במקום מפעל המלט בנשר: כלל, שיכון ובינוי ואפריקה יבנו 5,000 דירות

הרובע שייקרא "אגמי הכרמל" יכלול בשלב ראשון כ-2000 יח"ד וכ- 100,000 מ"ר של מסחר ותעסוקה כולל שני אגמים; השלב השני של הפרויקט יכלול כ-3,000 יח"ד ו-200,000 מ"ר מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
אגמי הכרמל (קרדיט הדמיה: שיכון ובינוי)אגמי הכרמל (קרדיט הדמיה: שיכון ובינוי)

כלל תעשיות, קבוצת שיכון ובינוי ואפריקה ישראל מגורים, משתפות פעולה בהקמת פרויקט הדגל למגורים בעיר נשר במקום מפעל המלט הישן.

הפרויקט שייקרא רובע "אגמי הכרמל" יכלול בשלב ראשון כ-2000 יח"ד וכ- 100,000 מ"ר של מסחר ותעסוקה. בנוסף, כולל הפרויקט שני אגמים שיהוו חלק מפארק מטרופולייני, ושטחים רבים נוספים שהוקצו לטובת מוסדות חינוך, פעילות ציבורית ושימור ההיסטוריה הטבעית של האזור.

רובע המגורים החדש נמצא בצידה המזרחי של העיר  נשר. הרובע משתרע על קרקע פרטית בשטח של כ-2,500 דונם בבעלות כלל תעשיות, והשלב השני של הפרויקט יכלול כ-3,000 יח"ד ו-200,000 מ"ר מסחר ותעסוקה. רובע המגורים ישלב פארקים ירוקים, אגמים וים.

האזור מחובר לעורקי התחבורה הראשיים בצפון, בהם מנהרות הכרמל, כביש עוקף קריות, כביש 6 צפון. הרובע החדש ממוקם בסמיכות לטכניון ואוניברסיטת חיפה, ובמרחק נסיעה קצרה ממתחם ההייטק ביוקנעם ומפארק מת"מ. 

רועי לוי, ראש עיריית נשר, אמר: "אני פועל כדי שהשכונה החדשה שתיבנה כאן, תגדיר מחדש את סטנדרט המגורים של המטרופולין כולו. אחד הדברים החשובים ביותר עבורי כראש העיר, הוא לא לבנות שכונה, אלא לייצר סגנון חיים. אנחנו צריכים להבין את תפישת המגורים החדשה, לא עוד בזבוז שעות נסיעה בעומסי התנועה הגואים למקום העבודה. העיר נשר תציע שכונה שמשלבת את מקום העבודה, את מוסדות החינוך ואת השטחים הפתוחים והפארקים - כל מה שצריך במרחק הליכה. אלו מתרגמים בסוף לאיכות חיים".

מנשה שגיב, מנכ"ל כלל נדל"ן, מסר: "אנו נרגשים להתחיל בהקמת רובע המגורים החדש של הצפון בעיר נשר, אשר קרויה על שם מפעל המלט העברי הראשון. חברת נשר הייתה אבן יסוד בהתפתחותו ובבנייתו של היישוב הישראלי בארץ עוד לפני הקמת המדינה. 

"הפרויקט הייחודי הזה על מורדות הכרמל, עם נוף האגמים והים, נעשה בהשקעה חסרת תקדים ומתוך חזון הקבוצה ושותפותיה לפיתוח אפשרויות חדשות של מגורים, מסחר ותעסוקה בעיר נשר, לרווחת הדורות הבאים, והוא ייבנה בסטנדרטים האקולוגיים הסביבתיים המתקדמים ביותר. יחד עם שותפותינו - שיכון ובינוי ואפריקה ישראל מגורים, אנו גאים להוביל את תנופת הבנייה והצמיחה של המטרופולין כולו ואת פרויקט הבנייה הפרטי הגדול במדינת ישראל".

לדברי תמיר כהן, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי : " סולל בונה , חברת הבת הוותיקה מבין חברות קבוצת שיכון ובינוי, צפויה לציין בעוד שנתיים  100 שנה להיווסדה. מימי הקמתה ועד היום ההיסטוריה והמורשת של החברה מהוות חלק בלתי נפרד מסיפור תקומתה והתפתחותה של מדינת ישראל.

"היום אנחנו סוגרים מעגל היסטורי לאחר שבשנות ה- 40 החברה הרחיבה את פעילותה לתחום התעשייה וכחלק מכך, הייתה מבעלי נשר. יחד עם שותפינו לפרויקט אנו בטוחים שהרובע החדש יפריח את האזור כולו ויהיה אבן שואבת למשפחות צעירות, משפרי דיור, מצמצמי דיור ומשקיעים מנשר והסביבה, מחיפה, מהקריות והצפון המרוחק. בנוסף, הקרבה למוסדות האקדמיים תעודד עובדי היי טק, אקדמיה וסגל רפואי להתיישב ברובע עם סגנון חיים חדש".

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, סיכם: "פרויקט אגמי הכרמל ממוקם באחת הנקודות היפות ביותר בישראל. מדובר בפרויקט משמעותי שבסופו ייבנו כ-5,000 יחידות דיור וכ-300,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. מסוג הפרויקטים שמושכים לערי ישראל בכלל, ולפריפריה בפרט, קהל צעיר ואיכותי שמחזק את העיר ותורם לכלל תושביה. אני רוצה לברך את שותפינו לבניית הפרויקט, כלל תעשיות ושיכון ובינוי,  ואת ראש העיר נשר, מר רועי לוי, על תרומתו ודחיפתו להגשמת החזון של אגמי הכרמל. גאווה וזכות גדולה לקחת חלק בפרויקט חשוב זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימיכה קלייןתמיר כהןעיריית נשררועי לויאפריקה ישראלכלל תשתיותמנשה שגיבאגמי הכרמל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...