בדרך ל-240 אלף תושבים: אושרה תוכנית המתאר של מודיעין

התוכנית אושרה ע"י הוועדה המחוזית מרכז וקובעת תוספת פוטנציאלית של 39 אלף יחידות דיור, לצד הקמת רובע עסקים חדש, מרכז רפואי ומוסד אקדמי. 22 אלף דונם ישומרו כשטחים פתוחים

שיתוף הכתבה
שכונה בבניה במודיעין. צילום: החברה הכלכלית מודיעיןשכונה בבניה במודיעין. צילום: החברה הכלכלית מודיעין

הוועדה המחוזית מרכז אישרה אתמול (ד') למתן תוקף את תוכנית המתאר לעיר מודיעין-מכבים-רעות. התוכנית מאפשרת תוספת של 39 אלף יחידות דיור לעיר, שאם ימומשו במלואן יביאו את העיר להיקף אוכלוסייה של כ-240 אלף תושבים. בנוסף כוללת התוכנית תוספת של כ-1.7 מיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, הקמת מרכז רפואי אזורי, ובניית מרכז אקדמי.

התוכנית שאושרה בדיון שאותו ניהל מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית גיא קפלן, היא תוכנית כוללנית מהווה מדיניות ארוכת טווח לפיתוח העיר בשני העשורים הקרובים. לשם מימוש הבניה בפועל יהיה צורך באישורן של תוכניות מפורטות, אך אלו יאושרו כעת בסמכות הוועדה המקומית. התוכנית חלה על כלל תחום התכנון של העיר בהיקף של 50 אלף דונם, מהם 22 אלף דונם ישומרו כשטחים פתוחים. התוכנית נערכה על ידי אגף ההנדסה של מודיעין מכבים רעות יחד עם משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

במסגרת התוכנית נכללת הקמת רובע עסקים חדש בחלק הצפון-מערבי של העיר שיתבסס על עירוב שימושים בהם מגורים, תעסוקה, מסחר, תרבות ומוסדות ציבור. בצמוד לרובע העסקים קובעת התוכנית הקמת מרכז רפואי אזורי ומוסד אקדמאי. עוד קובעת התוכנית את הארכת קו הרכבת הקיים כשלוחה תת קרקעית מתחנת מודיעין מרכז לכיוון רובע העסקים, המרכז הרפואי והמוסד האקדמי.

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס. צילום: יוסי אלטרמןראש עיריית מודיעין חיים ביבס. צילום: יוסי אלטרמן

כאמור, התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים הרבים הקיימים בתחומה המוניציפלי של העיר וכוללת הנחיות לשמירת הקשר ליערות קק"ל העוטפים את העיר ולחיזוק המסדרון האקולוגי הארצי החוצה את העיר. עוד קובעת התוכנית כי הגבעות הדרומיות הצופות על עמק איילון, שהן חלק מהמסדרון האקולוגי, יהיו גן לאומי.

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס:  "אישור תוכנית המתאר מהווה אמירה חד משמעית על המשך ביסוסה של העיר כאחת הערים החזקות והמובילות בישראל. בעת תכנון תכנית המתאר שמנו דגש על מספר מטרות על: תוספת יחידות דיור בעיר בתמהיל מגוון, תוך הקפדה על עיקרון של שמירת לפחות 25% מהן לטובת בנות ובני העיר. שמירת האופי המיוחד של העיר, תוך שימור השטחים הירוקים הסובבים אותה והפיכת הגבעות הדרומיות לגן לאומי ומיצוב המסדרון האקולוגי כחלק בלתי נפרד מהעיר מודיעין מכבים רעות. אני שמח, שהועדה אישרה את החזון שלי להקמת הקמת רובע העסקים הכולל מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ואזור תיירות, יאפשר לעסקים נוספים להתבסס בעיר ובכך יספקו עוד מקומות תעסוקה".

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית מרכז ומתכנן המחוז, גיא קפלן: "התוכנית מאפשרת פיתוח עירוני הכולל עירוב שימושים וציפוף במתחמי הבינוי החדשים תוך שמירה על השטחים הפתוחים הערכיים העוטפים את העיר ויצירת רצף פתוח ואיכותי תוך מענה תחבורתי המבוסס על תחבורה ציבורית המבוססת על שבילי אופניים, נתבי תחבורה ציבורית וקישורם לתחנות הרכבת בעיר. כמו כן, התוכנית מאפשרת מגוון יחידות דיור שייתנו מענה לכל סוגי משקי הבית להתגורר בעיר מודיעין מכבים רעות."

האדריכלית נעמה מליס, שהיתה אחראית להכנת התכנית מסרה כי: "התוכנית שומרת על החוזקות של העיר הקיימת: הוואדיות הירוקים, העיצוב המוקפד של המבנים והרחובות, ומטפלת באיומים: העדר עירוניות והליכתיות ופגיעה במסדרון האקולוגי. התוכנית מאריכה את קו רכבת ישראל בתת הקרקע עד למרכז העיר החדש תוך כדי חיבור יתר העיר, כולל הקיימת למערך תחבורה ציבורית רבת קיבולת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזגיא קפלןחיים ביבסמודיעין-מכבים-רעותנעמה מליס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...