שני הרוגים וארבעה פצועים בתאונה באתר בניה בטירת כרמל

המקרה אירע ברחוב השיחרור בפרויקט שבונה חברם עמרם אברהם ביצועים, שלושה מהפצועים נפצעו באופן בינוני ופונו לבית חולים רמב"ם, פצוע קל התפנה בעצמו מהזירה

שיתוף הכתבה
מתוך זירת האסון (צילום: איחוד והצלה) מתוך זירת האסון (צילום: איחוד והצלה)

מכולה נפלה הבוקר (א') באתר בנייה של חברת עמרם אברהם ביצועים ברחוב השיחרור בטירת כרמל והביאה למותם של 2 פועלי בניין בשנות ה-30 לחייהם, ופצעה ארבעה פועלים נוספים - שלושה בינוני אשר פונו לבית החולים רמב"ם ואחד קל. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה. 

במוקד 100 התקבל לפני זמן קצר דיווח, בדבר תאונת עבודה באתר בניה ברחוב הפלמ"ח בטירת כרמל במסגרתה מכולה שהתנתקה ממקומה נפלה ומחצה 2 פועלים שמותם נקבע במקום. על פי גורמי רפואה, שני פועלים נוספים נפצעו באורח בינוני ופועל נוסף נפצע באורח קל. המשטרה פתחה בבדיקת הנסיבות ונציג משרד העבודה זומן למקום.

דובר מד"א, זכי הלר: בהמשך לאירוע באתר הבנייה ברחוב השחרור בטירת כרמל.
מדובר במכולה שנפלה מגובה על על גבי מכולה אחרת שעמדה על הקרקע. סה"כ באירוע 6 נפגעים, בהם 2 הרוגים, 3 במצב בינוני, 1 במצב קל. הפצועים פונה ע"י צוותי מד"א לבי"ח רמב"ם. 

פראמדיק מד"א מוחמד טאבש: כשהגענו למקום הבחנו במכולה שנפלה מגובה על גבי מכולה אחרת. מתחת למכולה נלכדו 2 גברים כבני 30, הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שהם חולצו נאלצנו לקבוע את מותם. מתוך המכולה שנפלה חולץ גבר כבן 50, בהכרה מלאה עם חבלה רב מערכתית במצב בינוני. בנוסף פונו מהמקום עוד 2 פצועים כבני כ30 במצב בינוני עם חבלות ופצוע במצב קל עם חבלת בראש.

ד"ר הדס תגרי ‏מייסדת ומנהלת‏ "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה‏": "ההרוגים ה-42 וה-43 בתאונות עבודה מתחילת השנה, ה-19 וה-20 באתרי הבנייה. שני עובדים נהרגו, ו-4 נפצעו הבוקר לאחר שמכולה שנפלה מגובה באתר בנייה בטירת כרמל - ככל הנראה מעלית משא שהתנתקה - נפלה על מכולה אחרת בה שהו אנשים; שני עובדים נפצעו באורח אנוש ובהמשך נקבע מותם, 3 נפצעו באורח בינוני וקל וחולצו על ידי כוחות כיבוי והצלה; מבצעת הבנייה באתר, הנמצא ברחוב השיחרור בעיר: ' עמרם אברהם ביצועים'.

"בנובמבר אשתקד נהרג באתר 'פרויקט הברון' בביצוע החברה בפרדס חנה סיף חנתולי בן ה-22 לאחר שנפל מגובה הקומה השמינית; על אף שכשליש מתאונות העבודה הקטלניות בשנים האחרונות התרחשו באזור הצפון, כתבי אישום בודדים בלבד הוגשו בגין רשלנות שהובילו למות העובדים; מספר מפקחי הבטיחות במנהל הבטיחות צנח בשנתיים האחרונות מ-90 ל-70; התנהלותה המנומנמת של המדינה מפקירה את חייהם ושלמות גופים של העובדים במקומות העבודה המסוכנים".

עיריית טירת כרמל פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה בו נכתב: "תושבים יקרים, הבוקר פקד את טירת כרמל אסון כבד, כאשר במהלך תאונת עבודה שאירעה באתר הבניה ברחוב השחרור, קרסה מעלית משא על קרוואן שבו שהו מספר פועלים שעובדים באתר. כוחות ההצלה שהוזעקו לאתר, פינו שישה נפגעים, מתוכם שני הרוגים, שלושה פצועים בינוני ופצוע קל אחד.

"ראש העיר אריה טל ומנכ"ל העירייה אבישי כהן, הגיעו לאזור התאונה וליוו את פעולות החילוץ. במקביל, מערך החירום העירוני הוקפץ והועמד בכוננות. בשעה זו, התאונה נמצאת בשלבי חקירה של משטרת ישראל וגורמי החקירה הרגולטורים. ראש העיר אריה טל, הודיע כי הוא מעמיד לרשות גורמי החקירה את כל הסיוע הנדרש לטובת מיצוי החקירה עד תום. ראש העיר אריה טל הצהיר כי בתום החקירה ומיצויה, הלקחים יופקו גם על ידי גורמי הפיקוח והאכיפה העירוניים וזאת במטרה למנוע את התאונה הבאה וכדי לשמור על בטיחות תושבי העיר".

הודעה מטעם זרוע העבודה ממינהל הבטיחות: "בשעות הבוקר התרחשה תאונה קטלנית באתר בנייה של פרוייקט סנטרל ברחוב השיחרור בטירת הכרמל, הקבלן המבצע: עמרם אברהם ביצועים בע״מ. במהלך הבוקר בוצעה פעולה באתר להגבהת מעלית העובדים במקום, המותקנת חיצונית בחזית המבנה של אחד המבנים באתר. חלק מהמעלית קרס במהלך פעולה זאת, כשהסיבות לכך נחקרות כעת.

במהלך קריסתה פגעה במכולה ששימשה כמשרד באתר, המכולה העליונה התהפכה על שני עובדים והרגה אותם במקום וישנם עוד מספר פצועים בשטח המטופלים כעת. משטרת ישראל מנהלת חקירה בנושא. החקירה תתנהל בשיתוף מינהל הבטיחות בזרוע העבודה ויחידת פלס המשטרתית. מפקחי מינהל הבטיחות סגרו מיידית את האתר ומבצעים במקום פעולות חקירה ואיתור ממצאים. באתר בוצעו ביקורים בעבר ללא ממצאים חמורים. אנו משתתפים בצערן של המשפחות, התאונה נחקרת ביחידת פלס בשיתוף מינהל הבטיחות בזרוע העבודה".

ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות: "אנו מצרים על האירוע הקשה שאירע היום בטירת הכרמל, ושולחים תנחומים למשפחות שני הפועלים שנהרגו. את תאונות העבודה הללו אפשר וצריך לעצור. לפני כשנה הקמנו את מרכז הסימולטורים, שבו הוכשרו כבר כ-600 מפעילי עגורנים, בכדי להימנע בדיוק מתאונות כאלו. על המנהלים באתרי העבודה לוודא כי מפעילי העגרונים עובדים על פי הנחיות הבטיחות הנדרשות מהם וכי הם בעלי ההסמכה הנדרשת בכדי להתמודד עם כלל הסכנות הבטיחותיות הקיימות באתר.

כיום אגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה קבע כי הכשרת מפעיל עגורן תבוצע באמצעות אימון ותרגול בסימולטור במשך 10 שעות. בימים אלו אנו פועלים יחד עם האגף להכשרה לאור תרומת הסימולטור לשיפור המיומנות להרחיב את חובת ההכשרה באמצעות הסימולטור ל-20 שעות לאחר שנמצא שמפעילי העגורנים מציינים את תרומת הסימולטור לשיפור כשירותם ומוכנותם לעבודה באתרי הבנייה".

מחברת עמרם אברהם נמסר "החברה מודיעה כי היום (א') בשעות הבוקר אירעה תאונת עבודה באתר עבודות ההקמה של פרויקט החברה הידוע בשם 'סנטרל' בטירת הכרמל. מפרטים ראשוניים שנמסרו לחברה, האירוע אירע בזמן ביצוע עבודה באתר ההקמה בידי צוות מקצועי של קבלן משנה חיצוני עמו התקשרה חברת הביצוע של החברה.

העבודות באתר הופסקו באופן מיידי ביוזמת החברה לצורך תחקור ראשוני של האירוע, והחברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי חקירה רלוונטיים. החברה מביעה צער רב על האירוע והנפגעים".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טירת כרמלאסון באתר בנייהתאונההרוגים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...