עיריית תל אביב מכריזה מלחמה על משכירי דירות ב-Airbnb

צו הארנונה בת"א ל-2019: תעריף של כ-121 שקל למ"ר למשכירי דירות מגורים לתקופות זמן קצרות • תעריף הארנונה לדירת מגורים רגילה עולה ל-52.2 שקל למ"ר

שיתוף הכתבה
רון חולדאי רון חולדאי

עיריית תל אביב מכריזה מלחמה על משכירי דירות מגורים לתקופות זמן קצרות כדוגמת Airbnb: הנהלת העירייה בראשות ראש העיר רון חולדאי אישרה אמש את צו הארנונה לשנת 2019, ובו הקפיצה את תעריפי הארנונה לדירות כאלה ל-120.89 שקל למ"ר – יותר מפי 2 מדירת מגורים רגילה. העירייה טוענת כי תופעה זו פוגעת באורח החיים של התושבים ובמחירי השכירות.

מהעירייה נמסר, כי "בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת בעיר תל אביב-יפו תופעה של השכרות דירות מגורים לתקופות זמן קצרות. ההשכרה נעשית בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט המתמחים בהשכרה זו, כדוגמת Airbnb. נוכח העלייה החדה במספר הדירות המושכרות באופן מסחרי לתקופות ארוכות והפגיעה הנגרמת עקב כך לאורח החיים של התושבים בפרט ולמחירי הדיור בשוק השכירות בכלל, נקבע תעריף אחיד של 120.89 למ"ר לשנה". 

חולדאי עצמו הגיב הנושא ואמר כי "המדיניות החדשה אותה אנחנו מקדמים במסגרת צו הארנונה לשנת 2019 נועדה להסדיר את המספר ההולך וגדל של דירות שהופכות לעסק של דירות נופש במשרה מלאה, תופעה שבטווח הארוך מעלה את עלויות הדיור לצעירים בעיר וכן את העלות הכוללת של החיים בעיר, בעיקר לצעירים ולמשפחות". 

נציין כי מהלך שכזה דורש את אישור מועצת העיר ושל משרד הפנים והתעריפים הסופיים אמורים להתפרסם ע"י המשרד בחודש הבא.

עוד לפי צו הארנונה שאישרה העירייה ושיובא לאישור מועצת העירייה ב-18 בפברואר, התעריפים עולים ב-0.32% בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים. התעריף לדירת מגורים בת"א יעלה ל-52.20 שקל למ"ר – "מהנמוכים מבין הערים הגדולות", טוענת עיריית ת"א. כן אושרה הנחה של 5% בארנונה לחיילי מילואים פעילים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיAirbnbעיריית תל אביבצו הארנונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...