משרד השיכון ורשות החדשנות יעניקו מענקים לחברות פיתוח טכנולוגיית בניה מודולרית

הגופים פרסמו קול קורא להגשת מועמדות, כאשר הזוכים יקבלו מענק של עד 50% מהוצאות הפיתוח. את ההצעות ניתן יהיה להגיש עד ה-18 באוקטובר

שיתוף הכתבה

משרד הבינוי והשיכון ורשות החדשנות יעניקו מענקים לחברות שיפתחו טכנולוגיית בנייה מודולרית. המשרדים פרסמו קול קורא ראשון שנועד לקדם את שיטת הבנייה הזו כמרכיב רחב היקף בתהליכי הבינוי בארץ. הזוכים יקבלו מענק כספי, ששיעורו ינוע בין 30% ל-50% מהוצאות הפיתוח שיאושרו על ידי הוועדה. מענק זה הוא בנוסף למענק בגובה דומה שהציע באפריל השנה משרד השיכון לחברות שיציעו טכנולגיות לשיפור הליך הבנייה.

כחלק מהטמעת תהליכי חדשנות בענף הבנייה, בכוונת הגופים לסייע במתן מענקים לחברות המעוניינות להקים מבני מגורים מיחידות מודולריות בבנייה רוויה, כדי להדגים את תועלות השיטה המודולרית ולהוכיח היתכנותה בישראל. בשיטה זו, יחידות המגורים מיוצרות במפעל, כולל הגמרים, משונעות לאתר הבנייה ומורכבות באתר עצמו על שלד המבנה. במסגרת היוזמה החדשה קוראים הגופים לחברות להגיש הצעות לתוכניות פיתוח והדגמה טכנולוגית של הקמת מבנה מגורים בבניה רוויה, המורכב מיחידות מודולריות כאמצעי בנייה מחדש ובעל יתרונות בתחום.

לדברי הגופים יוזמי המענק תהליך הייצור המודולרי הוכיח עצמו כמדויק יותר וקצר יותר וצפוי להביא לשיפור הפריון: "שיטה זו נוסתה במספר מדינות בעולם, ומחקרים מראים על קיצור משך הביצוע בעשרות אחוזים, כמו גם שיפור הבטיחות באתרים, הגדלת הפוטנציאל להפחתת עלויות הבנייה, שיפור תועלות סביבתיות, ושיפור איכות הבנייה. כמו כן, יישום שיטות חדשניות בענף הבנייה כגון השיטה המודולרית, מוטת תיעוש, יביא לקידום הליכי אוטומציה ורובוטיקה במפעלים בתחום הבנייה". ליוזמה שותפים גם משרד הכלכלה, משרד האוצר ולטובת המהלך נרתמו גם המכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון, קהילת החדשנות לבנייה חכמה "קונטק", התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים בוני הארץ.

הקול הקורא יהיה פתוח להגשה עד ה- 18 באוקטובר ומיועד עבור חברות יזמיות,  קבלניות, או חברות תעשיית ייצור בענף הבנייה הרשומות בישראל. הבחירה בזוכים, תיעשה על פי שיקולה של ועדה משותפת של רשות החדשנות ומשרד הבינוי והשיכון, והתמיכה הכספית תינתן לחברות אשר הן בעלות הקניין הרוחני של הטכנולוגיה המוצעת בפרויקט, ואשר עברו בדיקה מקדימה מטעם היחידה לבדיקה ולאישור שיטות בנייה חדשות בטכניון.

לדברי אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : " משרד הבינוי והשיכון שם לעצמו למטרה להתמודד עם משבר הדיור באמצעות כלים רבים ומגוונים. אחד הכלים המרכזיים הינו הטמעת החדשנות בשוק הבניה הישראלי לעידוד התייעלות, להתפתחות הענף ולהגדלת הפריון לרווחת כלל הציבור. המשרד דוגל בקידום ובהטמעת פתרונות טכנולוגיים חדשניים, כגון הבנייה המודולרית אשר מיושמת ברחבי העולם כשיטה מתועשת המצמצמת את משך הביצוע ובכך משפרת את הפריון להגדלת ההיצע". 

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, מוסיף: "השיטה המודולרית נבחנה לעומק על ידי הגורמים המקצועיים ברשות החדשנות ומשרד הבינוי והשיכון, ונבחרה להדגמה טכנולוגית. אנו מאמינים כי שילוב שיטה זו בענף הבנייה בישראל יוביל הטמעה של טכנולוגיה משנת מציאות, ויקדם פיתוח ענף הייטק חדש של טכנולוגיות בניה בעל ערך כלכלי למדינת ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןרשות החדשנותטכנולוגיות בנייהבניה מודולרית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...