מגדלים בשמי אשדוד: קבוצת סופרין מקדמת פינוי-בינוי של 1400 דירות

את הפרויקט רחב ההיקף מקדמת החברה ברובע ב', ובמסגרתו יהרסו כ־318 דירות קיימות, כך עולה מדוחותיה הכספיים של החברה. העלות המוערכת של הפרויקט: כ־1.4 מיליארד שקלים

שיתוף הכתבה
צחי סופרין בעל השליטה בקבוצת סופרין (נווה אביאני)צחי סופרין בעל השליטה בקבוצת סופרין (נווה אביאני)

קבוצת סופרין מקדמת פרויקט פינוי בינוי רחב היקף לבניית 1,400 דירות ב־6 מגדלים ברובע ב' באשדוד. כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של הקבוצה למחצית הראשונה של 2022. מבדיקת " מרכז הנדל"ן עולה כי הפרויקט יוקם במתחם ששטחו 28 דונם ברחובות הרב מימון ובורכוב, כאשר על המקרקעין מצויים כיום 18 בנייני מגורים הכוללים 318 יחידות דיור.

בפברואר 2022 הודיעה החברה כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מהמניות של חברת ספיר התחדשות עירונית (ג.ז.) בע"מ, שיזמה וקידמה את הפרויקט עד כה, אולם עצם קידומו נחשף רק כעת. להערכת החברה, העלות הכוללת של הפרויקט היא כ- 1.4 מיליארד שקל והקמתו לא צפויה להתחיל בשלוש השנים הקרובות.

לדברי צחי סופרין , בעל השליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין: "אנו רואים בסגמנט ההתחדשות העירונית פן חשוב בפיתוח העסקי של החברה, הצפוי לצמוח בשנים הקרובות בענף המגורים וזאת כתוצאה ממיעוט הקרקעות הפרטיות וההתקדמות האיטית של הפשרתן לבניה בשוק החופשי או בשחרור קרקעות ברמ״י לאותה המטרה.

"במקביל אנו רואים שיותר ויותר דיירים במתחמים ותיקים מגלים נכונות לקדם תהליכי פינוי בינוי בשכונות שלהם וכך גם הרשויות המקומיות הבינו כי זוהי כרגע האלטרנטיבה הטובה ביותר לפיתרון מצוקת הדיור".

אילן שוורצזורגן, מנכ"ל קבוצת סופרין התייחס גם הוא לעסקה ואמר כי "עסקה זו מביאה לידי ביטוי את יכולתה של החברה לאתר פרויקטים ייחודיים, בהם קיים פוטנציאל השבחה משמעותי, ולייצר מהם רווחים שוטפים. אנו ממשיכים לקדם פרויקטים שונים ולבסס את מעמדה המוביל של קבוצת סופרין בתחום קבוצות הרכישה, לצד הרחבת פעילות הייזום והנכסים המניבים".

עלייה של 54% בהכנסות החברה

באשר לדוחותיה הכספיים הקבוצה רושמת עליה בהכנסות במחצית הראשונה של שנת 2022 אשר טיפסו בכ-54% לכ-62.3 מיליון שקל, לעומת כ-40.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של שנת 2022 עלה בכ-55.6% לכ-18.6 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל בשנת 2020. ממאזנה של החברה עולה, כי הונה העצמי, נכון לסוף יוני 2022, עומד על כ-142.5 מיליון שקל.

ההכנסות משירותי ניהול הנדסי ופיקוח במחצית הראשונה של שנת 2022 עלו בכ-54.8% לכ-49.3 מיליון שקל, לעומת כ-31.8 מיליון שקל במחצית המקבילה של השנה החולפת. העלייה נבעה בעיקר מהתקדמות בפרויקט מגדלי העתיד. ההכנסות מחלק החברה ברווחי חברות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני עלו במחצית הראשונה של שנת 2022 לכ-12.9 מיליון שקל לעומת 3.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

לדברי מנכ"ל החברה שוורצזורגן: "אנחנו מציגים גידול חד בהכנסות וברווח הנקי למחצית הראשונה של 2022, המשקף את תנופת הפעילות המואצת שבה קבוצת סופרין נמצאת כיום. תוצאות החציון משקפות, בין היתר, את יכולות החברה אשר באו לידי ביטוי במימוש האופציה בפרויקט מגדלי עתיד בירושלים וקידום מספר פרויקטים נוספים שצפויים לתמוך בהמשך צמיחתה של קבוצת סופרין בשנים הבאות. בין היתר, חתמנו לאחרונה על הסכם אופציה לרכישת הזכויות בקרקע ברח' הלח"י בבני ברק להקמת פרויקט משמעותי שלהערכת החברה לא יפחת מ-45 אלף מ"ר, למטרות מסחר ומשרדים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתקבוצת סופריןאשדודסופריןפינוי בינוי רווחדוחות כספיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...