לאחר שנים של עיכובים: 87% ממתחם לודוויפול בדרום ת"א נמכרו לאחים חג'ג' תמורת 230 מ' שקל

שטח הקרקע הכולל הוא בגודל של כ-18 דונם. החברה הבת מימשה את הרוב המכריע של הסכמי האופציות לרכישת כ- 6,650 מ"ר במקרקעין

שיתוף הכתבה
צחי ועידו חג'ג' (שי תמיר)צחי ועידו חג'ג' (שי תמיר)

קבוצת חג'ג', בבעלותם של האחים צחי ועידו חג'ג', הודיעה היום (ד') לבורסה כי היא מימשה את רוב האופציות לרכישת מתחם לודוויפול בדרום תל אביב ביום ה' האחרון באמצעות חברת הפרויקט  א. הלל -  שותפות של קבוצת חג'ג' עם חברות שבבעלות רונן חצור ורונן בן מוחה. המתחם נמצא בין נתיבי איילון וכביש 1  לדרך קיבוץ גלויות.

שטח הקרקע הכולל הוא בגודל של כ-18 דונם. נכון למועד זה התקשרה חברת הפרויקט בהסכמי מכר לרכישת כ- 6,650 מ"ר במקרקעי הפרויקט, המשקפים כ- 87% מזכויות הבעלים הפרטיים במקרקעי הפרויקט ולרכישת כ - 3,000 מ"ר נוספים המצויים במתחם אך אינם נכללים במקרקעי הפרויקט  בתמורה לסך כולל של כ- 230 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. כאשר סך עלות רכישת הזכויות של  לרבות נשיאת החברה בהוצאות משפטיות של בעלי הקרקע, החזר הוצאות שהוצאו לקידום התב"ע הקיימת כיום, תיווך וכיו"ב, עתיד להסתכם בכ- 270 מיליון שקל.  על התוכנית הכריזה חג'ג' בנובמבר בשנה שעברה וציינה כי היא מותנית באישור איחוד וחלוקה שהיה קשה להשיג עד כה. 

המשפחות יפוצו

שכונת מתחם לודוויפול הוקמה לאחר הקמת המדינה במטרה לשכן עולים חדשים. השכונה נותרה  ללא פיתוח מתאים,  ועם השנים נסללו והורחבו הכבישים ומסילות הרכבת סביב שטח השכונה, מה שגרם לניתוקה הגאוגרפי מהשכונות הסובבות.  כיום חיות בשכונה 20 משפחות בבתים צמודי קרקע בנוסף לבעלי קרקע שאינם גרים בשכונה שיפוצו על ידי חג'ג' בסכום שלא מסרה החברה. יתרת הזכויות שייכת לגופים ציבוריים כדוגמת נתיבי איילון ועיריית ת"א.

 

במהלך כ-30 השנים האחרונות ניסו יזמים רבים לאגד את בעלי הקרקע במתחם ולקדם תוכניות להשבחת הקרקע. בשנת 2016 אושרה תכנית להקמת מתחם תעסוקה בשטח של כ-12.5 דונם ועם היקף זכויות של כ-74 אלף מ"ר.

 

לדברי החברה, במהלך כ-30 השנים האחרונות ניסו יזמים רבים לאגד את בעלי הקרקע במתחם ולקדם תוכניות להשבחת הקרקע. בשנת 2016 אושרה תכנית להקמת מתחם תעסוקה בשטח של כ-12.5 דונם ועם היקף זכויות של כ-74 אלף מ"ר. עם זאת אחד התנאים להוצאת היתר בנייה לתוכנית זו הוא אישור תכנית איחוד וחלוקה, שלא מומש עד כה בשל ריבוי הבעלים, חוסר הסכמות והיעדר יזם או גוף אשר יפעל לאיגודם.

בנוסף לכך, תכנית המתאר של העיר ת"א, תא/5000 , מאפשרת להגדיל את זכויות הבניה לכדי כ-160 אלף מ"ר. לאחר מימוש האופציות החברה צפויה לקדם מיד את התכנון במתחם  שיכלול הקמת מתחם תעסוקה ומסחר מתקדם וייחודי בשער הכניסה הדרומי לעיר ת"א.

את קבוצת חג'ג' יצגו בעסקה עו"ד נדב אברמוביץ ועו"ד ליאור פונקלשטיין ממשרד חג'ג' בוחניק וינשטיין, יחד עם עו"ד ניר אדרי ועו"ד אבי בן משה ממשרד מטרי מאירי וכט. את בעלי הקרקע יצגו בעסקה עו"ד צחי נרקיס ועו"ד יעל נתן ממשרד פירון ועו"ד דוד בסון ועו"ד יוסי קליין ממשרד הרטבי בורנשטיין בסון. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'האחים חג'ג'מתחם לודוויפול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...