על רקע האכזבה מההסכם הענפי: המנופאים הקימו איגוד חדש

הקמת האיגוד מגיעה על רקע האכזבה של מנופאים מההתנהלות של ההסתדרות הכללית בחתימת הסכם ענפי, תוך התעלמות מסוגיות כגון תאונות עבודה והפרה של זכויות עובדים

שיתוף הכתבה
מנוף (צילום: חי דימיטרי)מנוף (צילום: חי דימיטרי)

ההסתדרות הלאומית הודיעה היום  (ה') על הקמתו של איגוד עצמאי למנופאים מבית ההסתדרות הלאומית, למטרת הסדרת המקצוע ושיפור תנאי ההעסקה בו. 

הקמת האיגוד מהווה חלק מניסיון ההתבססות של ההסתדרות הלאומית כגורם מתחרה להסתדרות הכללית בענף הבנייה. לדברי ההסתדרות הלאומית,  הקמת האיגוד מגיעה על רקע תחושת האכזבה של מנופאים רבים מההתנהלות הבעייתית של ההסתדרות הכללית בענף, ובעיקר "עקב חתימת הסכם ענפי חדש מאחורי גבם של המנופאים, תוך התעלמות מדרישותיהם ומסוגיות שהעלו  – כגון הכשרות מזויפות, תאונות עבודה והפרה סיטונית של זכויות עובדים". הם מתייחסים להסכם שנחתם ביוני השנה  לכלל עובדי הבנייה , ובו קיבלו העלאה של 50% בשכר לכל שעת עבודה.

סדר היום של האיגוד החדש יכלול התנגדות  להסכם הענפי החדש (אשר כניסתו לתוקף מותנית בהחלטה של שרת הכלכלה על פרסום צו הרחבה),מאבק בתאונות עבודה, תיקון עיוותים ברגולציה המסדירה את העסקת המנופאים ושיפור פעילות הרווחה והרחבת ההטבות עבור ציבור המנופאים. 

בראש האיגוד יעמוד דן ורשבסקי, שמוביל את ציבור מפעילי עגורן צריח, והוא יוביל את האיגוד לצד חברי מזכירות האיגוד אשר ייבחרו בקרוב מקרב המנופאים. האיגוד החדש יקבל תמיכה מקצועית מקיפה, לרבות ליווי צמוד של היועץ המקצועי שי בירן, אשר כיהן בעבר כסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות הכללית, וליווה וקידם את כל ההישגים של המנופאים בעבר, לרבות הסכם המנופאים, מכתב השרים בעניין הבטיחות, הרחבת ההשתלמויות, שיפור ההכשרות ועוד.

זהו הארגון המקצועי השלישי שמוקם בהסתדרות הלאומית (בהמשך לארגון גננות מחנכות וארגון נהגי התחבורה הציבורית),ולאחרונה בחרו עובדי קבוצת קימברלי קלארק לעבור מההסתדרות הכללית להסתדרות הלאומית. 

לדברי דן ורשבסקי, יו"ר האיגוד: "ענף הבניין הוא אחד הענפים המרכזיים בכלכלת המדינה, והמנופאים ממלאים בו תפקיד מרכזי, אך נאלצים לעבוד  יום יום בתנאים פיזיים קשים ומסכני חיים, בענף שמתנהל כמו ג'ונגל. בשנים האחרונות המנופאים הופקרו, ואלה שמתיימרים לייצג אותם נרדמו בשמירה. מהיום, כל זה הולך להשתנו!".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, הוסיף: "אנו שמחים לקבל את ציבור המנופאיות והמנופאים למשפחת ההסתדרות הלאומית. יחד נקים את איגוד המנופאים הראשון בישראל, ונעניק לו את כל הסמכויות והמשאבים הנדרשים כדי לשפר את תנאי עבודתם ולקדם את המקצוע ואת הבטיחות בעבודה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איגוד המנופאיםההסתדות הלאומיתדן ורשבסקייואב שמחי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...