המתחם ממוקם בסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה, שצפויה להתחיל לפעול ב-2023.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי, תוך הקצאת שטח לטובת מוסדות ציבור. היא מרחיבה את זכות הדרך (התחום שבין שתי המדרכות משני הצדדים ומה שביניהן - כביש/מדרחוב/שבילי אופניים) ברחובות הסמוכים ומבטלת כביש לטובת שטח ציבורי פתוח בהיקף של כ-1.3 דונמים לכלל תושבי השכונה. כיום יש במתחם 48 יחידות דיור בשני מבני מגורים בני שלוש קומות, שייהרסו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הוגשה על ידי יהודה רחמים חברה לבניין, ונערכה על ידי בריידמן-אגמון-וויסבאום אדריכלים.

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי, ציינה כי "התוכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית, בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, בפרט בסמוך לצירי הרכבת הקלה. זאת כדי לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר, תוך הימנעות מבנייה בשטחים פתוחים ככל הניתן. מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה השכונות לציר הרכבת הקלה, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית ולהחייאת הרחובות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתירושליםהוועדה המחוזית ירושליםקריית מנחםשירה תלמי באבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...